Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛بهروز اسودی در نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان‌های صمت منطقه هفت کشور اظهار کرد: زنجیره تولید در استان سمنان فعال شده و تنها راه افزایش بهره‌وری و ارزش‌افزوده صنایع، ایجاد زنجیره تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه: واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال باید عارضه‌یابی شوند و واحدهای دانشگاهی در این امر ورود کنند افزود: در این زمینه باید ارتباط صنعت و دانشگاه گسترش یاید؛ دانشگاه‌ها در عارضه‌یابی واحدهای تولیدی مشکل‌دار باید ارتباط خود را با صنعت افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسودی با بیان اینکه: در استان سمنان، بیش از 42 نوع ماده معدنی از 608 واحد معدنی فعال با تولید سالانه 23 میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود تصریح کرد: بیش از 2.5 میلیارد تن ذخیره زمین‌شناسی و حدود 600 میلیون تن ذخیره احتمالی مواد معدنی در استان سمنان موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در بحث شورای معادن و ماده 43 برنامه ششم توسعه، اختیارات شورای عالی معادن باید به استان‌ها تفویض شود.

سومین گردهمایی روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت منطقه هفت کشور شامل قم، مرکزی و سمنان با حضور رؤسای سازمان‌ها و معاونان صنایع و معادن و رؤسای ادارات ستادی استان‌ها به میزبانی استان سمنان برگزار شد.

در این نشست، پیرامون مباحث تولید و اشتغال، تسهیلات، بند (الف) تبصره 18، راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد، رونق تولید، ارائه برنامه‌های راهبردی در جهت افزایش و توسعه صادرات و بهبود رونق تولید و بررسی وضع واحدهای صنعتی و معدنی هم‌اندیشی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت زمین سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید

اکبر ابدالی ، گفت: با اکتشاف‌های صورت گرفته طی سه‌سال اخیر و تا عمق ۸۵۰ متری، این ظرفیت مهم شناسایی شد که به طور حتم نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های معدن در سطح استان و کشور خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: ونارچ بزرگترین معدن منگنز کشور است که عمده نیاز منگنز کارخانه‌های فولاد کشور را تامین می‌کند، به همین علت هر گونه کشف ذخایر جدید در این معدن در زنجیره توان تولید فولاد کشور به عنوان یک محصول مهم و راهبری نقش دارد.

او ادامه داد: با تلاش کارشناسان و متخصصان حوزه معدن استان و کشور، اکتشافات سایر مواد معدنی از قبیل سرب، روی و آهن و مس نیز در این معدن با جدیت ادامه دارد.

گفتنی‌است ۲۱۲ پروانه در بخش معادن استان موجود که ۱۴۳ فقره از این پروانه‌ها دارای بهره‌بردار است و فعالیت‌های معدنی در محدوده تعیین شده آن صورت می‌گیرد.

بیش از ۲۴ نوع ماده معدنی درقم وجود دارد؛ اکثر مواد معدنی استان مصالح ساختمانی همچون گچ، آهک، سنگ لاشه و شن و ماسه است، پس از آن معادن نمک، سنگ ساختمانی و معادن فلزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از جمله موارد مورد توجه در گسترش فعالیت‌های معدنی در قم، ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن استان است که هم ارزش افزوده بیشتر در فعالیت‌های معدنی را به دنبال دارد و هم موجب افزایش فرصت‌های شغلی در این بخش مهم اقتصادی می‌شود.

لازم به توضیح است بهره‌برداران معادن درصدی از فروش ماده معدنی خود را از حدود ۲ تا ۱۲ درصد را تحت عنوان حقوق دولتی به دولت باز می‌گردانند.

این حقوق دولتی درموارد مختلفی همچون اصلاح جاده‌هایی که درمسیر معادن است، عمران مناطقی که معادن در آن قرار گرفته‌اند، اصلاح و بازسازی محیط پس از پایان فعالیت معادن و نیز توسعه فعالیت‌های معدنی به کار گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است