Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-24@20:20:13 GMT

۱۶۰ آلمانی طرفدار داعش ناپدید شده‌اند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۱۹۰

۱۶۰ آلمانی طرفدار داعش ناپدید شده‌اند

به گزارش وانانیوز، 

 دولت آلمان نگران افرادی است که از این کشور به مناطق جنگی گروه داعش در عراق و سوریه رفته‌اند. پس از "پایان جنگ با داعش" بیم آن می‌رود که این افراد دوباره بدون کنترل به کشور بازگردند و عملیات خرابکارانه و بمب‌گذاری انجام دهند.

به گزارش دویچه وله دولت آلمان در پاسخ به پرسش لیندا تویته‌برگ، دبیرکل حزب دموکرات آزاد آلمان درباره سرنوشت و وضعیت آلمانی‌های طرفدار داعش توضیح داده است که اطلاعی درباره اقامت آلمانی‌های طرفدار داعش در عراق و سوریه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های آلمانی هم‌چنین گفتند درباره محل اقامت بیش از ۱۶۰ تن از آلمانی‌های طرفدار داعش هم اطلاعی ندارند و این افراد ناپدید شده‌اند.

دولت آلمان همچنین اعلام کرده است که ورود آلمانی‌های طرفدار داعش به کشور تقریباً غیرممکن شده است زیرا بخش بزرگی از این افراد احتمالاً در جنگ کشته شده‌اند. برخی نیز ممکن است پنهان شده باشند.

با این حال، بعید است که طرفداران داعش بتوانند بدون کنترل ماموران وارد آلمان شوند. در توضیح دولت آلمان آمده است که اگرچه ورود این افراد بدون اطلاع مقام‌های امنیتی آلمان تقریباً غیرممکن است اما استثناهایی هم در مورد احتمال ورود برخی از این افراد به کشور وجود دارد.

دولت آلمان به این هم اشاره کرده است که درباره دستگیری و ممانعت از سفر آنان چاره‌اندیشی‌هایی شده است.

تویته‌برگ، دبیرکل حزب دموکرات آزاد آلمان توجه را اما به این موضوع جلب کرده است که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا محافظت کامل انجام نمی‌گیرد.

به گفته او این نگرانی وجود دارد که دولت چاره‌اندیشی‌های لازم برای جلوگیری از ورود افراد طرفدار داعش به کشور نکرده است. این مقام اپوزیسیون، دولت آلمان را متهم کرده است که برنامه مشخصی در برخورد با آلمانی‌های طرفدار داعش ندارد. او تاکید کرده است که دولت در ارتباط با اعضای آلمانی داعش که در سوریه و عراق زندانی هستند و همچنین ۲۰۰ داعشی سابق که به کشور بازگشتند هم هیچ برنامه‌ای ندارد.

این مقام اپوزیسیون، وزیر کشور و مسئولین مرتبط در ایالت‌ها را فراخوانده است تا کنفرانسی برای بررسی چگونگی برخورد با آلمانی‌های طرفدار داعش که از مناطق جنگی به کشور برمی‌گردند برگزار کنند. او همچنین تاکید کرده است که این افراد را به دلیل مشارکت در نبردهای داعش و جنایت جنگی در خارج از کشور در برابر دادگاه قرار گیرند.

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند

روزنامه دولتی ایران در مطلبی به انتقاد شدید از کریمی قدوسی پرداخت.

این روزنامه نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشور‌های غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است.

در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعا‌های این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل