Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه یورو نیوز، مجلس ملی فرانسه این هفته درباره اهداف کاهش انتشار دی اکسید کربن در این کشور بحث خواهد کرد.

بر اساس پیشنهادهای جدید، فرانسه سال ۲۰۵۰ را برای نابودی کامل دی اکسید کربن هدفگذاری کرده است.

این کشور همچنین متعهد شده تا سال ۲۰۳۵ به کاهش ۵۰ درصدی وابستگی خود به انرژی هسته ای نزدیک شود و تمام نیروگاه های برق زغال سنگ خود را در سه سال تعطیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گروه های زیست محیطی می گویند کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا اواسط قرن بسیار دیر است.

مفهوم خنثی سازی کربن به معنای کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای است، اما فرانسه به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا از بزرگترین آلاینده های محیط زست محسوب می شود و باید راهی برای خنثی سازی انتشار آن پیدا کند.

بخش های کشاورزی و صنایع، بخش بزرگی از خروجی اقتصادی فرانسه را تشکیل می دهد که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در این بخش ها می تواند تقریباً" غیرممکن باشد.

غرقاب کردن کربن می تواند به عنوان یک راه حل ممکن به کار گرفته شود زیرا دی اکسید کربن دوباره به جو برمی گردد اما این اقدام هزینه بر است.

جنگل ها و خاک به طور طبیعی هوا را تمیز می کنند اما در این کشور، جنگل های کافی برای جذب آلودگی وجود ندارد.

پیش نویس لایحه ارائه شده از سوی دولت فرانسه قصد دارد شرایط اضطراری آب و هوا را به همان شیوه که مجلس عوام انگلیس در ماه گذشته انجام داد، اعلام کند.

این به طور عمده یک عمل نمادین است و زمانی به وقوع می پیوندد که اتحادیه اروپا نتواند در مورد مجموعه ای از سیاست های خنثی سازی کربن به توافق برسد.

هفته گذشته، لهستان، مجارستان و جمهوری چک در نشست اتحادیه اروپا حاضر به انجام این کار نشدند و اعلام کردند همزمان با امتناع از حرکت رو جلو یک بیانیه گسترده اتحادیه اروپا در مقابله با انتشار کربن، از منافع ملی خود دفاع می کنند.

گازهای گلخانه‌ای شامل دی‌اکسید کربن، دی نیتروژن اکسید (گاز خنده)، متان، بخار آب و ازت است.

این گازها به این دلیل گازهای گلخانه‌ای نامیده می‌شوند که فضای گلخانه‌ها را در اطراف زمین ایجاد می‌کنند.

مهمترین گازهای گلخانه ای که بر اثر فعالی تهای بشری تولید می شود "دی اکسید کربن"، "متان" و "پروتوکسیدِ ازت" است که نخستین آنها حاصل استفاده از منابع انرژی فسیلی نظیر زغال سنگ، نفت و گاز است.

متان نیز بر اثر بهره برداری از منابع نفت و گاز و نیز فعالیت دامداری تولید می شود.

"پروتوکسیدِ ازت" از کودهای ازتی و نیز برخی فعالیتهای صنعتی بدست می آید.

از میان بردن جنگل‌ها و تبدیل مزارع کشاورزی به زمین‌های ساختمانی عامل دوم تولید گازهای گلخانه‌ای است.

میانگین سهم تخریب جنگل ها در تولید گازهای گلخانه ای که در سطح جهان از پنج درصد تجاوز نمی کند، در کشورهایی که قربانی جنگل زدایی‌های گسترده‌اند، بسیار بیش از این است.

فرانسه، هلند و لوکزامبورگ خواستار کاهش تولید گازهای گلخانه ای به میزان ۴۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ میلادی شده اند.

در برنامه اقلیمی اتحادیه اروپا پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۳۰ تولید گازهای گلخانه‌ای در این اتحادیه به نسبت سال ۱۹۹۰ تا ۴۵ درصد کاهش یابد.

این در حالیست که مسوولیت تولید ۱۰ درصد گازهای گلخانه‌ای در جهان برعهده کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد، افزایش تولید این گازها تا سال ۲۱۰۰ می‌تواند گرمای زمین را تا ۳،۲ درصد افزایش دهد. چنین روندی نتایج فاجعه‌باری مانند خشکسالی‌های شدید، آتش‌سوزی جنگل‌ها، طوفان، سیل، ذوب شدن یخ‌های قطبی و بالا آمدن آب دریاها را در پی خواهد داشت.

سازمان ملل متحد هشدار داده که میزان گازهای گلخانه‌ای به بالاترین حد خود رسیده است.

معاهده اقلیمی پاریس، کشورهای جهان را ملزم می کند که تلاش کنند میزان گرمایش زمین تا حداکثر دو درجه و کمتر از آن محدود بماند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم

مسعود حبیبی گفت: برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای و خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری دو گلخانه جدید به مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نهالستان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد احداث شد.

وی با اشاره به تکمیل طرح احداث گلخانه گل‌های زینتی اظهار کرد: سالانه چندین هزار درختچه زینتی شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و نشاء گل فصلی شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و درختان و درختچه‌های زینتی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید

افتتاح گلخانه پرورش فلفل دلمه در اردل

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه هر ساله بیش از ۶۵ درصد گل‌های فصلی مورد نیاز در گلخانه‌های نهالستان تولید می‌گردد، گفت: گلخانه‌های تازه احداث شده تمامی تجهیزات لازم از جمله سیستم فن و پد، سیستم روشنایی، سیستم آبیاری، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه، شاسی‌های رو باز گل‌های فصلی و. را نیز دارا می‌باشند.

وی ادامه داد: احداث دو گلخانه دیگر در نهالستان با هدف افزایش تولیدات گلخانه‌ای و ارتقاء فضای سبز در سال آتی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.

خبرنگار: نگار شیخ پور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید