Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید قاسمی روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تأمین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با استفاده از منابع مالی بانک‌ها، افزود: ۱۰ درصد منابع نیز توسط بازار سرمایه تأمین می‌شود که آن نیز از طریق شبکه بانکی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با وجود نقش نظام بانکی در شرایط سخت اقتصادی کنونی، همواره علیه آن جبهه گیری می‌شود و از مزایای آن سخنی گفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک پاسارگاد با درخواست برای برگزاری نشست مشترک بانک‌ها با رئیس جمهوری گفت: بانک‌ها اکنون به علت تحریم‌ها، تحت فشار زیادی هستند.

«محمدرضا حسین زاده» رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها نیز در این مراسم گفت: پس از وقوع سیل، بانک‌ها به صورت خودجوش اقدام به کمک رسانی کردند.

وی افزود: بانک‌ها قرار است سه هزار میلیارد تومان منابع برای بازسازی زیرساخت‌های مناطق سیل زده تأمین کنند که جدا از تسهیلاتی است که به منظور کمک به بازسازی خانه‌ها و مزارع کشاورزی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه کار بازسازی خانه‌های آسیب دیده در مناطق زلزله سرپل ذهاب چندی پیش به پایان رسید، اظهار داشت: خانه‌های سیل زدگان نیز با کمک شبکه بانکی و سایر ارگان‌ها تا پایان امسال نوسازی و راه‌های مواصلاتی نیز بازسازی خواهد شد.

کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک‌های خصوصی نیز گفت: بانک‌ها حدود پنج هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در مناطق سیل زده، تسهیلات پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: بانک‌های خصوصی نیز ۱,۲۰۰ میلیارد تومان را برای بازسازی زیرساخت‌های مناطق سیل زده اختصاص می‌دهند.

مراسم امضای تفاهمنامه تأمین سه هزار میلیارد تومان منابع مالی بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل فروردین ۱۳۹۸ با استفاده از منابع داخلی بانک‌ها، امروز با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با شرکت مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در محل این سازمان برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل بانک ها بودجه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک آبی و قرمز!

پرسپولیس در روز یازدهم فروردین و استقلال کمی بعدتر رسما به دو بانک ملت و تجارت واگذار خواهند شد تا این دو بنگاه تجاری با اکثریتی که در هیئت مدیره دارند، آینده بخش مهمی از فوتبال ایران را رقم بزنند.

موضوع واگذاری دو باشگاه از زمان وزارت کیومرث هاشمی، وزیر ورزش، به صورت کاملا جدی‌تر دنبال شده و با در نظر گرفتن حساسیت حاکمیتی مبنی بر اینکه دو باشگاه به اشخاص واگذار نشوند، شرکت‌های مختلفی در سطح مذاکره قرار گرفتند تا اداره استقلال و پرسپولیس را برعهده بگیرند.

اسمی که در ابتدا برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس مطرح شد، سه صندوق بزرگ (بازنشستگی، کشوری و عشایر) بودند که قرار بود باشگاه پرسپولیس به عنوان رد دیون به آنها واگذار بشود. این مسئله در دولت نیز مورد تصویب قرار گرفت اما با ایجاد فضای خبری و اعتراض بازنشستگان، این تصمیم به سرعت وتو شد تا استراتژی جدیدی در دستور قرار بگیرد.

روز شانزدهم اسفند ماه، سهام پرسپولیس به شستا واگذار شد اما در نهایت این پرونده به نتیجه نرسید.علی بهادری‌جهرمی برای اولین بار مسئله واگذاری پرسپولیس به شستا را مطرح کرد.

در آن زمان گفته می‌شد هلدینگ خلیج فارس نیز خواستار دریافت سهام باشگاه استقلال است، اما در آنجا نیز بازنشستگان شرکت نفت به اضافه یکی دو عضو اصلی و ارشد مدیریتی این هلدینگ با در نظر گرفتن جمعی جهات تبدیل به مخالفان این واگذاری شدند و بنابراین کل پروسه واگذاری به سمت دیگری رفت.

