Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح قیمت خودرو در کشور به زودی، اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی در راه مناطق سیل زده، «یاس» بانک سینا به کمک بانوان شاغل می آید، برنج در صدر کالاهای اساسی وارداتی و ۲۰۰۱ هزار میلیارد تومان؛ تولید ناخالص داخلی سال ۹۷ برخی از اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (سوم تیر ماه) به شرح زیر است:

راهکارهای سازگاری با کم آبی بررسی می شود

مایش ملی سازگاری با کم‌آبی همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از سوم تا پنجم تیر با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی به ویژه وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن، تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، وزرای نیرو، صمت و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از سخنرانان اصلی اولین همایش ملی سازگاری با کم آبی هستند.

 

این گزارش می افزاید: طرح‌های اجرا شده شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های غیردولتی و دولتی در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب، کاهش تلفات آب، بازچرخانی آب یا کاهش آلودگی آب در این رویداد ملی معرفی می شوند.

 

اصلاح قیمت خودرو در کشور به زودی

«محمدرضا فیاض» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص واگذاری خودروسازان ایرانی به بخش خصوصی گفت: دولت در دو خودروساز ایران خودرو و سایپا سهام دارد که در یکی از آنها 14.4 درصد و در یکی دیگر نیز 17.4 درصد سهم دارد و سهامدار است.

 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت با اجرای سیاست های واگذاری و عدم دخالت در عرصه تولید تلاش دارد که سهام خود را از این خودروسازی ها به بخش خصوصی واگذار کند، افزود: با این اقدام دولت کل سهام خودروسازی ها در اختیار بخش خصوصی واقعی قرار می گیرد تا دولت دیگر در سیاست های ارتقای قیمت و تولید دخالتی نداشته باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا متقاضیانی برای خرید این سهام ها وجود دارد، اعلام کرد: حتما متقاضیان زیادی برای خرید سهام دولت در ایران خودرو و سایپا وجود خواهد داشت و شما شاهد خواهید بود که رقابت ها به صورت جدی صورت خواهد گرفت.

 

۲۰۰۱ هزار میلیارد تومان؛ تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۹۷

میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) بهترین روش برای سنجش اقتصاد یک کشور است. ولید ناخالص داخلی عبارت است از کل ارزش تولیدات کالاها و خدمات در یک کشور به قیمت بازار طی دوره یک زمان به خصوص (معمولاً یک سال) است. تولید ناخالص داخلی ( GDP ) یکی از شیوه های اندازه گیری برای تولیدات و درآمد ملی یک کشور است. تعریف دیگر تولید ناخالص داخلی مجموع ارزش های افزوده در تمامی مراحل تولید همه کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور طی یک دوره زمان به خصوص است و ارزش آن با پول به خصوص بیان می شود.

 

بنابراین گزارش، معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی درباره تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان درسال ۲۰۱۸ نوشته است ایران از این نظر در جایگاه سی ام دنیا قرار داشته و درآمد سرانه آن نیز ۵.۲ هزار دلار بوده است و براساس برآوردهای صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۸، جایگاه پنج کشور برتر جهان به لحاظ ارزش تولید ناخالص داخلی تغییر نکرده است. بدین ترتیب کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و انگلیس همچنان بالاترین تولید ناخالص داخلی جهان را دارند که در جدول شماره یک رقم GDP آنها در سال ۲۰۱۸ آمده است.

 

 این گزارش می افزاید: بر اساس آمارهای جهانی تولید ناخالص داخلی کشورمان در چند سال اخیر روند رو به رشدی را داشته است و براساس بررسی وضعیت متغیرهای اقتصاد ایران در گزارش ماه آوریل (اسفند ۹۷- فروردین۹۸) صندوق بین‌المللی پول تولید ناخالص داخلی ایران با قیمت‌های ثابت برای سال جاری به ۶۲۷هزار میلیارد تومان می رسد. این شاخص برای سال ۱۳۹۹ نیز ۶۲۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

برنج در صدر کالاهای اساسی وارداتی/بیشترین افزایش واردات متعلق به شکر خام و کره

دولت همواره این اطمینان را به مردم داده است که حتی با وجود تحریم ها نگرانی در رابطه با تامین کالاهای اساسی نداشته باشند و در صورت نیاز تا هر زمان نسبت به واردات این نوع از کالاها اقدامات لازم صورت می گیرد.

