Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:18:25 GMT

گفت و گو با مردم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۷۰۶

گفت و گو با مردم

دولتمردان و بخصوص «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران، در طول سال‌های گذشته، در زمان‌های مقتضی از طریق خبرنگاران و رسانه‌ی ملی به گفت, گو با مردم نشسته اند. گفت وگوی مستقیم رییس جمهوری و دولتمردان همواره توانسته است پاسخگوی سوالات اساسی مردم باشد و به تعامل هرچه بیشتر دولت و ملت کمک کند. شرایط امروز جامعه ایران نیز ایجاب می‌کند تا رییس جمهوری و دولتمردان ضمن گفت وگو با مردم، ابهامات و پرسش‌های مردم را پاسخ گویند و به همدلی و همراهی بیشتر جامعه با دولت کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

ضرب الاجل ایران برای اعضای برجام و پرسش‌های مردم

پس از خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپا به تعهدات خود در چارچوب آن، ایران اعلام کرده است که تعهدات خود در این توافق نامه را به صورت گام به گام کاهش خواهد داد. حال یکی از پرسش‌ها آن است که کاهش گام به گام تعهدات به چه معنا است؟ چرا ایران این تعهدات را به صورت گام به گام کاهش می‌دهد و نتیجه این اقدامات چه خواهد بود.

این در حالی است برخی کشورها و به ویژه دولت آمریکا، تلاش دارند تا شهروندان ایرانی را از کاهش گام به گام تعهدات بترسانند. پاسخ به ابهامات، اقدامی است برای همراه کردن شهروندان برای اقدامات ایران بر طبق برجام.

گره در پرونده FATF

مدت‌ها است که با وجود تصویب و حمایت دولت و مجلس از لوایح موسوم به FATF، به دلیل مخالفت شورای نگهبان با این لوایح، اکنون سرنوشت این لوایح در اختیار "مجمع تشخیص مصلحت نظام» است؛ اما این مجمع نیز با گذشت چند ماه به جمع‌بندی نهایی خود نرسیده، این در حالی است که دولت و مجلس همچنان قاطعانه از تصویب این لوایح دفاع می‌کنند.

در عین حال دولت بارها و بارها نسبت به عواقب عدم تصویب این لوایح ابراز نگرانی کرده است. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که دولت دست به شفاف سازی در این ارتباط بزند و به صورت ساده به مردم بگوید که این لوایح چیستند؟ تصویب یا عدم تصویب آن‌ها چه پیامدهایی در پی دارند و چرا دولت از تصویب این لوایح دفاع می‌کند. دولت با مردم، می‌تواند آن‌ها را از واقعیت‌ها آگاه کند و گامی باشد در راستای گشوده شدن گره این پرونده.

تنش میان ایران و آمریکا و موضع رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران

در حالی که تنش میان دولت ایران و آمریکا در حال افزایش است، دولت آمریکا در اقداماتی تبلیغاتی، ایران را متهم می‌کند که حاضر به مذاکره نیست؛ این در حالی است که دولت امریکا از سویی دیگر درصدد تنش آفرینی در منطقه است و به صورت پی در پی به دولت ایران اتهاماتی بی‌اساس را وارد می‌کند.

گفت وگوی صریح و بی‌پرده با مردم و افشای نقشه‌های شوم آمریکا، می‌تواند پاسخی به جنگ تبلیغاتی دولت آمریکا باشد. باید خطوط قرمز سیاست خارجی ایران ی ایران، به اطلاع عموم برساند و پیام قطعی و محکم ایران را به پیشنهادات آمریکا را بیان دارد.

در عین حال گفت وگو با مردم و افشای تلاش‌های پشت پرده مقامات آمریکا برای مذاکره با ایران، می‌توان نقاب از چهره دورو و ریاکار دولت آمریکا بردارد و نشان دهد که مقامات آمریکایی تا چه اندازه در تلاشند تا ایران پاسخ درخواست‌ها مکرر آن‌ها را بدهد؛ اما همانطور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، سیاست فعلی ایران، عدم مذاکره با دولت ایالات متحده امریکا و ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع آنان است.

التهابات بازار ارز، مسکن و خودرو و راه‌های برون رفت از آن

یکی از پرسش‌های اصلی شهروندان در روزهای اخیر، دلایل گرانی قیمت مسکن و خودرو، افزایش بهای طلا و آشفتگی در قیمت ارز است. شهروندان به حق این پرسش را دارند که چرا وضعیت این بازارها آشفته شده است و اقدامات دولت برای حل این مشکلات چیست؟ آیا تحریم‌های اخیر آمریکا دلیل این آشفتگی هستند یا آنکه مشکل در برخی کم کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها است؟

باید مقام‌های مربوط با مردم درباره مشکلات فعلی بازار مسکن، خودرو، طلا و ارز سخن گویند و طرح‌های دولت در هریک از این حوزه ها تبیین شود. مردم نیازمند پاسخ‌هایی شفاف هستند.

ترس‌ها و تردیدها در بازار مسکن، ارز، خودرو و طلا باعث ایجاد رکود تورمی در این بازارها شده است. گفت وگو با مردم می‌تواند به کاهش تردیدها برای ورود به این بازار موثر واقع شود و حتی پاسخ‌هایی قانع کننده می‌تواند باعث کاهش نرخ ارز و طلا در بازار شود.

گفت وگوی صریح با مردم، راه حلی برای تمام فصول

به نظر می‌رسد گفت وگوی بی‌واسطه با مردم، نه فقط برای سران قوا، که برای اعضای کابینه نیز می‌تواند راه‌حلی مفید و موثر برای کاستن از سطح التهابات مردم استفاده نمایند.

گفتگوی بی‌واسطه مقامات همچون اعضای کابینه، رییس کل بانک مرکزی، استانداران و شهرداران با مردم روشی است که در بسیاری از نقاط جهان از آن برای برقراری ارتباط میان شهروندان و مقامات استفاده می‌شود و تجربه‌ای است آزموده شده برای گسترش ارتباطات میان جامعه و مسوولان.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت رویکرد دولت بایدن پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی، جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه غرب آسیاست.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کارهایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین با اشاره به حمله تلافی‌جویانه بی‌سابقه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، به شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت بایدن به دنبال کاهش تنش در منطقه است و نمی‌خواهد شاهد درگیری گسترده‌تر در منطقه باشد. 

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای(برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنگتن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعترافات ایران اینترنشنال درباره دستاورد‌های گسترده حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • چراغ سبز دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای حمله به کنسولگری ایران
  • آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست
  • یادداشت| ملت ایران؛ همچنان تاریخ‌ساز
  • ادعایی درباره تخلیه سفارت اسرائیل در «باکو» از ترس ایران
  • تخلیه سفارت رژیم صهیونیستی در باکو
  • تخلیه سفارت رژیم اسرائیل در باکو