Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-28@14:46:08 GMT

چنارهای منطقه ۱۳ جانی دوباره می گیرند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۶۴۳

چنارهای منطقه ۱۳ جانی دوباره می گیرند

امتداد :با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از درختان چنار با قدمت بالا در سطح منطقه ۱۳ به عنوان سرمایه های طبیعی این منطقه، کوددهی و تقویت این درختان در دست اجرا قرار گرفت.

به گزارش امتداد ، صالح زاده، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری با بیان اینکه برنامه ریزی به منظور تقویت درختان چنار در سطح منطقه از اقدامات مهم حفاظتی درختان و فضای سبز می باشد، افزود: در ادامه فعالیتهای تغذیه ای درختان چنار در قالب محلول پاشی، عملیات کوددهی به صورت چالکود با عناصر کم مصرف شامل آهن و روی و همچنین اسید هیومیک و عناصر پر مصرف در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: حفظ و صیانت از درختان چنار به عنوان نمادی از شهر تهران از اولویتهای اداره فضای سبز است و هر ساله طی برنامه مدون تغذیه و تقویت درختان چنار در قالب عملیات محلول پاشی و چالکود در فصول پاییز و بهار اجرا می شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمت شیمبار جلوه گاهی از بهشت در بهار خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، «دشت شیمبار» یکی از این مناطق بکر است که تماشای زیبایی‌های آن یکی از شگفتی‌های خوزستان است. این منطقه سرسبز با چشمه‌ها، آبشار‌ها و جنگل‌های مخمل‌پوش خود، بسیاری از گردشگران را در فصول مختلف سال به خود فرامی‌خواند.

دشت شیمبار از توابع بخش «چلو» شهرستان «اندیکا» است که بیش از ۵۰ هزار هکتار مساحت دارد. دشت شیمبار که با نام «شیرین بهار» نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی و جا‌های دیدنی مسجد سلیمان است.

این محوطه سرسبز از یک طرف در دامنه کوه «دلا» قرار دارد. چشمه‌های متعدد، آبشار‌های زیبا، شط شیمبار و جنگل‌های پوشیده از درختان بلوط، بادام، بوته‌های وحشی، انواع قارچ و مرکبات، انگور کوهی، توت، انار و سیب، از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت در این منطقه هستند. پوشش گیاهی دشت شیمبار شامل درختان بلوط، بادام کوهی، مهلو، ارزن، افرا، اسفندان، بنه، کلخنگ و جاز است. همچنین دشت جنگلی شیمبار درختان خودرویی مانند توت، سیب، انگور و انجیر دارد.

در گذشته انواع خرس، گرگ، کفتار، گله‌های گراز و پرندگان شکاری مانند عقاب و کرکس در دشت شیمبار زندگی می‌کردند؛ به‌نحوی که هر کسی جرات ورود به قلب جنگل شیمبار را نداشت. اما متاسفانه امروزه به‌دلیل شکار غیرقانونی، چرخه اکوسیستم منطقه با مشکل مواجه شده و اگرچه هرزگاه گزارش‌های محلی از دیده شدن خرس و برخی جانوران دیگر شنیده می‌شود، اما حیات وحش منطقه از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست.

مسیر مسجدسلیمان به شهرکرد که درست از وسط دشت شیمبار می‌گذرد با آب و هوای خنک کوهستانی در فصل تابستان یکی از مسیر‌های ییلاقی استان خوزستان است که در ادامه مسیر به «کوهرنگ»، در شهر «بازفت» و «صمصامی» می‌توان زیبایی خیره‌کننده رودخانه بازفت به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی کارون را هم تماشا کرد.

 

دیگر خبرها

  • «روستای پامنار دزفول» مقصدی برای گردشگران و مسافران
  • ۷ مکان مرموز و ناشناخته جهان
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • پنج هزار اصله نهال چنار در سطح ابهر غرس می‌شود
  • دشمت شیمبار جلوه گاهی از بهشت در بهار خوزستان
  • ببینید | واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه نور؛ به ما ربطی ندارد
  • واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه جنگلی نور
  • کاشت درخت چنار حدفاصل خیابان‌های شریعتی و سهروردی