 

براین اساس 23 خرداد وزیر امور اقتصاد و دارایی که همراه معاون امور گمرکی ایران و ناظر گمرکات استان خوزستان از شرکت‌های خصوصی، اسکله‌های بندری، امور گمرکی و نحوه تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید می کرد به این نکته اشاره داشت که با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ما وضع‌شده یکی از دغدغه‌های ما بحث تامین کالاهای اساسی است؛ بنابراین لازم بود بررسی در عرصه بندری و گمرک واردات این کالاها داشته باشیم تا مستقیم در جریان روانی کار به‌ خصوص در تامین کالاهای اساسی کشور باشیم.

 

«فرهاد دژپسند» در حاشیه این بازدید خبر خوشی نیز برای مردم داشت و بیان کرده بود که در سه‌ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته واردات کالاهای اساسی رشد قابل‌توجهی داشته و در برخی از اقلام بیش از دو برابر واردات صورت گرفته است.

 

بنابراین گزارش در تایید سخنان وزیر اقتصاد، گمرک ایران آماری از واردات کالاهای اساسی در سه ماه نخست سال داده است و طبق بررسی آمار تجارت خارجی کشور از ابتدای امسال تا ۲۵ خرداد ماه نشان می دهد که برنج خارجی، ذرت، انواع دانه‌های روغنی (سویا)، دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی و کنجاله سویا، روغن‌های خوراکی نیمه جامد و مایع و خام، کره با بسته بندی بیش از ۵۰۰ گرم، جو و شکر خام، گوشت قرمز سرد، چای خشک، گوشت قرمز گرم و حبوبات به ترتیب بیشترین میزان واردات را طی این مدت داشته اند.

 

همچنین برنج با ارزش ۶۶۳ میلیون دلار در صدر کالای اساسی قرار دارد به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ و ۱۱ صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد. ذرت ازجمله کالاهای اساسی است که در رتبه دوم جای دارد و طی این مدت به میزان ۵۲۳ میلیون دلار به کشورمان وارد شده است و از نظر ارزشی ۲۸ و ۹۰ صدم درصد افزایش داشته است

 

«یاس» بانک سینا به کمک بانوان شاغل می آید

نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند از این رو این جمعیت نقش قابل توجهی در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد. ظرفیت موجود در این بخش باعث شده است تا سیاستگذاران برای بهره از پتانسیل آنها برنامه ریزی هایی انجام دهند به ویژه اینکه حضور این نیروها در چرخه اقتصادی می تواند زمینه تولید بیشتر و رونق اقتصادی را برای کشور فراهم آورد.

 

بنابراین گزارش با هدف استفاده از پتانسیل بانوان در عرصه اقتصادی سیستم بانکی نیز به کمک دولت آمده است و تسهیلات ویژه ای را برای بانوان شاغل درنظر گرفته است و در این راستا به تازگی در راستای تکمیل سبد محصولات بانک سینا و با هدف کمک به افزایش نقش بانوان در فرایند اقتصاد جامعه، این بانک طرح اعتباری یاس را به اجرا گذاشت.

 

بر اساس این طرح بانوان می توانند با ارائه گواهی اشتغال به کار ضامن/ضامنین معتبر مطابق با ضوابط بانک نسبت به دریافت کارت اعتباری مرابحه با مبالغ ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیون ریال اقدام کنند.

 

طرح یاس در راستای ایجاد زمینه های مشارکت و فعالیت بیشتر بانوان در زمینه کارآفرینی، اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده به اجرایی شده است. 

 

رایزنی وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها برای رسیدن به قیمت توافقی

روند نزولی قیمت مرغ بعد از خرداد ماه به اولین فصل تابستان نیز سرایت کرد و از روز گذشته تاکنون بر اساس قیمت های اعلامی در بازار شاهد این ریزش قیمتی هستیم به طوری که (دوم تیر) متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها حدود ۱۱ هزار تومان بود و در ارزیابی قیمت های به فروش رفته این محصول در این روز با هزینه های تولید شاهد زیان حداقل یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ رهستیم.

