Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر حمله سایبری به تأسیسات نظامی ایران را بی اساس خواند و گفت که آنها با طرح این ادعا می‌خواهند موفقیت ایران در سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور را خنثی کنند.

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر حمله سایبری به تأسیسات نظامی ایران گفت: یکی از اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها علیه کشورمان برنامه ریزی برای حملات سایبری است که تعداد این حملات بسیار زیاد و به صورت مستمر بوده و به شیوه‌های مختلف طراحی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند که در شبکه ارتباطی ما مشکلاتی ایجاد کنند اما توانمندی ما برای مقابله بسیار بالاست. ما ضمن خنثی کردن این حملات با آنها مقابله می‌کنیم و اجازه حمله را نمی‌دهیم.

وی افزود: ادعای آمریکایی‌ها در موفقیت در این حملات بی اساس است چون توانمندی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این حملات بسیار بالاست. ما اجازه نمی‌دهیم آرامش شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی به هم بخورد. آنها حملات زیادی را طراحی کردند اما به نتیجه نرسیدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «دشمنان ما به صورت مستمر حملات سایبری علیه شبکه‌ اطلاعاتی و ارتباطی ما انجام می‌دهند» تصریح کرد: در همین باره وزیر ارتباطات هم اشاره‌ای داشت که در سال چند میلیون حمله سایبری خنثی می‌شود، دشمنان تلاش خود را برای حملات سایبری انجام می‌دهند اما توانمندی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله بسیار زیاد است.

نقوی حسینی در جمع بندی اظهار کرد: ادعای آمریکایی‌ها در حمله سایبری به تأسیسات نظامی بی اساس است. آنها می‌خواهند موفقیت ما در سرنگونی پهپاد جاسوسی را خنثی کنند حال این که هنوز به این موضوع نرسیده‌اند که توانمندی ما برای خنثی کردن حملات سایبری علیه شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی بسیار زیاد بوده و اقدامات آنها تاثیرگذار نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی حمله سایبری تأسیسات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!

یک مسئول صهیونیست در اظهاراتی گفت: پاسخ اسرائیل به ایران حمله به زیرساخت‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و عملیات ترور مسئولان خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واللا، وی تاکید کرد: ایرانی‌ها هنور حرف آخر خود را نزده‌اند و ارتش اسرائیل برای تحرکات بیشتر آماده می‌شود. این مسئول صهیونیست خاطرنشان کرد: ما باید حملات گسترده علیه منافع ایران را تصور کنیم، اما میدان اصلی جنگ ما نوار غزه است.

وی در ادامه افزود: منافع ایران در منطقه متعدد است و این امر باعث می‌شود که راه‌های زیادی پیش‌روی اسرائیل برای اقدام ایجاد شود.

اخیرا یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران «محدود» باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات واشنگتن انتظار دارند که گستره پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیروهای نظامی و «نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

همچنین سه مقام آمریکایی دیگر مدعی شدند که گزینه‌های رژیم صهیونیستی ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبارهایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به‌ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامدهایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • ادعای مقام صهیونیست درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • سناریوی رسانه عبری از نقشه نتانیاهو برای حمله احتمالی به داخل خاک ایران
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • آیا اسرائیل به ایران حمله می‌کند؟
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • احتمال پاسخ اسرائیل و آینده منطقه پس از وعده صادق / جروزالم پست از نقشه نتانیاهو پرده برداشت