Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری خبرگزاری تقریب، «عبد الباری عطوان» تحلیلگر مشهور عرب در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم با عنوان «باخت آمریکا در اولین مرحله جنگ با یک فروند موشک بومی ایران رقم خورد...» تاکید کرد، ایران کاری کرد که دیگر متحدان عربی و اسرائیلی آمریکا به این ابرقدرت اعتمادی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مقدمه این یادداشت آمده است: خوب گوش کنید... آمریکا دور نخست جنگ علیه ایران و جبهه آن را باخت و با شکست روانی از معرکه پا بیرون گذاشت. آمریکا قدرت بزرگی است که دیگر از دید متحدان اسرائیلی و عرب‌های حوزه خلیج (فارس) دیگر قابل اعتماد نیست. ترامپ در اولین رویارویی واقعی، پرچم سفید را بالا گرفت؛ زیرا هواپیمای جاسوسی غول پیکر آن که تاج صنایع جاسوسی آمریکا محسوب می‌شود، با یک فروند موشک ساخت ایران و نه ساخت روسیه، چین یا آمریکا سرنگون شد؛ علاوه بر اینکه آمریکا از هر گونه اقدام برای حمله تلافی جویانه هراس دارد.

رای الیوم نوشت: ظهور ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور دروغگو، بزدل و مردد در چشم دوستانش قبل از دشمنانش بزرگ‌ترین ضرر برای آمریکاست که قدرتی بزرگ محسوب می‌شود آن هم قبل از اینکه جنگ واقعی بزرگ یا کوچکی آغاز شود همه آنچه که ترامپ درباره تصمیمش برای توقف حمله تلافی جویانه به سه هدف ایرانی در ده دقیقه مانده به شروع عملیات ادعا می‌کند نمایشی است که حتی یک کودک ده ساله را هم متقاعد نمی‌کند.

این روزنامه افزود: پرده آخر از سناریوی دروغگویی‌های آمریکا به آشکارترین شکل خود نمایان شد. وقتی که نهاد نظامی آمریکا تاکید کرد هواپیمای جاسوسی هدف گرفته شده در حریم بین‌المللی پرواز می‌کرد و حریم آب‌های سرزمینی ایران را نقض نکرده است؛ اما ایرانی‌ها تصاویر بخشی از بقایای این پرنده شکار شده را که از سواحلشان بیرون کشیدند به نمایش گذاشتند تا سیلی محکمی به اعتبار آمریکایی‌ها باشد و بگوید شما دروغگویید و این هم سند آن است.

به عقیده عطوان، آمریکایی که میلیون‌ها نفر را در عراق، افغانستان و قبل از آن در سوریه، لیبی و ویتنام از گرسنگی یا با بمباران به کشتن داده است، کی جان انسان‌ها چه نظامی‌ها و چه غیرنظامی‌ها برایش اهمیت داشته است تا رئیس جمهور آن یک حمله نظامی تلافی جویانه را علیه ایران متوقف کند به این بهانه که خواسته است از کشته شدن جان 150 ایرانی در پایگاه‌های نظامی اجتناب کند اگر به واقع جان ایرانی‌ها برایش اهمیت دارد پس چرا آنها را تحریم می‌کند؟

عطوان نوشت: با واقعیتی روشن مثل خورشید حرفمان را آغاز می‌کنیم. اینکه ایران با بیرون کشیدن بقایای این پرنده که  چهارده متر طول و چهار متر ارتفاع داشت بر یک ثروت جاسوسی الکترونیک مستولی شده است. پهپاد تریتون MQ-4C توانایی عملیات 24 ساعته (در هر بار بلند شدن) و پرواز در ارتفاعی بالاتر از 16 کیلومتر با برد عملیاتی بیش از 15 هزار کیلومتر را دارد. تولید هر فروند از این پهپادها برای کمپانی نورثروپ گرومن حدود 180 میلیون دلار هزینه به‌دنبال دارد. این پهپاد آمریکایی مجهز به حسگرهای 360 درجه، سیستم‌های ضد یخ‌زدگی (به دلیل پرواز در ارتفاع بالا) و محافظت در برابر صاعقه است. نیروی دریایی آمریکا اولین نیروی مسلحی بود که عملیاتی کردن این هواپیمای بدون سرنشین را آغاز کرد.

رای الیوم نوشت: در آینده بسیار نزدیک شاهد این تکنولوژی در صنایع نظامی ایران برای پهپادهایی خواهیم بود که در توانمندی با نمونه‌های آمریکایی خود رقابت می‌کند. بعید نیست که تهران این گنج را در اختیار متحدان خود در روسیه، چین و غیره هم قرار بدهد. مثل وقتی که ایران یک پهپاد دیگر آمریکایی را در مرزهایش با افغانستان شکار کرد و همه فشارهای آمریکا برای بازپس گیری آن بی‌نتیجه ماند و بعدا نسخه  ایرانی جدیدی از این پهپاد را در یکی از نمایشگاه‌های نظامی مشاهده کردیم.

