Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جواد خردمند روز دوشنبه در مراسم معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قزوین اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و اولویت قرار گرفتن مبارزه با این پدیده از سوی دستگاه‌های متولی، مطالعه استفاده از پهبادها در دستور کار قرار گرفته است و با توافق‌های به عمل آمده تلاش کرده‌ایم تا در هر یک از استان‌های کشور یک یا ۲ فروند از این وسیله به کارگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه عمل به قانون توسط متولیان و قانونگذاران جامعه باید صورت گیرد و در درجه نخست نیز مدیران دستگاه‌ها و سپس آحاد جامعه ملزم به اجرا، وفاداری و احترام به آن هستند، اظهار داشت: توجه به قانون، حقوق بیت المال را تضمین می‌کند اگرچه اجرای آن سخت و دشوار باشد.

خردمند، اهتمام به قانون را امری ضروری در جامعه دانست و تاکید کرد: هر چقدر بی اعتنایی به قانون از جانب مدیران صورت گیرد دامنه گسترش آن در جامعه بیشتر خواهد شد.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: احساس‌های شخصی، گرایش‌های قومی و صنفی و فشارهای خارجی هرگز نباید مانع از اجرای قانون از سوی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن شود.

وی، زمین خواری را پدیده‌ای اجتماعی دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر حتی افراد و شخصیت‌های صاحب نفوذ نیز به این مساله دامن زده و در نتیجه هزینه‌های گزافی برای آن پرداخت شده است.

سرهنگ خردمند یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۹۳ در این رابطه اظهار داشتند: "پدیده زمین خواری موضوعی جدید نیست اما توقع این بوده که در جمهوری اسلامی این مساله متوقف شود و مسئولان نیز در برابر آن قاطعیت نشان دهند و افراد از این مساله سو استفاده نکرده و به شدت نیز با آن برخورد شود".

وی، جهت گیری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن را پیشگیری از زمین خواری برشمرد و افزود: رویکرد این یگان در این حوزه استفاده از فناوری‌های نوین است و در این رابطه نیز با مساعدت وزارت راه و شهرسازی به زودی شماره چهار رقمی جهت تماس در امر پیشگیری از پدیده زمین خواری و… اعلام می‌شود.

نصب ۱۰۰ دستگاه ردیاب بر خودروهای موتوری یگان

سرهنگ خردمند اضافه کرد: در راستای مأموریت‌های محوله به این دستگاه به زودی ۱۰۰ دستگاه ردیاب (GPS) بر خودروهای گشتی یگان حفاظت نصب می‌شود تا مأموریت‌ها در هر مرحله به صورت آنلاین مورد رصد قرار گیرد.

این مسئول نظامی خاطرنشان کرد: در خرداد ماه گذشته با انجام کارهای اطلاعاتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن قزوین، ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی شترک قزوین رفع تصرف شدند.

وی، قزوین را یکی از استان‌های پیشرو در راه اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن دانست و افزود: طی یک سال گذشته ارزش اراضی باز پس گیری شده توسط این یگان در استان بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.

در پایان این نشست از تلاش‌های سرهنگ امیر علوی نژاد تقدیر شده و سرهنگ سعید شعبانزاده به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قزوین معرفی شد.

۸۰۵۴* ۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی استان قزوین زمین خواری پهبادها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در اجرای دستور فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران - ساری، مأمورین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان و اداره منابع طبیعی شهرستان آمل بصورت سرزده از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازید نمودند.

در جریان این بازدید مشترک، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی موفق به توقیف یک دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق شدند.

محموله قاچاق مکشوفه جهت تنظیم پرونده و معرفی متخلفین به مراجع قانونی، توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری