Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سهرابی به دانشجو گفت: : امروزه در این فضای آشفته فرهنگی، هر نهادی برای خودش یک قلمرو حکمرانی دارد و به استناد خودش مشغول انجام وظیفه و در این راه هیچ انسجام و هم افزایی و یکپارچگی وجود ندارد.

حجت الاسلام سهرابی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران به بهانه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفتگویی با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو داشته است که در ادامه از نظرتان میگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سهرابی در خصوص جایگاه این سازمان در بین سایر نهادهای فرهنگی گفت: اینکه سازمان تبلیغات دقیقا در میان سازمان های دیگری که کار فرهنگی دینی انجام می دهند، دقیقا چه جایگاهی دارد و نسبت آن با مجموعه های دیگر چیست؟ هنوز به یک تعریف مشخص و دقیقی نرسیده است و نهاد هایی که هر روز در جامعه اضافه می شوند و بخشی از کارهای رسمی و محوله سازمان تبلیغات را انجام می دهند؛ این کار را به مراتب سخت تر و پیچیده تر می کند.
وی در ادامه افزود: امروزه در این فضای آشفته فرهنگی، هر نهادی برای خودش یک قلمرو حکمرانی دارد و به استناد خودش مشغول انجام وظیفه و در این راه هیچ انسجام و هم افزایی و یکپارچگی وجود ندارد. متولی رسمی و حاکمیتی امور قرآنی در کشور، سازمان تبلیغات اسلامی است ولی این وسط وزارت ارشاد دوست دارد کار قرآنی انجام دهد، آموزش و پرورش گاها همین طور، امور مساجد و ... و این همه تکثر به کار ضربه می زند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران هم افزایی و کمک به سایر نهادها را از وظایف این سازمان دانست و گفت: سازمان تبلیغات در عمل باید جایگاه خود را دراین میدان به گونه ای تعریف کند که هم افزا و کمک یار همه این نهاد ها باشد. نمی شود کار را به امید ادغام و یا تغییر این نهادها زمین گذاشت. ما به دنبال نقش و جایگاهی برای سازمان تبلیغات هستیم که یک جریان قوی طلبگی و غیر طلبگی ایجاد کنیم که هر کس می خواهد کار فرهنگی انجام دهد، بتواند از این نیرو استفاده کند.
حجت الاسلام سهرابی با اهمت دانستن جایگاه آموزش و ایجاد یک جریان قوی طلبگی؛ افزود: آموزش تخصصی و شکل دادن گروه های خودجوش طلبگی که واقعا در یک عرصه ای تخصص دارند، مزیت است. و هرکسی در فضای فرهنگی بخواهد کار کند، می تواند از این نیروهای آموزش دیده استفاده کند. ما به چنین جایگاهی فکر می کنیم که در این نقش رقیب هیچ نهاد و تشکیلات حکومتی و مردمی نباشیم.
وی ادامه داد: اساسا تبلیغ دین یک پدیده و امر اجتماعی است و باری است که باید به صورت جمعی برداشته شود و تا مردم نپذیرند به سمت این آرمان ها باید حرکت کنند، هرچه قدر ما شیوه ها و ابزارهایمان را تقویت کنیم، فایده ای ندارد و کاری جلو نمی رود. وقتی مردم آمدند و این حرف را قبول کردند و پای آن ایستادند، آن وقت اثرگذار است و به جلو حرکت می کنیم. سازمان های حکومتی نیز باید این رویکرد مردمی را خوب فهم کنند و خود را با آن ویرایش کنند. ما الان در این مرحله قرار داریم و سعی داریم سازمان تبلیغات را با نگاه مردمی بازخوانی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی حجت الاسلام سهرابی وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیبهای فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستانهای مختلف در دست اجرا است.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی امروز در خواف افزود: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها از ظرفیتهای بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیبهای فضای مجازی بهره گرفته می شود و سطح آگاهی های عمومی افزایش می یابد.

 

 وی ادامه داد: محتواسازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمنان و آسیبهای این بخش از دیگر رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • مریوان، قلمرو حکمرانی وانتی‌ها
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا از قلمرو کشور