Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@12:42:55 GMT

افزایش 55 درصدی نرخ معاینه فنی خودروها

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۳۳۷

سید نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره نرخ جدید معاینه فنی خودرو، اظهار داشت: نرخ معاینه فنی از سال 94 هیچ افزایشی نداشت و با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، پیگیری‌هایی صورت گرفت و سرانجام در جلسه هیأت دولت افزایش نرخ معاینه فنی مصوب شد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: بنابراین بر اساس این مصوبه از ابتدای تابستان نرخ معاینه فنی خودروها از 22 هزار تومان به 37 هزار تومان رسید و در واقع با افزایش حدود 55 درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: در حال حاضر نرخ معاینه فنی همه خودروهای سبک 37 هزار تومان و خودروهای سنگین 57 هزار تومان در نظر گرفته شده است که میزان معاینه فنی خودروهای سنگین پیش از این 35 هزار تومان بود. 

حسینی‌منش خاطرنشان کرد: خودروهای دوگانه‌سوز علاوه بر ضرورت انجام معاینه فنی باید مخزن CNG همچنین تجهیزات و قطعات گازسوز آن نیز توسط کارشناسان بررسی شود که دریافت وجه برای این موضوع متفاوت از معاینه فنی است و باید به سازمان استاندارد پرداخت شود.

وی گفت: بررسی مخزن CNG خودروهای دوگانه سوز 22 هزار تومان هزینه دارد که تغییری نسبت به گذشته نداشته است ولی برای بازدید مجدد تا فاصله 15 روز از نوبت اول بررسی و بازدید مخزن CNG مبلغ 8 هزار تومان دریافت می‌شود که پیش از این 5 هزار تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران عنوان کرد: از همه مراکز معاینه فنی شهر تهران تنها 5 مرکز برای شهرداری است و 16 مرکز دیگر معاینه فنی همچنین خطوط سیار برای بخش خصوصی بوده که ما فقط برنامه نظارت و راهبردی برای آن داریم. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاینه فنی شهرداری شهرداری نرخ معاینه فنی خودروها نرخ معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش ۱۸ درصدی سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار عباسعلی محمدیان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و در همین راستا نیز تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط نظیر مالخران و ... اتخاذ کردیم. در نهایت نیز خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی سرقت در پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خود برای مقابله و مبارزه با سرقت را در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت و جدیت ادامه دادیم، گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تا این لحظه شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت هستیم. تعداد تماس‌ها با ۱۱۰ نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دغدغه و اولویت دیگر ما موضوع موادمخدر است. در این راستا چندین اقدام را در دستورکار قرار دادیم و همزمان با برخورد با باند‌ها و قاچاقچیان دانه‌درشت، دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز در دستورکار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال جاری و صرفا در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضایی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضایی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که به همین دلیل نیز از مجموعه قضایی تهران تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک