Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سعید محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی کودکان در برابر آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: در این طرح قرار نیست کودکان با مواد مخدر آشنا شوند بلکه از طریق نقاشی کردن مضرات این مواد در تفکر آنها نقش می‌بندد و مهارت "نه" گفتن در دوران نوجوانی را نهادینه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سنین کودکی، دوران طلایی برای آموزش محسوب می‌شود و شخصیت کودکان در این زمان شکل می‌گیرد؛ بنابراین اجرای برنامه‌های آموزشی در این دوران می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان، فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه اعتیاد را در سه سطح؛ پیشگیری از اعتیاد، درمان و بازتوانی اعتیاد و کاهش آسیب عنوان کرد و گفت: این سازمان به عنوان محور سلامت اجتماعی، فعالیت‌های گسترده‌ای را در ارتباط با موضوع مواد مخدر و اعتیاد انجام می‌دهد.

وی، آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری را از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که به صورت غیرمستقیم در راستای ایجاد یک زندگی سالم و پیشگیری از اعتیاد و بیماری‌های مرتبط با آن مهم و مؤثر است.

محمدی، از دیگر برنامه‌های بهزیستی در هفته مبارزه با مواد مخدر به همایش بهبود یافتگان در حاشیه زاینده رود و برگزاری نمایشگاه با موضوع پیشگیری از اعتیاد در همه شهرستان‌های استان را از جمله دیگر برنامه‌های برشمرد.

وی یادآور شد: همچنین برنامه پیاده‌روی کودکان مهدهای کودک و پیش از دبستان در گذر فرهنگی چهارباغ و همچنین نشست با مراکز درمانی بهزیستی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان با تاکید بر اهمیت آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم گفت: باید همگان به این مهم اذعان داشته باشند که هر بیماری، درمان و درمانگر خاص خودش را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: بر این اساس یکی از راهبردهای مهم این سازمان در مقوله پیشگیری اولیه، انتشار اطلاعات و آگاه سازی شهروندان است که نقشی مؤثر در ارتقای دانش شهروندان و آحاد جامعه دارد.

محمدی با بیان اینکه شهروندان در صورت شناسایی مراکز درمانی ترک اعتیاد بدون مجوز باید گزارش لازم را به مقامات قضائی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه دهند گفت: این دو نهاد با این مراکز برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می‌کنند.

وی یادآور شد: این مراکز برای ادامه فعالیت لازم است نسبت به گرفتن مجوز از بهزیستی استان اقدام کنند و با بررسی وضعیت متقاضی و در نظر گرفتن توانمندی‌ها مجوز صادر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به فعالیت مراکز کاهش آسیب در استان اصفهان گفت: هم اکنون پنج مرکز کاهش آسیب برای کنترل و پیشگیری از رفتارهای پرخطر معتادان در استان وجود دارد..

وی با اشاره به مراکز درمان سرپایی فعال بهزیستی برای معتادان گفت: ۵۷ کمپ نیز در استان برای این امر فعالیت دارند که ۵۵ مرکز درمانی سرپایی است و به تجویز دارو برای درمان معتادان می‌پردازد.

محمدی همچنین به وجود ۲ مرکز اجتماع درمان‌مدار که مخفف آن "بی تی" است برای زنان و مردان در استان اشاره کرد و گفت: مرکز ماده ۱۶ نیز مرکزی ویژه برای نگهداری معتادان متجاهر است که با ظرفیت ۱۲۰ نفر به نگهداری و برنامه‌های ترک اعتیاد برای این دسته از معتادان می‌پردازد.

از ۳۱ خرداد تا هفتم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شد.

۶۹۹۴/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شیری شهردار منطقه۱۵در این دیدار صمیمی  ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه شبیر اظهار امیدواری کرد: سالی پر از خیر و برکت برای این کودکان در روز‌های پیش رو رقم بخورد.

وی در ادامه بر ترویج و احیاء فرهنگ احسان، نیکوکاری، اکرام کودکان و حمایت مادی و معنوی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تاکید کرد.

مجتمع خدمات بهزیستی و شیرخوارگاه شبیر در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم شبیر به عنوان قدیمی‌ترین شیرخوارگاه کشور در خیابان ۱۷ شهریور منطقه ۱۵ تهران پایه گذاری شده و نمونه موفق از کار جمعی خیران است. این مجتمع به دلیل فرسودگی ساختمان از سال ۱۴۹۴ تا ۱۳۹۸ با امکانات عالی بازسازی شد و اکنون مجهزترین و بزرگترین شیرخوارگاه کشور است.

در حال حاضر این مرکز متولی نگهداری از چند ده نوزاد و کودک خردسال تا ۳ سال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶ پایگاه اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد