Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@14:15:18 GMT

سرنوشت شوم کله پاچه دام‌های وارداتی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۹۶۳

سرنوشت شوم کله پاچه دام‌های وارداتی

ساعت 24-رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی با بیان اینکه پیشنهاد شده تا کله و پاچه از کشورهای دیگر به ایران وارد شود، گفت: به دلیل اینکه آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام‌های زنده وارداتی در اختیار فرد واسطه و بدون اطلاعات قرار گرفت، حجم قابل توجهی از آلایش دام‌ها به ضایعات تبدیل شد و از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین رواسی گفت: در چند ماه اخیر پیشنهادات و اقداماتی در زمینه واردات کله و پاچه و سیراب و شیردان صورت گرفته اما موافقتی از سوی مسئولان امر اعلام نشده است.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی ادامه داد: مبدأ واردات طی پیشنهاد اتحادیه، کشورهای صادرکننده گوشت به ایران همچون برزیل بوده است که مسئولان ایرانی بر فرآیند ذبح دام در آن نظارت دارند.

وی با تاکید بر نظارت کامل بر فرآیند بهداشتی ذبح و واردات آلایش دام، خاطرنشان کرد: دلیل عدم موافقت تا به امروز اعلام نشده و متأسفانه به دلیل آنکه آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام‌های وارداتی زنده که در ایران ذبح شدند را در اختیار واسطه قرار دادند، حجم قابل توجهی از آلایش‌های مورد نیاز از بین رفته است.

رواسی تصریح کرد: به دلیل عدم آشنایی فرد واسطه که آلایش دام‌ها را در اختیار دارد، آلایش بیش از ۲۰ هزار دام به ضایعات تبدیل شده و به مصرف نرسیده است.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی تاکید کرد: در چند وقت اخیر قیمت کله و پاچه در پی کاهش قیمت گوشت، روند نزولی به خود نگرفت و حتی شرایط به گونه‌ای است که واحدهای صنفی در تأمین آلایش مصرفی با مشکل مواجه هستند و قیمت خرید برای واحدهای صنفی رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت کله و پاچه گفت: قیمت برای مصرف‌کننده نهایی رشد قابل توجهی داشته و این موضوع بر میزان خرید و تقاضای مصرف‌کننده نهایی تأثیرگذار بوده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، واردات خـــودرو به کشور در سال ۹۷ممنوع شد اما از حدود ۲سال پیش به‌منظور مدیریت و کنترل قیمت‌های عجیب و غریب خودروهای داخلی، پرونده آن دوباره باز و واردات خودروی نو به کشور آزاد شد.

بیشتر بخوانید: قیمت روز محصولات ایران‌خودرو شنبه یک اردیبهشت ۱۴۰۳

در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو به کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت چند روز پیش با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، اعلام کرد: مشکل فعلی برای واردات خودرو، نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم. عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: تا امروز برای واردات ۱۳۳هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده که از این تعداد ۵۰هزار خودرو در گمرکات کشور است؛ همچنین ۸هزار خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

۳۰شرکت فعال خودروسازی داریم!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد آخرین آمار واردات خودرو به کشور به همشهری می‌گوید: به استناد آمار رسمی گمرک تا پایان سال گذشته حدود ۱۱هزار خودرو وارد کشور شده است. اسماعیل شجاعی با اشاره به مشکل تخصیص ارز در واردات خودرو می‌افزاید: اگر مشکل تخصیص ارز حل شود شرکت‌های واردکننده خودرو آمادگی دارند تا خودروهای نو و مناسبی وارد کشور کنند که از کیفیت خوبی برخوردار است و همچنین قابلیت اعطای گارانتی و همچنین پشتیبانی برای خدمات پس از فروش را دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تأکید بر اینکه واردات خودرو اساسا هیچ مغایرت و تضادی با تولید داخلی ندارد، ‌می‌گوید:‌ یکی از اشتباهاتی که از سوی برخی‌ در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود این است که واردات با تولید داخلی در تضاد است؛ درحالی‌که اگر هدف این است که بازار خودرو در داخل کشور رقابتی باشد، تولید داخل، کیفیت لازم برای عرضه را پیدا کند و قیمت خودرو مناسب شود، باید حداقل به اندازه ۱۰درصد تولید داخل، اجازه واردات وجود داشته باشد.

