Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@01:52:55 GMT

تقدیر از گلاب آدینه در «جشن حافظ» امسال

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۶۶۶

نشست رسانه‌ای نوزدهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ سوم تیرماه در دفتر مجله دنیای تصویر برگزار شد.

امید معلم دبیر این دوره جشن حافظ بیان کرد: جشن حافظ امسال ۲۰ تیرماه‌ برگزار می‌شود و مکان‌آن نیز تا چند روز آینده مشخص خواهد شد. آثار که در مقطع نوروز ۹۷ تا نوروز ۹۸ به نمایش درآمدند، مورد بررسی و داوری جشن حافظ قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید ما بر این است که این رویداد جشن است و نه جشنواره.

او ادامه داد: هر ساله در سه بخش تعداد نامزدهای ما بیشتر است. بین ۱۰ تا ۱۲ نامزد در بخش بازیگری زن و مرد داریم و در هر بخش دو جایزه داریم زیرا نقش اول و مکمل ما یکی است. در بخش دستاورد فنی هم بین ۸ تا ۱۰ نامزد داریم زیرا این بخش‌ها تفکیک شده نیست. در بخش بهترین فیلم هم ۸ تا ۱۰ فیلم به عنوان نامزد معرفی خواهند شد.

معلم درباره اهدا تندیس حافظ ویژه علی معلم نیز توضیح داد: این تندیس به کسی تعلق می گیرد که برای او بزرگداشت برگزار می‌شود. امسال نیز قرار است از گلاب آدینه تقدیر شود و تندیس ویژه علی معلم به پاس سالها تلاش‌شان به این هنرمند اهدا خواهد شد.

دبیر نوزدهمین جشن حافظ افزود: از سال گذشته اعلام شد که جایزه کیارستمی به فیلمهای تجربی اهدا خواهد شد اما تنها شامل فیلم‌های اول نمی‌شود بلکه شامل تمامی فیلم‌های تجربی سال می‌شود.

وی درباره نحوه انتخاب چهره تلویزیونی نیز بیان کرد: امید داریم امسال نامزد چهره‌های تلویزیونی را از طریق آرا مردمی مشخص کنیم. سال گذشته نیز خوشبختانه با وجود عدم حضور رسانه ملی ولی استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

در ادامه نشست نیز نامزدهای بخش مستند اعلام شد:

تالان محمدصادق دهقانی

ترور سرچشمه محمد حسین مهدویان

چاووش از درآمد تا فرود آرش رئیسان و هانا کامکار

در جستجو فریده آزاده موسوی و کوروش عطایی

رزم آرا یک دوسیه مسکوت احسان عمادی

فرشاد آقای گل جعفر صادقی

امید معلم همچنین خبر داد که از امسال تندیس فعالیت نوشتاری حذف شده است. زیرا به این نتیجه رسیدیم که تقریبا از تمام کسانی که باید، در این حوزه تقدیر شده است. بنابر این حذف شد تا بتوانیم شکل جدیدی به آن بدهیم.

وی درباره طولانی شدن زمان این مراسم نیز با بیان اینکه این اتفاق طبیعی است گفت: این جشن دو بخش تلویزیون و سینما دارد از این جهت مراسم ما شبیه گلدن گلوب‌ است تا اسکار. خوشبختانه همکاری‌های خیلی خوبی هم با ما اتفاق افتاده با این حال همیشه جشن خصوصی حساسیت‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد.

او در پایان گفت: امسال بلیت فروشی محدود خواهد بود زیرا ظرفیت سالن زیاد نیست. طی چند روز آینده و در روزهای متفاوت نامزدهای این جشن معرفی خواهند شد.

آذر معماریان به عنوان مدیر اجرایی جشن حافظ در بخشی از این نشست بیان که تنها زنی است که ۱۹ سال است به طور مداوم مدیر اجرایی یک جشن سینمایی است و همین باعث شده بتوانیم اشکالات و ایراداتمان‌ را بر طرف کنیم و از بهترین جشنهای خصوصی باشیم.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشن حافظ بازیگر پیشکسوت گلاب آدينه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره

محمدرضا معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که برداشت گل محمدی از تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ اصله گل محمدی در سطح پنج هکتار از بوستان‌های گل محمدی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شهید امید اکبری نیسیانی و محوطه و فضای سبز این مرکز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تُن گل محمدی ارگانیک برداشت و برای تولید گلاب به کارگاه منتقل شود.

وی افزود: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کود‌های آلی و استفاده از روش‌های به‌زراعی به‌جای مصرف کود‌های شیمیایی موجب افزایش کیفیت محصول گل محمدی مرکز در مقایسه با مکان‌های دیگر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره، پیش بینی درآمد این مرکز را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت به‌واسطه شرایط اقلیمی برداشت گل از اواسط فروردین آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ادامه خواهد داشت و به دلیل باردهی سریع، نگهداری آسان و درگیری کمتر با آفات می‌تواند درآمد بیشتری را برای مرکز به همراه داشته باشد، همچنین به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از آن گلاب و اسانس استحصال شود.

معصومی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با چالش فرآوری مواجه بوده که امسال به همت کارکنان با خریداری تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری، زنجیره ارزش گل محمدی تکمیل شد.

وی، هدف از کشت این محصول را ایجاد اشتغال، کسب درآمد غیرشهریه ای، مصرف کم آب، توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و درنهایت زیباسازی فضای سبز و محوطه دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • برگزاری جشنواره گلاب گیری در یزد