پیشنهاد بعدی درگیرکردن بانک‌های دولتی بود و در این میان شخص رئیس بانک مرکزی نیز باوعجود ترافیک و شلوغی آخر سال پای کار این موضوع آمد و در نهایت دو بانک ملت و تجارت برای در اختیار گرفتن دو باشگاه تهرانی داوطلب شدند. 

البته به خاطر داشته باشید که کل این ماجرا دستوری است اما اینکه چرا بانک ملت عاملیت پرسپولیس را برعهده گرفته و استقلال به بانک تجارت خواهد رسید، مربوط به بحث‌های مختلفی است که در جلسه اواخر سال بین مدیران بانکی انجام شده و نکات مختلفی را شامل می‌شده و حتی دامنه آن به بحث رنگ لوگو هم رسیده است.

گفته می‌شود ترجیح بانک ملت در اختیار گرفتن عاملیت پرسپولیس بوده و استقلال هم از بین دو بانک صادرات و تجارت به دومی خواهد رسید. نکته اینجاست که شرکت‌های زیرمجموعه این دو بانک خریدار سهام استقلال و پرسپولیس خواهند بود و ظاهرا از شرکت‌های گروه مالی هر دو بانک، این انتقال سهام را صورت خواهند داد.

محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی که تلاش زیادی برای واگذاری سهام دو باشگاه انجام داده است.

واگذاری پرسپولیس در روز یازدهم فروردین انجام خواهد شد و در همان روز تفکیک مالکیت دو باشگاه انجام می‌‎شود و سپس روند کار به شکلی است که استقلال در اختیار بانک تجارت قرار بگیرد. در تقسیم‌بندی فعلی وزارت ورزش (دولت) یک یا دو صندلی در هیئت‌مدیره دارد و سه تا چهار صندلی هم به بانک‌ها خواهد رسید. ضمن اینکه ده درصد سهام نیز پیش از این به صورت آزاد در فرابورس عرضه شده است.

فرابورس در اطلاعیه خود روز یازدهم فروردین ماه را به عنوان زمان قطعی واگذاری 51 درصد سهام پرسپولیس اعلام کرده است.

یکی از مسئولان واگذاری به "ورزش سه" می‌گوید: «نظرات مختلفی درباره چگونگی واگذاری مطرح شده و باتوجه به رتبه‌بندی بانک‌ها، موافقان و مخالفانی در این حوزه مشغول نقد و نظر هستند که در پاسخ می‌شود گفت هیچ دو مجموعه‌ای که از شرایط کاملا یکسانی بهره ببرند، موجود نیستند. در نهایت نظر خود این دو مجموعه مالی نیز در این واگذاری مطرح بوده است، چرا که در جلسه‌ای که رؤسای بانک‌ها حاضر بودند، این موضوع نهایی شده است.»

به گفته وی، برای هر دو بانک باتوجه به گردش مالی هنگفت، اعداد و ارقام مربوط به این دو باشگاه بسیار پایین خواهد بود و اینطور نیست که رتبه‌بندی بانک‌ها در فضای کلی روی عملیات مالی آنها در آینده دو باشگاه تاثیری داشته باشد چرا که همان‌طور که گفته شد، موضوع دارایی بانک‌ها و تاثیر آنها در شبکه بانکی و مایملکشان، غیرقابل مقایسه با اتفاقی است که در فوتبال می‌افتد.

در حال حاضر نکته مهم تغییراتی است که احتمالا با تغییرات در بدنه دو باشگاه اتفاق می‌افتد که البته به نظر می‌رسد تغییر در پست مدیرعاملی یا اعضای هیئت‌مدیره با مشورت وزارت ورزش خواهد بود و به هر حال نظر این وزارتخانه در مورد ثبات یا تغییرات، مدنظر قرار خواهد گرفت.

همچنین به نظر می‌رسد با توجه به اینکه هر دو بانک در سالیان طولانی از بازیگران مهم سیستم مالی کشور هستند، ورود مدیران اقتصادی باعث تغییرات و بهبود روندی برای هر دو باشگاه از نظر شکلی و عملیاتی بشود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک آبی و قرمز!