Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@22:36:06 GMT

استقبال چین از نامه‌نگاری ترامپ و کیم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۴۶۱۲

استقبال چین از نامه‌نگاری ترامپ و کیم

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، با گذشت یک روز از رسانه‌ای شدن خبر ارسال نامه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه از تبادل نامه بین این دو کشور استقبال کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «کی‌بی‌اس‌» کره جنوبی، «گِنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به نامه ارسالی رئیس‌جمهور آمریکا ضمن استقبال از تبادل نامه‌ها بین ترامپ و کیم، از هر دو طرف خواسته که با اتخاذ رویکری فعال و از راه مذاکره، مشکلات در شبه جزیره کره را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام چینی در نشست خبری در جمع خبرنگاران تاکید کرد، پکن همواره اینطور فکر کرده است که استراتژی مناسب برای خروج از معضلات موجود در شبه جزیره کره، توسل به مذاکره و گفت‌و‌گو است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین به سفر اخیر «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پیونگ‌یانگ و «گفت‌و‌گوهای صریح» او با رهبر کره شمالی درباره حفظ فرایند مذاکرات برای حل مشکلات شبه جزیره کره اشاره کرد.
گنگ شوانگ همچنین درباره ادامه گفت‌و‌گوها بین آمریکا و کره شمالی  و مثمر ثمر شدن این رایزنی‌ها ابراز امیدواری کرد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
این مقام چینی افزود، پکن امیدوار است همه طرف‌ها به منظور حصول پیشرفت در رایزنی‌ها برای حل مشکلات و مساعدت به صلح، امنیت و رفاه منطقه، ارتباطات بین یکدیگر را تقویت کنند.

دولت کره شمالی بامداد یکشنبه (دیروز) اعلام کرده بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نامه‌ای از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دریافت کرده است. طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی این نامه توسط شخص ترامپ نگارش شده و حاوی «مطالب مهمی» است.

این نامه در حالی ارسال شده است که ترامپ ۲۱ خردادماه گفته بود که نامه‌ای «بسیار گرم و صمیمانه» از سوی کیم دریافت کرده و احتمال دارد دیدار سوم با او را در آینده نزدیک برگزار کند.

تبادل نامه بین سران آمریکا و کره شمالی در حالی صورت گرفته که دو دیدار ترامپ و کیم در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷) و ویتنام (نهم اسفند ۱۳۹۷) به جایی نرسید و اختلافات دو طرف بر سر مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و تحریم‌های واشنگتن همچنان ادامه دارد.

مقام‌های آمریکایی روز گذشته ارسال نامه ترامپ به کیم را تایید کردند و «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور در این باره گفته بود: «امیدوارم که این (نامه) پایه خوبی برای شروع صحبت‌های مهم با مقام‌های کره شمالی ایجاد کند». کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است