Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در ششمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: این در حالی است که دستور العمل همکاری نیز به آنها ابلاغ شده است.

وی در ادامه با گلایه نسبت به عقب بودن از پرداخت خسارات کشاورزان سیل زده بیان کرد: جهاد کشاورزی خوزستان با وجود اینکه در بحث پرونده سازی و پرونده گیری جهش داشته اما در پرداخت خسارات عقب است و باید به جد این موضوع پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات به کشاورزان نیز، جهاد کشاورزی باید کشاورزان را به بانک‌ها معرفی کند و بانک کشاورزی نسبت به پرداخت خسارت به آنها، با اولویت بندی در مناطق سیل زده اقدام کند.

وی با تاکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی به اولویت بندی اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: استاندار خوزستان، اولویت قرارگاه بازسازی و نوسازی خوزستان را تخلیه آب و آماده کردن زمین های کشاورزی برای کشت‌های تابستانه قرار داده که باید این مهم مورد توجه واقع شود.

حاجی زاده با اشاره به تخلیه آب از مناطق سیل زده و زمین های کشاورزی مانند شوش، شعیبیه، بخش مرکزی اهواز، اسماعیلیه، باوی، اهواز و … توضیح داد: در مناطقی مانند سوسنگرد به دلیل پایین بودن سطح زمین و ترمیم نشدن سیل بندها و فیوز پلاگ شاکریه مقداری آب در زمین های کشاورزی مانده بود که پس از برگزاری نشستی با شورای تامین، قرارگاهی فرعی برای دشت آزادگان و هویزه تشکیل شد و ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات از دستگاه‌های مختلف در منطقه مستقر شد.

وی گفت: هم اکنون ۴۰ هزار هکتار از زمین های دشت آزادگان و هویزه ۳۲ هزار هکتار از زیر آب خارج شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به وضعیت دایک مرزی نیز بیان کرد: در زمان سیل به منظور نجات شهرهای پایین دست دایک مرزی از چند نقطه شکسته یا تخریب شد لذا هم اکنون برنامه ریزی برای ترمیم و بستن دایک ضروری است.

جبران خسارات واحدهای تولیدی خسارت دیده سیل تا پایان تیر ۹۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان تیر امسال نسبت به جبران خسارت واحدهای تولیدی در خوزستان اقدام شود گفت: برخی از واحدهای صنعتی به دلیل آبگرفتگی در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز و قطع بودن راه ارتباطی به صورت غیر مستقیم از سیلاب خسارت دیدند.

نورا… حسن زاده افزود: برخی واحدها نیز با وجود اینکه آب وارد واحد صنعتی آنها نشد اما امکان فعالیت نداشته اند.

وی ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی هم به دلیل نبود مواد اولیه با توجه به مشکلات سیلاب امکان تولید نداشتند و در این زمینه دچار خسارت شدند.

وی گفت: به منظور رسیدگی به مشکلات این واحدهای صنعتی کارگروهی برای پایش مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شده که در آن خسارت همه واحدهایی که مستقیم دچار خسارت شده‌اند بررسی و میزان خسارت آنها برآورد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: واحدهایی که در حوزه میراث فرهنگی نیز دچار مشکل شده‌اند باید از سوی این مجموعه میزان خسارت‌ها اعلام شود زیرا آمار اعلام شده با واقعیت‌ها اندکی متفاوت بوده است.

اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه ای این رودخانه ها جاری شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان ۲۱ شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به ۲۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد.

۷۱۶۴ / ‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد