Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شاخص‌های تفسیرپذیر آیین‌نامه شورایاری‌ها کاهش یافت. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره اصلاح آیین‌نامه شورایاری‌ها، اظهار داشت:  به طور کلی خروجی نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در دوره‌های گذشته خروجی قابل قبولی بوده است ولی در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها با مشکلات جدی رو به رو بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات مربوط به آیین‌نامه اجرایی بود که اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌‌ها به شورا ارائه می‌کردند و علیرغم مخالفت‌هایی که داشتیم نتوانستیم نظر اکثریت اعضا را جلب کنیم و رأی کافی اخذ نشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد:  شاخص‌های بررسی صلاحیت‌ها در آیین‌‌نامه اجرایی تفسیرپذیر بود یعنی اشخاص می‌توانستند آن را آنطور که می‌خواهند تفسیر کنند؛ به عنوان مثال عدم داشتن سوء شهرت از جمله مواردی بود که امکان تفسیر آن وجود داشت و برای تحقیق درباره این موضوع ممکن بود غرض ورزی‌هایی رخ دهد علاوه بر این مسئول راستی‌ آزمایی چنین شاخص‌هایی را به بدنه شهرداری سپرده بودند. این در حالی است که به طور معمول شورایاری‌ها با بدنه شهرداری دچار مشکلاتی هستند.

سالاری تصریح کرد: مسائلی از این قبیل باعث شد در دوره گذشته لیست طویلی از افراد رد صلاحیت شده (حدود دو هزار نفر) ایجاد شود؛ البته با رویکرد تعاملی با ستاد شورایاری‌ها و شهرداری و همچنین مشارکت دهی جدی مراجع چهارگانه ( قوه قضاییه، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی) توانستیم این مشکل را به صورت تفاهمی حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مبتنی بر رویکرد استفاده از مجموعه‌ای از نظرات کارشناسان حوزه انتخابات، ملاک را قانون و ارائه نظرات چهارگانه قرار دادیم و به گزارش‌هایی که مبنای مستند نداشت توجه نکردیم. در این دوره نیز سعی کردیم شاخص‌های تفسیرپذیر را کاهش دهیم و طوری عمل کنیم که ساختار برگزاری انتخابات مبتنی بر الگوی برگزاری انتخابات‌‌های ملی باشد.

سالاری گفت: هیئت اجرایی و نظارت باید وظایفشان مشخص و سنجش‌پذیر باشد بنابراین تلاشمان این است که رویکرد برگزاری انتخابات به سمت تفسیرناپذیری و قانون گرایی برود.

تاریخ ثبت نام از داوطلبان عضویت در شورایاری ها مشخص شدشبهات قناعتی به تلاش مشکوک اصلاح‌طلبان برای انتخابات الکترونیکی شورایاری

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران شهرداری تهران شورایاری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شورایاری شورای شهر تهران شهرداری تهران شورایاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای برادران گفت: در این طرح سرمایه گذار به جای راه اندازی کارخانه، از ظرفیت خالی واحد‌های تولیدی استفاده می‌کند و با سرمایه کمتر، با نشان تجاری جدید و برای بازار هدف، کالا تولید می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امروز برگزار می شود؛ جشن با کیک ۲۰۰ متری و ۲ تنی برای تهرانی ها
  • افطاری در افطارخونه طهران + تصاویر