Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:02:21 GMT

مکرون با امپراطور جدید ژاپن دیدار می کند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۴۵۵۹

مکرون با امپراطور جدید ژاپن دیدار می کند

خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر افزود: مکرون هفته جاری نخستین دیدار رسمی خود را از ژاپن خواهد شد؛ متحدی که روابط خوب فرانسه با این کشور اخیراً" به دلیل اختلاف های میان رنو و نیسان و مساله «کارلوس غُصِن» (Carlos Ghosn) مدیرعامل گروه رنو - نیسان اندکی متزلزل شده است.

توکیو به طور ویژه ای از مکرون استقبال خواهد کرد زیرا مکرون دومین رئیس جمهوری خارجی پس از «دونالد ترامپ» است که با ناراهیتو در کاخ کوکیو دیدار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون پیش از این دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن مذاکره و با کارآفرینان فرانسوی و فرانسوی های مقیم ژاپن دیدار خواهد کرد.

نشست "گروه ۲۰" روز جمعه در اوزاکا برگزار می شود.

«یاسوتوشی نیشیمورا» (Yasutoshi Nishimura) سخنگوی دولت ژاپن گفت: این دیدار برای پاریس مانند توکیو فرصتی برای گشایش "افقی نو در روابط ما با شرکای ممتاز" است. همچنین یک طرح جدید پنج ساله برای پیشبرد همکاری های دو جانبه در حوزه های اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور، به دنبال توافق امضا شده در سال ۲۰۱۳ توسط «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه امضا خواهد شد.

بر اساس اعلام کاخ الیزه، امانوئل مکرون در سف به ژاپن به طور مجدد بر تمایل قوی فرانسه برای اتحاد و اراده ای که می تواند بیشتر پیش رود برای هم افزایی مضاعف و اجرای پروژه های مشترک تاکید خواهد کرد.

کاخ الیزه افزود: "این اتحاد می تواند تنها با داشتن یک شریک قابل اعتماد و سازگار مفید باشد و ما نیز خواهیم بود."

بازداشت کارلوس غصن افزون بر تاثیر گذاری بر اتحاد ۲۰ ساله نیسان و رنو به عنوان یکی از نمادهای اصلی همکاری پاریس و توکیو، روابط فرانسه و ژاپن را دچار خدشه کرده است.

کاخ الیزه همچنین افزود: اظهارات امانوئل در این سفر با توجه به نقش دولت فرانسه به عنوان مالک ۱۵ درصدی سهام رنو به ویژه در طرح ادغام رنو - فیات کرایسلر با دقت از سوی مقامات ژاپنی دنبال می شود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: با این حال، رئیس جمهوری فرانسه باید در مورد پرونده شخصی کارلوس غصن مدیر عامل پیشین گروه رنو - نیسان که متهم به سوء استفاده مالی بوده و تا زمان محاکمه در بازداشت خانگی به سر می برد، با احتیاط عمل کند.

همکاری و هماهنگی در مورد مسائل مهم بین المللی با توجه به اینکه فرانسه ریاست "گروه "۷ و ژاپن ریاست "گروه ۲۰" را در سال جاری بر عهده دارد، اولویت های دیدار مکرون و شینزو محسوب می شود.

پاریس و توکیو در دفاع از یک رویکرد چند جانبه در جستجوی یافتن راه حلی برای دو بحران زورآزمایی نظامی بین ایالات متحده و ایران و تنش ها بین واشنگتن و پکن هماهنگ هستند.


** "گروه ۲۰" به باشگاهی برای رویارویی دو جانبه تبدیل نشود
کاخ الیزه در عین حال اعلام کرد: چالش اصلی برای توکیو و پاریس آن است که گروه ۲۰ به باشگاهی برای رویارویی دو جانبه بین چین و آمریکا تبدیل نشود.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه در عین حال ابراز امیدواری کرد سایر کشورها راضی به ایفای "بازی دفاعی" مقابل دو غول (قدرت بزرگ) نباشند.

در سفر مکرون به ژاپن، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه، «برونو لومر» وزیر اقتصاد و «فردریک ویدال» وزیر پژوهش فرانسه و نیز مدیران برخی شرکت های بزرگ فرانسوی او را همراهی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک

رئیس‌جمهور فرانسه درباره پذیرش ورزشکاران روسیه در المپیک پاریس و تغییر مکان احتمالی مراسم افتتاحیه این مسابقات صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RMC Sport؛ امانوئل مکرون گفت: این تصمیم (پذیرش ورزشکاران روسی در بازی‌های المپیک 2024 در وضعیت بی‌طرف) به نظر من، منصفانه است. ما از ورزشکاران می‌خواهیم که به معیارهای تعیین شده احترام بگذارند، نسبت به مخالفان اظهارات توهین‌آمیز، سیاسی و تهاجمی نداشته باشند.

از دست رفتن المپیک برای قهرمان پرش سه‌گام

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: المپیک به کشورها و ورزشکارانی که با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، اجازه می‌دهد، آشتی کنند. روسیه دعوت نشده است، رهبر آن را نمی‌توان دعوت کرد اما ورزشکاران می‌توانند بدون سرود و پرچم رقابت کنند.

امانوئل مکرون درباره تهدیدهای امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس اظهار داشت: در صورت وجود تهدید امنیتی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک، ما چندین گزینه داریم. اگر این اتفاق بیفتد، مراسم افتتاحیه به تروکادرو یا حتی استاددو فرانس محدود می‌شود. ما تحلیل ریسک را در زمان واقعی انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور فرانسه درباره انتظاراتش از کاروان کشورش در المپیک پاریس گفت: فرانسه باید در بین پنج تیم برتر رده‌بندی مدال‌های المپیک قرار گیرد. در بازی‌های پارالمپیک، هدف ما این است که به جمع هشت تیم برتر جدول رده‌بندی مدال‌ها راه پیدا کنیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مکرون: مشارکت در رهگیری پرتابه های ایران به درخواست اردن بود
  • لفاظی‌ های جدید رییس جمهور فرانسه علیه ایران
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • واکنش مکرون به حمله ایران علیه اسرائیل
  • فرانسه پشت رژیم صهیونیستی ایستاد
  • دومین شکست بسکتبال با ویلچر ایران در انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۴