شجاعی می‌افزاید: از اشتباهاتی که در حوزه سیاستگذاری خودرو در ایران اتفاق افتاده و هر سال بدتر می‌شود این است که برای ایجاد رقابت در بازار خودرو، مدام مجوز خودروسازی صادر می‌شود؛ این در حالی است که ما الان بیش از ۳۰شرکت فعال خودروسازی داریم و بیش از ۶۰شرکت هم مجوز خودروسازی گرفته‌اند؛ درحالی‌که چنین شرایطی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و برای رقابت‌پذیرشدن صنعت خودرو، کافی است چند خودروساز بزرگ داشته باشیم و با واردات و سیاست تعرفه‌ای، بازار را رقابت‌پذیر کنیم.

واردات ۱۱هزار خودرو به جای ۲۰۰هزار دستگاه خودرو

در سال ۱۴۰۲برنامه دولت در زمینه واردات خودرو، واردات ۲۰۰هزار دستگاه خودرو بود. این عدد محقق نشد و طبق آمار گمرک کشور، در سال گذشته حدود ۱۱هزار و ۲۳۶دستگاه خودروی سواری وارد کشور شد. با وجود این، طبق صحبت‌های اخیر وزیر صمت به‌نظر می‌آید دولت مصر است تا امسال برنامه واردات را جدی‌تر پیگیری کند، به‌طوری که عباس علی‌آبادی عنوان کرده است: «واردات خودرو کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالاتر از افرادی که به‌دنبال سوء‌استفاده هستند، خریداری نکنند.»

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سؤال که پتانسیل واردات خودرو به ایران چقدر است می‌گوید: امسال امکان وارد کردن حدود ۵ تا۱۰درصد از تولید داخل را داریم. شجاعی ادامه می‌دهد: با وجود این، یکی از مسائل واردات خودرو، سقف قیمت خودروهای وارداتی است و فعلا خودروهای بالاتر از ۲۰هزار یورو امکان واردات ندارد؛ بنابراین سقف قیمتی‌ که برای واردات خودرو مشخص شده، از موانع واردات خودرو است و به ‌نظرمی‌رسد حبابی که در حال حاضر در بازار خودروهای گران‌قیمت و لوکس دیده می‌شود به دلیل فقدان مجوز برای واردات این نوع خودروهاست. اما اگر اجازه واردات در این زمینه داده شود آن حباب شکسته و قیمت‌ها کاملا متعادل می‌شود. این نوع خودروها هم معمولا تعدادشان زیاد نیست اما ممنوعیت واردات سبب ایجاد حباب قیمتی شده است.

دلالان، خودروی وارداتی را ۵برابر بیشتر می‌فروشند

به‌رغم منافع خوبی که در بحث واردات خودروهای خارجی به داخل کشور مطرح است، قیمت بالای این خودروها محل انتقاد است و بسیاری از مصرف‌کنندگان توان خرید خودروی وارداتی را ندارند. در همین ارتباط چندی پیش، سعید موتمنی، رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرد که برخی خودروهای وارداتی ۲۲هزار دلاری با قیمت ۸۲هزار دلار به‌دست مشتری می‌رسند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به این موضوع می‌گوید: ایراد کار به شیوه قیمت‌گذاری و عرضه خودروها در سامانه یکپارچه فروش برمی‌گردد که عملا به نفع دلالان و به ضرر تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده است. شجاعی می‌افزاید: دلالان با کارت ملی کسانی که خودرو ندارند، از طریق سامانه یکپارچه فروش، خودرو می‌خرند و بعدا آن را ۴تا ۵برابر قیمت اصلی با ۲۰۰تا ۳۰۰درصد و گاهی تا ۵۰۰درصد سود در بازار می‌فروشند و این رویه نه به نفع تولیدکننده است، نه واردکننده و نه مصرف‌کننده واقعی.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به این شرایط، به‌نظر می‌رسد راه‌حل تعادل قیمت‌ خودروهای وارداتی در بازار، عدم‌دخالت سیاستگذار در قیمت گذاری و مهم‌تر از آن در نظام فروش است و اگر قرار باشد بازار خودروی ایران رقابتی شود، باید نظام حکمرانی خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ تولید خودرو را بپذیرد؛ البته ضرورت خصوصی‌سازی این است که نه مثل قبل بنگاه‌های صنعتی به افراد ناکارآمد و بنگاه‌های شبه‌دولتی سپرده شود، بلکه لازم است به افراد لایق و متخصص و باتجربه سپرده شود و همچنین موانع واردات خودرو از نظام غیرتعرفه‌ای به یک نظام تعرفه‌ای مشخص، تغییر ساختار دهد تا ضمن افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات داخلی، امکان رقابت با بازار جهانی فراهم شود.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1227862 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • شاهد یک رویداد بین‌المللی قابل‌توجهی خواهیم بود
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور عرضه می‌شود
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی