Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@23:38:01 GMT

ناآرامی "بنین" 6 هفته پس از انتخابات پارلمانی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۸۳۶

ناآرامی 'بنین' 6 هفته پس از انتخابات پارلمانی

به گزارش "افریکن نیوز"، در روز شنبه 2 نفر توسط نیروهای پلیس کشور بنین کشته شدند.

این اتفاق به دنبال ناآرامی‌های انتخاباتی ماه اردیبهشت این کشور آفریقایی رخ داد. و از آن تاریخ تاکنون سال جاری ناآرامی های زیادی در شهرهای مختلف بنین گزارش شده است.

شهردار شهر  "سوه" در این باره گفت: در روزهای اخیر معترضان بسیاری جاده و خیابان‌های این شهر را مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که پاکسازی جاده‌ها در دست اقدام قرار گرفت، درگیری بین نیروهای پلیس و افراد نقاب‌‌دار آغاز شد. در این درگیری 2 نفر کشته و  نفر 7 مصدوم شدند.

به گفته یک شاهد عینی، یک راننده موتور و یک نوجوان از کشته شدگان روزهای قبل این ماجرا هستند. وی افزود: خیابان‌ها باز شده‌اند، اما مردم وحشت زده هستند. بسیاری از مردم در خانه‌ها مانده و برخی فرار کرده‌اند.

به گزارش "خبرگزاری فرانسه"، برخی از سوپرمارکت‌ها رها شده و برخی دیگر مغازه‌های خود را بسته‌اند. در این درگیری نیروهای ویژه به معترضان شلیک کردند.

این انتخابات از 6 هفته پیش توسط مخالفان دولت کنونی به چالش کشیده شده و معترضان عدم حضور کاندیدای مخالفان در پارلمان را محکوم می‌کنند. بیشتر معترضان از طرفداران  "توماس بونی یای" رئیس جمهور سابق "بنین" هستند و انتخابات فعلی را جهت‌گیرانه و یک‌طرفه می‌دانند.

رفت آمد در شهر "سوه" آغاز شده و فضای ترس همچنان وجود دارد

در حال حاضر بسیاری از طرفداران "بونی یای" بیش از یک ماه را در بازداشت به سر می‌برند.

براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل از زمان شروع انتخابات تاکنون، بیش از 7 نفر کشته شده‌اند. معترضان برخی از پایگاه‌های پلیس را به آتش کشیده و بسیاری از خیابان‌‌ها را مسدود کرده‌اند.

تظاهرکنندگان خواستار حضور مخالفان دولت فعلی در میان اعضای پارلمان هستند. اعتراض اولیه بنین از شهر "کوتونو" آغاز شد و اینک شهرهای دیگر نیز درگیر شده‌اند.

 بنین کشوری در غرب آفریقاست که با کشورهای بورکینافاسو، نیجر، نیجریه و توگو مرز مشترک دارد. "پورتو نووو"  پایتخت سیاسی این کشور است و مرکز اقتصادی آن "کوتونو" نام دارد. براساس آمار رسمی سال 2016، بنین بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد. اقتصاد این کشور 114 هزار کیلومتر مربعی، بر پایه صادرات روغن پالم، کتان و کشاورزی می‌چرخد. زبان اصلی مردم در این کشور فرانسه است و مردم به زبان‌های قومی "یوروبا" و "فون" نیز در آن صحبت می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت