Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری با بیان اینکه باید از بروز اختلافات جلوگیری تا پرونده قضایی تشکیل نشود، وجود مرجع داوری را عاملی مهم برای رفع اختلافات و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مصطفی سالاری» امروز (دوشنبه، ۳ تیر) در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه در دادگستری استان با اشاره به اینکه مشاغل قضایی دارای استقلال رسمیت یافته و جایگاه ویژه‌ایی در قانون اساسی هستند، اظهار کرد: دستگاه قضا آخرین حلقه واسط مردم و حاکمیت است که نشلن دهنده اهمیت آن در ایجاد نظم و امنیت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان رسالت دستگاه را قضا بسیار حساس و بزرگ اعلام و بیان کرد: مراقبت از اجرای صحیح قوانین بر عهده نهادهای نظارتی رسمی است و هرجا که ظلم و نقض قانون باشد با قضاوت درست می‌توان جامعه را اصلاح کرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه از جرم در جامعه افزود: بررسی پرونده‌های قضایی در مراجع و محاکم شبه قضایی موجب کاهش حجم ورودی پرونده به دستگاه قضا می‌شود.



سالاری ابراز امیدواری کرد با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها شاهد کاهش بروز اختلافات و وقوع جرائم باشیم تا قضات با آرامش بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.


وی با بیان اینکه باید از بروز اختلافات جلوگیری تا پرونده قضایی تشکیل نشود، وجود مرجع داوری را عاملی مهم برای رفع اختلافات دانست و تاکید کرد: مراکز داوری به کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی کمک می‌کند.

 

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: اگر دایره‌هایی به‌نام داوری وجود داشته باشد بسیاری از مناقشات قبل از ورود پرونده به محاکم شبه‌قضایی حل می‌شود.

 

سالاری با اشاره به تعامل میان دستگاه‌های قضایی، اجرایی، نظارتی و امنیتی استان، آن را بسیار مطلوب و کم‌نظیر توصیف کرد و از مشارکت رییس کل دادگستری و بازرس کل استان در مسیر تدوین شیوه‌نامه‌های ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌ها، لایروبی و احیاء آب‌بندان‌ها، احداث شناگاه‌ها و در آینده نزدیک زراعت چوب قدردانی کرد.

 

وی ادامه داد: تصویب این شیوه‌نامه‌ها حاصل حدود هفت ماه خرد جمعی، اجماع کارشناسانه و دغدغه‌مندی مسئولان استان بوده است.

 

 

  پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت اوقات فراغت مجلس شیراز بیرجند خطبه نماز جمعه نماز جمعه خراسان جنوبی مسجد کاهش ورودی پرونده ها مراکز داوری دادگستری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر قرار گرفت. 
وی افزود: بلافاصله ماموران به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این ساختمان موفق شدند، ۱۷ دستگاه ماینر را کشف کنند. 
جانشین انتظامی استان یزد گفت: ماینر‌ها جمع آوری و پرونده قضایی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها