Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@17:00:56 GMT

پادشاهی خودروهای بنزینی تا 10 سال آینده

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۶۵۹

پادشاهی خودروهای بنزینی تا 10 سال آینده

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، درحالی‌که برخی از دولت‌ها از اهداف خود برای دور شدن از خودروهای با مصرف‌ سوخت فسیلی طی سال‌های آینده سخن می‌گویند، فقدان انگیزه از سوی ایالات متحده می‌تواند به این معنی باشد که خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی بنزینی همچنان با تعداد بیشتر نسبت به مدل‌های الکتریکی عرضه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش LMC اتوموتیو، تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۹ درصد از خودروهای جدید آمریکا بنزینی باشند. در سمت دیگر ماجرا، نروژ، فرانسه و بریتانیا و همچنین شهرهای بزرگ مانند آتن، مادرید و مکزیکوسیتی همگی برنامه‌های خود را برای ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی تا سال ۲۰۵۰ آغاز کرده‌اند.

حدود ۹۵ درصد از خودروهای سواری و کامیون‌های تجاری سبک فروخته شده در سال گذشته از سوخت‌های فسیلی بهره می‌بردند؛ اما LMC اتوموتیو پیش‌بینی می‌کند که این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۹۲ درصد کاهش یابد. تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از خودروهای جدید هنوز هم با سوخت‌های فسیلی کار خواهند کرد. بیشتر خودروهایی که با انرژی پاک و جایگزین کار می‌کنند، در چین قرار دارند؛ چرا که مشوق‌های زیادی برای استفاده از خودروهای الکتریکی در این کشور وجود دارد. تخمین زده می‌شود که تنها ۴۸ درصد از خودروهای جدیدی که تا سال ۲۰۳۰ در این کشور به فروش می‌رسند، مجهز به پیشرانه احتراق داخلی باشند.

تاکنون کالیفرنیا تنها ایالتی از آمریکا به شمار می‌رود که ممنوعیت مشابهی را برای خرید خودروی بنزینی اعمال کرده است؛ اما این حرکت احتمالاً با واکنش شدید قانون‌گذاران و دادگاه‌های فدرال روبه‌رو خواهد شد. علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای با منبع انرژی جایگزین و سوخت‌های پاک چندان پررونق نیست، زیرا قیمت سوخت در ایالات متحده هنوز هم خیلی بالا نیست. وجود انتخاب‌های بیشتر در بازار خودرو، باعث افزایش علاقه به خرید خودروهای الکتریکی خواهد شد؛ اما واضح است که این امر در صورتی محقق می‌شود که دولت‌ها اقدامات قاطعی برای سرعت بخشیدن به ترویج استفاده از خودروی الکتریکی انجام دهد.


منبع: زومیت

308 / 161 خودروی بنزینی بنزین خودرو خودروی برقی فناوری خودرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خودروی بنزینی بنزین خودرو خودروی برقی فناوری خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کد خبر: 1227519 برچسب‌ها بنزین

دیگر خبرها

  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)