عطوان افزود: متحدان آمریکا در تل آویو و پایتخت کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) این روزها از این مصیبت عظمی به عزا نشسته‌اند. مقامات آنها آماده بودند تا بزرگ‌ترین دستاورد قرن کنونی خود را جشن بگیرند یعنی آمریکا با حمله به ایران آنها را برای همیشه از مرض ایران هراسی نجات دهد.

نویسنده تصریح کرد: آمریکا روندی پرشتاب را در انتقال از فاجعه‌ای به فاجعه دیگر پی گرفته است و به جنگ‌هایی نظامی و اقتصادی در بسیاری از نقاط جهان کشیده شده بدون اینکه متحدان و دوستانی داشته باشد و با چشم باز، خود و جهان را به خرابی کشانده است؛ چون رهبری این کشور به رئیس جمهوری بی پروا سپرده شده که دار و دسته او هم جمعی مشاوران شکست خورده با تجربیات جعلی و دروغین و متحدانی وحشت زده در اسرائیل و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

عطوان گفت: ایران آمریکا را فریب داد و در شیوه‌های گمراه سازی و مانور دهی بر او برتری یافت. ایران توانمندی نظامی سطح بالای خود را از آمریکا مخفی نگاه داشت و خود را برای هر گونه رویارویی با آن آماده کرده است. ایران طی سال‌های گذشته در حالی که ترامپ سرگرم دوشیدن متحدان عرب خود در حاشیه خلیج (فارس) بود، متحدان خود را در منطقه تقویت کرد. کسانی که همه پروژه‌های آمریکا در خاورمیانه را ناکام گذاشتند و به صنایع نظامی پیشرفته و قابل رقابت با چین و غیره دست یافت.

ایران پس از سرنگونی هواپیمای جاسوسی غول پیکر آمریکا ایران دیگر نیازی به بستن تنگه هرمز ندارد و در انتظار اشتباه بعدی آمریکاست تا با شیوه‌ای سطح بالا به آن پاسخ بدهد. این اشتباه هر چه که باشد، بانک اهداف ایرانی از سواحل خلیج (فارس) تا فلسطین اشغالی کشیده شده است.

رای الیوم نوشت: ایران بهترین روزهای خود را سپری می‌کند، به لطف توانمندی‌های خودکفاری خود و پروژه‌های سیاسی و نظامی آن که به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است. کل یا بیشتر مردم ایران پشت رهبران خود ایستاده اند که از مدیریتی بسیار هوشمندانه در برخورد با تمام جنبه‌های مقابله روانی یا نظامی با امریکا برخوردارند و این حداقل برای زمان کنونی کافی است.

در پایان آمده است: ما به خوبی می‌دانیم که آمریکا یک ابرقدرت با چهار هزار کلاهک اتمی، ده ناو هواپیمابر، دو میلیون سرباز، شش ناوگان، صدها جنگ افزار و کشتی جنگی  و دو هزار هواپیماست. اما ما همچنین می‌دانیم که آمریکا در ویتنام، عراق، سوریه، افغانستان شکست خورد و در ایران هم شکست خواهد خورد. اقتصاد آن فرو می‌پاشد و سلطه دلار آن به پایان خواهد رسید. در حال حاضر نیروی نظامی قدرتمند، به رغم اهمیت آن، عنصر تعیین کننده نیست، بلکه داشتن اراده برای تصمیم گیری در مورد استفاده از این قدرت تعیین کننده است که محور مقاومت از این تصمیم برخوردار است.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده صبح چهارشنبه در همایش گرامی‌داشت روز ارتش که در مجموعه صدف بجنورد برگزار شد، گفت: بدون شک ولایت پذیری، اخلاص و تعهد انقلابی از عوامل اقتدار، صلابت و پیشرفت‌های روزافزون نیروهای مسلح کشور به شمار می‌رود و در این میان برادران ارتشی ما ثابت کردند که همواره و در همه احوال نسبت به آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معتقد و متعهد هستند و تا پای جان در دفاع از این مرز و بوم ایستادگی خواهند کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بیش از ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از تلاش‌های کلیه نیروهای مسلح کشور در راستای حفظ امنیت و حراست از کیان این مرز و بوم قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ۸ سال دفاع مقدس بهترین میدان جهت تعریف توانمندی‌ها و در عین حال رشادت‌های ارتشیان جان بر کف ما بود که عاشقانه پا در میدان نبرد گذاشتند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور عزیز ما به دست دشمن بیافتد.

حجت الاسلام براتی‌زاده ضمن مقایسه‌ی توانمندی‌ها، اقتدار و پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری نیروهای مسلح در ابعاد مختلف دفاعی با دیگر حوزه‌ها، مهمترین عامل موفقیت در این بخش‌ها را حرکت این دلاوران در امتداد ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه ولایت پذیری و اطاعت کامل از ولایت مطلقه فقیه و رهبری بیان کرد.

کد خبر 6080759

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • لحظه سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی + فیلم