Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@08:12:47 GMT

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری قطر در پاکستان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۷۰۹

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قطر بناست سه میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کند. این خبر را خبرگزاری رسمی قطر امروز -دوشنبه- گزارش داد و اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب سپرده و سرمایه‌گذاری مستقیم صورت می‌گیرد.

این خبرگزاری گزارش داد که همکاری اقتصادی میان قطر و پاکستان در پی این سرمایه‌گذاری به ۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که در پی سفر امیر قطر با پاکستان دو طرف توافق‌نامه‌های بسیاری را در زمینه مسائل تجاری و سرمایه‌گذاری به امضا رسانده بودند.  

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پاکستان قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی

  رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو گفت: پیش‌بینی می‌شود در سه الی پنج سال آینده بیش از پنج میلیارد دلار درآمد ارزی از محل صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.
مجتبی اکبری در نشست افتتاح پروژه‌های سد و نیروگاه اومااویا درسریلانکا توسط شرکت‌ ایرانی، اظهار کرد:دولت سیزدهم در دیپلماسی منطقه‌ای بسیار فعال عمل کرده است.وی با بیان این‌که اکنون ۷۰درصد صادرات فنی ومهندسی کشور متعلق به صنعت آب و برق است،ادامه داد: صادرات خدمات فنی ومهندسی صنعت آب وبرق هم‌اکنون دربیش از۱۸کشور جهان در حال انجام است.
رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو با بیان این‌که صادرات خدمات فنی - مهندسی صنعت آب و برق در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، گفت: البته توان صادرات در این بخش پنج میلیارد دلار است اما در شرایط حاضر این امکان فراهم نشده است. اکنون در۱۸کشور فعالیت در بخش انرژی داریم و خدمات فنی و مهندسی ایران در این کشورها فعال است. وی با اشاه به این‌که اردیبهشت‌ماه در بخش دیپلماسی وزارت نیرو اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد، بیان کرد: به‌زودی در نخستین گام پروژه چندمنظوره اومااویا با حضور مقام‌های ارشد دو کشور ایران و سریلانکا به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو افزود: شرکت فراب در کشور سریلانکا از سال‌های گذشته پروژه بزرگ و چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا را آغازکرده که یکی ازبزرگ‌ترین پروژه‌های کشور سریلانکا است.۴۰۰مهندس ایرانی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در این پروژه فعال بوده‌اند. سال‌ها پیش، پروژه برق‌رسانی به هزار روستا به دست متخصصان ایرانی توسط یک شرکت داخلی در سریلانکا آغاز شد و در سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید.
رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو ادامه داد: نکته مهم این است که روستاهای این کشور به‌صورت پراکنده است و فرآیند برق‌رسانی را با دشواری و پیچیدگی روبه‌رو می‌کند اما این شرکت ایرانی با اتکا به توان مهندسان در حوزه سدسازی، نیروگاه‌سازی و برق‌رسانی، در این مورد بسیار موفق عمل کرد.
وی به نظر مساعد و موافق رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور سریلانکا به‌دنبال این فعالیت مهندسان ایرانی برای پیشبرد پروژه‌های مهم صنعت آب و برق اشاره کرد وگفت: اعتبار پیشبرد پروژه او‌ما‌او‌یا به میزان ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شد.
عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی طرح‌های بین‌المللی آب با بیان این‌که اکنون نزدیک به ۱۰۳ مهندس مشاور صاحب صلاحیت در کشور فعالیت دارند، گفت: مهندسان و متخصصان ایرانی از هند تا آفریقا و از آمریکای جنوبی تا آسیای میانه در حال اجرا و پیشبرد پروژه‌های بزرگ و پیچیده در صنعت آب و برق هستند.

پرداخت هزینه توسط سریلانکا
مدیرعامل شرکت فراب با اشاره به این‌که سد چند‌منظوره اومااویا جزو پروژه‌های منحصر‌به‌فرد مهندسی محسوب می‌شود، گفت: هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۰۰ میلیون دلار بود که به‌صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد. محمد حیدری در نشست بهره‌برداری از پروژه چند‌منظوره اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: پس از مطالعات مقدماتی و طی تشریفات اولیه، عملیات اجرایی پروژه اعم از طراحی، نظارت و اجرای طرح از سال ۲۰۱۶ شروع شد و در حال حاضر این پروژه آزمایش‌های اولیه را با موفقیت سپری کرده و آماده بهره‌برداری است. وی با اشاره به این‌که جغرافیای سریلانکا یک جغرافیای منحصربه‌فرد است که منابع بارشی آن موسمی است، افزود: به‌دلیل محدودیت‌های زیادی که سریلانکا در حوزه تامین سوخت برای تولید انرژی دارد، موضوع تامین برق از طریق نیروگاه‌های برقابی در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حیدری با بیان این‌که با اجرای طرح چند‌منظوره اومااویا که در۲۳۰کیلومتری پایتخت کشور سریلانکا واقع شده است، آب مازاد رودخانه‌های اومااویا و ماهاتوتیلااویا در دو حوضه آبریز مجزا به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود، افزود:هدف این است تا علاوه بر تامین آب کشاورزی برای ۵۰۰۰هکتارازاراضی منطقه،همچنین از آن برای تولید برق به ظرفیت۱۲۰مگاوات استفاده شود.مدیرعامل شرکت فراب اظهار کرد:این پروژه ازنظراجرای۲۳کیلومتر تونل با دودستگاهTBMبدون دسترسی میانی درشرایط بسیارسخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌ها‌(تونل‌ها)ی عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی۱۰۰۰تن به صورت معلق ونصب واحداث نیروگاه درحفره و فضاهایی در عمق ۷۵۰ متری زمین که به آن مقار می‌گویند، جزو پروژه‌های منحصر‌به‌فرد مهندسی محسوب می‌شود. هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۰۰ میلیون دلار بود که به‌صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان
  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • جایزه جام گلف مسترز ۲۰ میلیون دلاری شد
  • جایزه ۲۰ میلیون دلاری جام گلف مسترز