 

بنابراین گزارش، ارزان شدن قیمت گوشت قرمز نسبت به روز‌های پایانی سال گذشته، کاهش تقاضا برای خرید مرغ و سوق داده شدن بخشی از تقاضا به سمت خرید گوشت قرمز از سوی کارشناسان به عنوان دلایل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار ذکر شده است .

 

از آنجا که ادامه روند کنونی به زیان بیشت مرغداران منجر می شود قرار است امروز (دوشنبه 3 تیر) قیمت مرغ در کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و تعیین شود البته قرار بود این جلسه 20 خرداد ماه برگزار شود که بنا به دلایلی به تعویق افتاد.

 

این گزارش می افزاید: وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم مرغ زنده نرخ ۸ هزار و ۸۰۰ تومانی و مرغ گرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی را پیشنهاد داده است.

 

اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی در راه مناطق سیل زده

وقوع سیل در ابتدای سال جاری خسارت هایی را به استان های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور وارد کرد. از همان دقایق نخست نهادهای غیر دولتی در کنار دولت شروع به کمک و خدمت رسانی به سیل زدگان کردند و پس از پایان آبگرفتگی ها در این مناطق از سوی کارشناسان بررسی های نهایی برای ارزیابی میزان خسارات وارد صورت گرفت و بنا به قولی که دولت به مردم این مناطق داده بود کار ارائه تسهیلات آغاز شد.

 

بنابراین گزارش بنا به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه 21 خرداد تیتر امشب شبکه خبر سیما تاکنون برای بازسازی مناطق سیل زده 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام و هزار و 300 میلیارد تومان کمک بلاعوض تامین شده است که عمده اعتبارات بازسازی از طریق بانک و کمک های بلاعوض تامین می شود. در مرحله اول 2 هزار و 500 میلیارد تومان وام و هزار و 300 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض تامین شد.

 

«علیرضا تابش» در بخشی از این برنامه با بیان اینکه مشکلات تاخیر در پرداخت ها پیگیری می شود و مصوبه بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به بانک ها در استان ها ابلاغ شده است. 40 هزار پرونده کامل و به بانک ها ابلاغ شده که از این تعداد 8 هزار پرونده عقده قرارداد شده است اما پرداخت ها کافی نبوده است که بانک مرکزی پیگیر است و بیشتر پرداخت ها از کمک های بلاعوض دولت و مردم بوده است. بانک ها در ارزیابی ها با بنیاد مسکن همکاری داشته اند و ارزیابی بنیاد مسکن ملاک است.

 

حالا در ادامه مسیر پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده کشور امروز (سوم تیر) تفاهم نامه تامین مالی ٣٠٠٠ میلیارد تومانی کمک به مناطق سیل زده تا دقایقی دیگر میان بانکها و سازمان برنامه و بودجه امضا می شود. در قالب این تفاهم نامه قرار است این مبلغ برای بازسازی مناطق آسیب زده از سیل از محل منابع داخلی بانکها تامین شود./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز مجلس مسجد اردبیل خراسان جنوبي مناطق سیل زده غنی سازی اوقات فراغت اقتصادی اقتصاد خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برای تکمیل بخش تخصصی بیمارستان علامه بهلول گناباد به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، رضا احمدی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهارداشت: طرح پزشک خانواده شاخص های سلامت را افزایش نداده و تنها تبدیل به برنامه سلامت خانواده شده البته برنامه سلامت خانواده یک طرح بین المللی است و کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کنند.

احمدی گفت: 50 هزار نفر زیرپوشش داریم که هر 3هزار نفر را یک پایگاه پوشش می‌دهد؛ پزشک،کارشناس مامایی و ... در این پایگاه ها حضور دارند و هر فرد با حضور مراقب سلامت پایش می‌شود و در این طرح بیماری هایی مانند دیابت ،فشارخون مدنظر است؛ اگر در این فرآیند بیمار به بیمارستان مراجعه کند 95درصد هزینه ها رایگان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: طرح ملی غربالگری در سال گذشته انجام شد که 92هزار فرد بالای 18سال داشتیم و17هزار نفر فشار خون بالا و 1645نفر پر فشاری نیار به درمان داشتند، دیابت 7053 نفر و 536 نفر نیاز به درمان آن داشتند.

