Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابینه نخست وزیر عراق که در طول ۸ ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی بین احزاب حاضر در پارلمان این کشور به حال تعلیق در آمده بود، بعد از نشست رؤسای سه گانه عراق با رهبران سیاسی این کشور در کاخ ریاست جمهوری در چهارشنبه هفته گذشته، پارلمان عراق امروز با اکثریت آراء به سه وزیر باقی مانده کابینه عبدالمهدی رأی اعتماد داد و نامزد مطرح برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرانی که از پارلمان عراق رأی اعتماد گرفته اند شامل وزارتخانه‌های کشور، دفاع و دادگستری هستند.

بر اساس این رای اعتماد، سرلشکر «یاسر الیاسری» به عنوان وزیر کشور، سرتیپ بازنشسته «نجاح الشمری» به عنوان وزیر دفاع و «فاروق امین عثمان الشوانی» رییس دادگاه تجدید نظر "کرکوک" به عنوان وزیر دادگستری عراق انتخاب شدند.

در این رای گیری، پارلمان عراق از اعطای رای اعتماد به «سفانه الحمدانی» به عنوان وزیر آموزش و پرورش این کشور خودداری کرد.

عبدالمهدی بعد از رد شدن وزیر مطرح برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، اکنون موظف است که یک وزیر جایگزین معرفی کند.

طبق اعلام منابع پارلمانی عراق، قرار است که عبدالمهدی نامزد جدید وزارت آموزش و پرورش را پنجشنبه آینده معرفی کند.

کابینه عراق شامل ۲۲ وزیر است که در مرحله اول، نمایندگان پارلمان این کشور به ۱۴ وزیر رای اعتماد داده بودند و هشت وزیر از سوی نمایندگان رد شدند. در طول هشت ماه گذشته پارلمان عراق به چهار وزیر دیگر که از سوی نخست وزیر این کشور معرفی شده بودند رای اعتماد داده و با رای گیری امروز تنها وزارت آموزش و پرورش عراق بدون وزیر باقی مانده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟

سید محمد حسینی امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینکه برنامه هفتم چه زمانی ابلاغ می‌شود؟ گفت: ایرادات باقیمانده از لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برطرف شده و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار کرد: درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، این بخش از لایحه بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و با توجه به اینکه سقف درآمدها و هزینه‌های بودجه در بخش اول مشخص شده علی القاعده تغییرات قابل توجهی در این حوزه نباید داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در مورد احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: این استیضاح از پیش از این مطرح بوده و گفت‌وگوهایی با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح مطرح شده تا به ایرادات و اشکالات پاسخ داده شود و نماینده استیضاح کننده گفت‌وگوها و مکاتباتی را با وزیر داشته است.

حسینی خاطرنشان کرد: البته با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار مجلس بعید است که نوبت به این گونه مسائل برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان