Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:17:29 GMT

۱۰۲ پایگاه اوقات فراغت شاهرود تابستان فعال است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۵۶۶

۱۰۲ پایگاه اوقات فراغت شاهرود تابستان فعال است

رضا مهدیان روز دوشنبه در نشست شورای اداری شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری این شهرستان، فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در سه حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی عنوان و تصریح کرد: اکنون در حوزه فرهنگی هشت مؤسسه فرهنگی هنری، هفت انتشارات، ۱۲ نشریه محلی، ۳۲ چاپخانه و ۱۰ کانون تبلیغاتی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۱۹ انجمن فرهنگی هنری، ۲۰ آموزشگاه آزاد هنری و یک آموزشگاه موسیقی در حوزه هنری در شهرستان شاهرود فعالیت دارند، یاد آورشد: ۹ مؤسسه قرآنی و ۶۸ کانون فرهنگی هنری در حوزه قرآنی کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیان، برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کتاب استانی به میزبانی شاهرود، برگزاری هفدهمین آزمون قرآن و عترت به صورت سراسری با حضور ۲ هزار و ۷۳۶ نفر و کسب رتبه اول در کشور را از برنامه‌های اجرا شده در هشت ماه گذشته اعلام کرد.

وی با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در سال ۹۷ از پنج کتاب رونمایی شد، افزود: در آینده نزدیک از چهار کتاب دیگر که توسط نویسندگان شاهرودی تألیف شده، رونمایی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۲۷ عنوان کتاب نویسندگان شاهرودی به مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال خریداری و توزیع شد، خاطرنشان کرد: در حوزه نشاط اجتماعی اجرای برنامه‌های شاد متناسب با فرهنگ عمومی جامعه ضروری است.

مهدیان با بیان اینکه برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان شاهرود همکاری همه نهادها نیاز است، افزود: ایجاد دانشکده هنر و هنرستان هنرهای زیبا در آینده نزدیک از برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود.


حضور ۶۵۴ ورزشکار و مربی در مسابقات کشوری دانش آموزی در شاهرود

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود هم گفت: ۶۵۴ ورزشکار، مربی و سرپرست در قالب ۵۰ گروه ورزشی از ۳۲ استان کشور در مسابقات کشوری دانش آموزی در شاهرود شرکت می‌کنند.

سید محمد موسوی تصریح کرد: این دوره از مسابقه‌ها در ۲ رشته فوتسال و والیبال دختران ۲۰ تا ۲۶ مرداد ۹۸ برای نخستین بار به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

وی، غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش شاهرود ۳۲ هزار دانش آموز را زیر پوشش دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۶۶ پایگاه اوقات فراغت این اداره تابستان امسال فعالیت می‌کنند، افزود: اکنون ۳۱ کانون فرهنگی، ۲۹ آموزشگاه علمی و آزاد زبان خارجه و یک پایگاه مرکزی با عنوان کانون شهید بهشتی مشغول ارائه خدمات در حوزه اوقات فراغت هستند.

اختصاص ۲ اعتبار خاص برای مناطق کم برخوردار روستایی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود با بیان اینکه امسال ۲ اعتبار خاص برای مناطق کم برخوردار روستایی تخصیص یافت، افزود: قرار است شهرداری پنج بوستان در مناطق کم برخوردار بسازد، که تجهیز آنها به لوازم ورزشی از سوی این اداره تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهرود پارسال با ۲ هزار و ۱۵۷ پایگاه رتبه نخست ستاد ساماندهی جوانان استان سمنان را به خود اختصاص داد، یادآورشد: تابستان امسال تعداد این پایگاه‌ها به ۲ هزارو ۳۲۰ پایگاه افزایش می‌یابد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه تا پایان امسال ۲۰ خانه ورزش روستایی در بخش‌های مرکزی و بسطام راه اندازی خواهد شد، گفت: در همین راستا بوستان شهرک ولی عصر با هدف ترویج ورزش همگانی افتتاح می‌شود.

شهرستان شاهرود ۱۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف دارد، سالانه اردوی آماده سازی تعدادی از تیم‌های ملی و نیز مسابقات کشوری در این شهرستان برگزار می‌شود.

۷۳۵۹/‏۶۱۶۷/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقات فراغت شاهرود فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷۰ نفر در مناطق آلوده و جرم‌خیز شاهرود

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از بازداشت چهار نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار در درگیری دسته‌جمعی در شاهرود خبر داد.

سرهنگ علیرضا شائینی امروز (۲۶ فروردین ماه) اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری دسته‌جمعی در منطقه تفریحی آبشار شاهرود، گشت یگان امداد شهرستان به محل اعزام شد. با توجه به ازدحام جمعیت و توجه نکردن طرفین درگیر به هشدارهای پلیس، ماموران چهار نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار را شناسایی و دستگیر کردند.

وی از اجرای طرح آرامش در شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۶۸ نفر معتاد، خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد همراه یک تبعه غیرمجاز دستگیر شدند.

شائینی بیان کرد: مأموران پلیس‌های تخصصی مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات با همکاری کلانتری ۱۴ این فرماندهی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده‌فروشان و معتادان مواد مخدر، طرح آرامش در شهر را در مناطق آلوده و جرم‌خیز اجرایی کردند. مأموران مناطق آلوده و جرم‌خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی محل‌های شناسایی‌شده را بازرسی کردند.

وی ادامه داد: پلیس پاتوق‌های شناسایی‌شده را بازرسی و مقادیری انواع مواد مخدر کشف کرد. همچنین ۳۱ نفر معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر و ۳۷ نفر اتباع بیگانه بدون مجوز قانونی دستگیر شدند.

شائینی با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب رضایتمندی مردم شده است، بیان کرد: متهمان دستگیرشده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک به‌ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان سفر می‌کند
  • لغو تمامی مرخصی های دست اندرکاران آموزش و پرورش
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • بازداشت ۷۰ نفر در مناطق آلوده و جرم‌خیز شاهرود
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • ضرورت فعال شدن طرح‌های عمرانی راکد و نمیه تمام در مراغه
  • کمیته صیانت و حفظ حقوق عامه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهرود تشکیل شد
  • تشکیل کمیته صیانت و حفظ حقوق عامه در حوزه میراث فرهنگی در شاهرود