Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:57:33 GMT

همایش متمرکز بسیج اساتید در گلستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۴۷۰۸

همایش متمرکز بسیج اساتید در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش متمرکز سالروز بسیج اساتید بعدازظهر دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان در گلستان برگزار شد.

در این مراسم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج اساتید استان گلستان، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: رسالت نخبگان در گام دوم انقلاب در سه حوزه خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه با بیان اینکه خودسازی مقدم بر دو حوزه دیگر است، افزود: زیرا اگر نخبه ای نتواند تهذیب نفس داشته باشد و خود را بسازد یقیناً جامعه و تمدن اسلامی را هم نمی تواند بسازد.

خسروپناه در ادامه سخنان خود به شخصیت شهید چمران اشاره کرد و وی را نمونه بارز فردی که بر روی نفس خود کار کرده و توانسته بود با خودسازی درونی فعالیت های اجتماعی متعددی انجام دهد، برشمرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت حقوق الهی و مردم و قدرشناسی از نعمات الهی از دیگر وظایف نخبگان است، بیان کرد: برای اینکه نخبگان به این ساحت سه گانه برسند باید به مولفه هایی دست یابند.

خسروپناه گفت: علم اندوزی و غیرت دینی از ویژگی هایی است که باید نخبگان به آن بپردازند چون اداره کشور بدون آنها امکان ندارد.

وی افزود: پیشرفت های مختلفی که در زمینه، نانو، هسته ای و موشکی توسط دانشمندان کشور حاصل شده همه در سایه غیرت دینی بوده است.

خسروپناه با اشاره با شکار پهباد آمریکایی گفت: در سرنگونی این پهباد داشتن دو نوع علم و تخصص الزامی بود اول اینکه باید تا کیلومترها این پهباد ها را شناسایی کرد و دیگر سرنگونی آنکه اتفاق افتاد.

وی بصیرت افزایی و تشخیص دوست و دشمن، داشتن وحدت و انسجام ملی، روحیه جهادی، استقامت و صداقت را از دیگر مورادی برشمرد که نخبگان برای طی سه ساحت به آن نیازمندند.

کد خبر 4649825

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب عبدالحسین خسروپناه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری

مهرداد نیک‌نامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با توجه به شعار سال رهبری معظم، راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید را تشریح کرد و به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: جهش تولید با مشارکت مردم به معنای نقش‌دادن به آحاد جامعه در حکمرانی اقتصادی و جلوگیری از استثمار مردم، بهره گبری از انواع ظرفیت و توان مردم، خصوصی سازی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور مختلف، تمرکززدایی، توسعه صنایع کوچک و متوسط، مردمی سازی اقتصاد و برطرف کردن موانع حضور و نقش‌آفرینی مردم در فرآیند تولید است.

دانشیار گروه ترویج کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار، رسالت و ظرفیت‌های دانشگاه و دانشگاهیان در راستای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید را یادآور شد و بیان کرد: اساساً یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در فرآیند تولید فناوری و یکی از کارکرد‌های مهم دانشگاه‌ها تولید علم است. در شرایطی که علم به عمل درآید، فناوری تولید می‌شود؛ بنابراین جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری نقش مهم و کارسازی در جهش تولید و رشد اقتصادی خواهد داشت.

نیک‌نامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر شتاب علم و فناوری تأکید کرده‌اند، اضافه کرد: تعامل دانشگاه‌ها با بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و تحلیل مسائل مشکلات و ارائه راهکار‌های علمی و کاربردی می‌تواند تسهیل و تسریع کننده جهش تولید باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار افزود: دانشگاه‌ها با ارائه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کسب‌وکار‌های مختلف، ایجاد مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های جدید با تمرکز بر فناوری و نوآوری، توسعه همکاری با صنعت و جامعه با ارائه مشاوره‌های فنی و مدیریتی به کسب‌وکار‌ها برای بهبود عملکرد تولیدی، می‌توانند در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید نقش مهمی داشته باشند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با توجه به بخشی از پیام نوروزی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان راه‌اندازی بستر‌های جدیدی مانند سکوی تولید، تضمین، تأمین و سکوی توزیع و لجستیک و سکو‌هایی در حوزه صنایع خلاق و عرصه‌های تربیتی، ظرفیت‌های واحد دانشگاهی گرمسار را در این راستا برشمرد و به آنا گفت: واحد گرمسار در عرصه آموزش‌های مهارتی و نیز صنایع خلاق گام‌هایی را برداشته است.

 نیک‌نامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی شهرستان گرمسار با مشارکت دانشجویان، مدارس و ادارات به منظور معرفی توانمندی‌های مردمی در حوزه صنایع خلاق یکی از نخستین اقدامات بوده که به دلیل اهمیت و جایگاه آن، حمایت از توسعه صنایع خلاق در سال جدید مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

احسان عربی مفرد

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری