Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وضع نامناسب آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری مردم ایوان را به ستوه آورده است.

اگر چه همه این نابسامانی‌ها مربوط به چند سال اخیر و پروژه‌های مهم گازرسانی و ایجاد شبکه فاضلاب نیست اما این دو عامل نیز مزید بر علت شد تا خیابان‌های نامناسب دیروز به معابری نا متناسب با چهره شهری امروز تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در سال‌های گذشته تعریض خیابان اصلی امام (ره) این شهر و ایجاد فضای پارک برای خودروها، بهسازی پیاده روها، احداث بلوار و چیدمان فضای سبز در مناطق مختلف این شهر از اقدامات خوب و شایان توجهی شهرداری بود که جای تقدیر بسیار دارد اما این مانع از ندیدن نازیبندگی های کف آسفالت‌ها نمی‌شود.

به گفته شهروندان این شهر توجه به زیرساخت‌های اساسی عمران شهری در شهر بدون زیرساختی چون ایوان از جمله معابر و خیابان‌ها با وجود هزینه بر بودن، به عنوان اولویت اول زیباسازی شهر، مدت هاست که مورد بی مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است.

کم توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و به تبع آن کیفیت بد آسفالت‌ها، همه و همه دست در دست هم داده‌اند تا گشت و گذار در مسیرها و خیابان‌های این شهر به حرکتی مارپیچ در مسیری ناهموار و پردست انداز به سان جاده‌های خاکی تبدیل شود.

در این خصوص خبرنگار ایرنا با حضور در سطح شهر ایوان با برخی از شهروندان در خصوص وضعیت خیابان‌های این شهر گفت و گویی انجام داده است.

یکی از شهروندان خیابان امام (ره) در این خصوص گفت: چندین سال از اجرای طرح گاز رسانی و تکمیل شبکه فاضلاب شهر می‌گذرد اما منطقی نیست شهرداری همچنان دست روی دست بگذارد و معابر را به حال خود رها کند.

رضا احمدی با بیان اینکه بیشتر خیابان‌های شهر وضعیت مطلوبی ندارند و این در خور شأن شهروندان ایوانی نیست، گفت: البته شهرداری چند روز پیش در برخی معابر اقدام به لکه گیری کرده ولی استفاده از آسفالت نامرغوب باعث شده در مدت کوتاهی چاله‌ها دوباره نمایان شوند.

یکی دیگر از شهروندان ساکن در چهار راه جهاد این شهر گفت: آسفالت‌های تکه پاره، نبود مدیریت در اجرا و تنها از روی رفع تکلیف توسط چند نفر از کارگران شهرداری هیچ گونه مشکلی از خیابان های سطح شهر را برطرف نمی کند، مضلات مهم و اساسی در بحث آسفالت خیابان‌های ایوان نبود مدیریت لازم در انجام روکش آسفالت چاله چوله های این شهر است.

جواد نثاری افزود: اگر چه مسئولان شهرداری نیز بر وضعیت نابسامان خیابان‌های شهر واقف هستند اما سالیان سال است تعغیری که نکرده هیچ وضعیت خیابان‌های شهر بدتر از گذشته شده است.

جمعی از رانندگان تاکسی های پارک شده در چهار راه خوران این شهر بیان کردند: مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تأثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب خیابان‌های آن شهر است اما وجود چاله‌های عمیق رها شده در اکثر خیابان‌های سطح شهر، کوچه، و نبود کمربندی در این شهر باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای عابران به ویژه رانندگان وسایل نقلیه در سطح شهر ایوان شده است.

حمید شهبازی یکی از رانندگان درون شهری گفت: ما هر روز برای سرویس دهی به مردم در خیابان‌های شهر تردد می‌کنیم و فقط تأسف می‌خوریم و می‌دانیم که شهرداری تنها به فکر تغییر شهردار هستند و هیچ چاره‌ای برای رفع خیابان‌های شهر انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: یک خیابان سالم در سطح این شهر پیدا نمی‌شود، همه خیابان‌ها دچار فرورفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله‌های کوچک و بزرگ با تکه‌های آسفالت کنده شده از سطح زمین هستند که گاه به راحتی منشأ سوانح رانندگی هم می‌شوند.

** خبرنگار ایرنا در ایوان برای آگاهی از اقدامات احتمالی انجام شده شهرداری، موضوع را از طریق شهردار ایوان پیگیری کرد.

شهردار ایوان که به تازگی منصوب شده است در این خصوص اظهار داشت: کار بهسازی و آسفالت خیابان‌های شهر آغاز شده و این روند تا بازسازی کامل آنها ادامه دارد.

کامران حسنی افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تاکنون ۸۵۰ تن آسفالت جهت معابر و خیابان‌های ایوان مصرف شده است.

وی با اشاره به نوید بهره برداری کارخانه آسفالت شهرستان ایوان طی هفته آینده تاکید کرد: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق شرکت آب و فاضلاب برای بهسازی خیابان‌ها به شهرداری ایوان اختصاص یافته است.

شهردار ایوان ادامه داد: همچنین اعتباری افزون بر هفت میلیارد نیز از محل تملک و دارایی به شهرداری ایوان اختصاص یافته است که در صورت رفع مشکل واگذاری پروژه به پیمانکار عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

با توجه به فصل مناسب جهت انجام آسفالت خیابان‌ها و همچنین صحبت‌های نوید بخش شهردار ایوان در خصوص افتتاح کارخانه آسفالت این شهرستان طی روزهای آینده، تلاش‌ها برای رفع وضع نامناسب آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری مردم این شهرستان به زودی انجام خواهد شد که امیدواریم دغدغه شهروندان ایوانی در این خصوص برای همیشه رفع شود.

شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایوان شهرداری آسفالت معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، عملیات اجرای روکش آسفالت هشت بنگله، حدفاصل پل سواره‌رو مالکریم به سمت هشت بنگله به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان آغاز شد.


این اقدام در چارچوب ارائه خدمات عام المنفعه این شرکت و با نظارت مدیریت مهندسی و ساختمان آغاز شده است و طی آن اسفالت معیوب و صدمه دیده مسیر پس از جمع آوری، لایه ترمیمی و روکش نهایی اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه
  • گلایه شهروند جهرمی از وضعیت روکش آسفالت در برخی از معابر
  • آسفالت نزدیک به ۷۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و پنجم در شیراز