احمدی خاطرنشان کرد: 10 سال قبل رهبری مطرح کردند جوانی جمعیت به موضوعی بحرانی در کشور تبدیل خواهد شد و در بهمن 99مجلس جوانی جمعیت را تصویب و ابلاغ کرد، سال گذشته ماهانه جلسه جوانی جمعیت داشتیم که 80درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی در خصوص احداث بخش سوختگی بیمارستان علامه بهلول این شهرستان گفت: بخش سوختگی به بخش تخصصی بیمارستان علامه بهلول تبدیل شده که 34 تخت خواهد داشت و 26 تخت روان و 6 تخت سوختگی و یک بخش ناباروری سطح دو دارد که در این راستا 300 متر به آن اضافه و به 3هزار متر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: در سفر هیئت دولت به استان 70 میلیارد تومان برای بیمارستان در نظر گرفته شد که تا پایان سال 1402با تزریق اعتبار تمام شود که متاسفانه تنها 25 میلیارد تومان اختصاص یافت و امروز برای تکمیل آن به بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

احمدی بیان کرد: تمامی پروژه های عمرانی باید ماده 23داشته باشند که این پروژه کد را نداشته و حمایت هایی نشده است ولی کار تعطیل نشده و 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سفر تهران در هفته آینده ماده 23 آن دریافت خواهد شد همچنین بخش آنژیوگرافی بیمارستان تکمیل نشده و 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص راه اندازی دستگاه سونوگرافی تامین اجتماعی شهرستان گناباد که چندین سال بدون استفاده باقی مانده عنوان کرد: راه اندازی سونوگرافی تامین اجتماعی با خود سازمان است ولی مشکل اصلی برای آن تامین نیروی متخصص است.

وی افزود:پرداختی تامین اجتماعی درحال حاضر پزشک خارج از دانشگاه را راضی نمی‌کند که در این مجموعه کار کند و ما نمی‌توانیم پزشکی را به اجبار برای کار به این مجموعه بفرستیم.

احمدی گفت: بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان 64تخت خوابی بجستان همه اقدامات در وزارت بهداشت انجام شده و منتظر دریافت ماده 23 هستیم؛ وزارتخانه بخشنامه داده که به شهرهای زیر 50 هزار نفر بیمارستان نخواهیم داد که این موضوع مشکل ایجاد کرده است و برای رفع آن باید پیگیری هایی در سطح تهران انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهارداشت: در سطح شهرستان های گناباد و بجستان 800 زوج نابارور داریم که 80 درصد آنها با آموزش های ناباروری سطح دو مشکلشان رفع می شود و برای راه اندازی این مرکز تمامی تجهیزات و امکانات از سوی دانشگاه تامین شده است.

وی  با اشاره به نقش خیرین در سرعت بخشی به پروژه های دانشگاه بیان کرد: تاکنون 31 پروژه توسط خیرین ساخته یا در اختیار دانشگاه قرار گرفته که کمک به پروژه بیمارستان به میزان 5 میلیارد تومان با خرید تجهیزات به مبلغ 750 میلیون تومان نمونه ای از آن است.

احمدی در خصوص میزان خدمات دهی بیمارستان علامه بهلول عنوان داشت: سازمان های بیمه گر با پرداخت های خود می توانند کمک شایانی به افزایش خدمات مطلوب داشته باشند که در یک مورد 70 میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب دارد.

بیش از 4 هزار بازدید بهداشتی در ایام نوروز 

صادقی نسب، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد  نیز در این نشست خبری اظهار داشت:4 هزار مورد بازدید در ایام نوروز داشته ایم که 115 مورد اخطار کتبی و 7 مورد به مراجع قضایی ارجاع شد و 2 مورد پلمپ شده اند.

وی افزود: نمونه برداری از آب شرب مورد تاکید بوده که 1331 مورد نمونه برداری انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: همچنین 4255 کیلو گرم مواد فاسد از اماکن توقیف و معدوم شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • حمله تند دولت به ایران خودرو به خاطر فیلم جنجالی پژو پارس
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور عرضه می‌شود
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها