Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@13:21:42 GMT

حباب سکه به ۳۱۰ هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۴۸۳۰

حباب سکه به ۳۱۰ هزار تومان رسید

عبادالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: حباب سکه امروز به ۳۱۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با اشاره به اینکه هر مثقال طلا ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته ۱۴۰۰ تومان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کاهش ۵ هزار تومانی نرخ سکه طرح قدیم/ حباب سکه به ۳۱۵ هزار تومان رسید 

محمدولی با بیان اینکه هر قطعه سکه نسبت به روز گذشته ۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است تصریح کرد: قیمت اونس جهانی در بازار افزایش داشته و به ۱۴۰۵ دلار رسیده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر از پیش بینی بازار تا پایان هفته خبر داد و گفت: بنظر می‌رسد که این روند افزایشی در بازار ادامه داشته باشد.

محمدولی از مردم درخواست کرد که زمانی به خرید طلا و سکه اقدام کنند که بازار متعادل باشد.

در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین امروز هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۴۰۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. در این بین هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۴۳۶ هزار و ۷۶۸ تومان داد و ستد شد.

انتهای پیام/

سکه نسبت به روز گذشته ۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت طلا و سکه اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره عوامل مؤثر بر بازار طلا در سال ۱۴۰۲ گفت: در این سال قیمت ارز در کشور دچار تغییرات زیادی بود و همانطور که می‌دانیم یکی از عوامل مؤثر بر قیمت طلا، نرخ ارز در بازار است.

فعال صنعت طلا ادامه داد: البته سال جاری علاوه بر تغییرات قیمت ارز، شاهد جهش و تغییرات عجیب قیمت جهانی انس طلا بوده ایم. شایان ذکر است که قیمت جهانی در سال‌های گذشته این چنین نوسانی در این برهه زمانی نداشت؛ اما سال ۱۴۰۲ به واسطه جو خاص سیاسی در منطقه و شرایط اقتصادی حاکم بر جهان شاهد افزایش شدید قیمت انس طلا بودیم.

تأثیر حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: تغییرات قیمت ارز به صورت مستقیم روی قیمت طلا اثر می‌گذارد، از این رو با توجه به افزایش قیمت ارز در این سال شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نیز بودیم. با توجه به حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا، بازار از این جهت نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: حراج سکه و شمش طلا از سوی بانک مرکزی موجب کاهش حباب سکه شد و به طور مقطعی از شیب افزایش قیمت طلا کاست. با توجه به راه اندازی اتاق ارز و طلای بانک مرکزی که در آن همه هفته حجم زیادی طلا به حراج گذاشته می‌شود، حباب طلا نیز از بین رفت.

چه زمانی مناسب سرمایه گذاری در بازار طلا است؟

کشتی آرای تأکید کرد‌: مجموع اقدامات و تحولات صورت گرفته در بازار طلا و ارز موجب شد که داد و ستد در بازار طلا رونق بگیرد؛ اما درباره سرمایه گذاری در بازار طلا باید گفت که نمی‌توان زمان خاصی را برای این کار در نظر گرفت.

فعال صنعت طلا ادامه داد: بازار هیچ نقطه مشخصی برای سرمایه گذاری ندارد که بگوییم در این نقطه باید سرمایه گذاری کرد یا نکرد. طلا متغییر‌های بسیار زیادی دارد و به همین جهت نیز هر فرد باید با توجه خط فکری و داده‌های اقتصادی خودش در این موضوع تصمیم بگیرد.

مدیریت بانک مرکزی در بازار طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: بازار ابتدای سال ۱۴۰۲ روند آرامی و کم نوسانی را داشت و به‌خصوص در ۶ ماه ابتدایی سال این روند قابل توجه بود. نکته جالب این بود که به مدت ۳ ماه قیمت‌ها ثابت بود و این موضوعی است که کمتر سابقه دارد. در این مدت قیمت طلا و سکه و ارز در یک منطقه محدودی نوسان می‌کرد و بانک مرکزی نیز مدیریت خوبی داشت. این روند از ماه اکتبر با شروع جنگ خاورمیانه رو به فزونی نهاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • افزایش قیمت سکه امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!