Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نهاوندیان روز دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: با عزم دولت و همرایی بخش خصوصی به دشمنان نشان دادیم که با همه سختی‌ها و تحریم نمی‌توانند اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورند.

وی افزود: در ۲ ماه نخست سال ۹۸ رشد اقتصادی ایران مثبت بوده و تورم نیز روند کاهشی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: امسال باید تلاش کنیم تا رونق تولید در کشور محقق شود و این مهم نیازمند عزم دولت و بخش خصوصی است.

معاون رئیس جمهوری سیاست جهش اقتصادی را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و گفت: استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان با برخورداری از مرز دریایی و زمینی با کشورهای پاکستان و افغانستان می‌تواند در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای را بردارند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های بی نظیر اقتصادی برخوردار است افزود: آینده این استان با اقدامات مثبتی که دولت در زیرساخت و امور زیربنایی برداشته بسیار درخشان است.

نهاوندیان گفت: از آنجایی که دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند توسعه اقتصادی را محقق کند و بخش خصوصی نیز نمی‌تواند بدون کمک‌های دولت به مقصد و هدف خویش برسد رمز توفیق در این مسیر هم افزایی دولت و بخش خصوصی با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل نوسانات ارزی سال دشواری بود اظهار داشت: با وجود همه ی مشکلات دشمنان و مسببان این التهابات نتوانستند به اهداف خود برسند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت بالای تجارت و ترانزیت در سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخورداری از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان، افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز ساحلی در دریای عمان، استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان، شبه قاره هند و کشورهای آفریقایی از منظر ژئوپلیتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی دارای اهمیت فراوانی است به طوریکه در امر صادرات می تواند پیشگام باشد.

وی تاکید کرد: عزم دولت در مقابل تحریم های دشمنان اعمال استراتژیک تسهیل ترانزیت است به طوریکه دست دستگاهها در تسهیل توسعه و تجارت باز است.

نهاوندیان از استاندار سیستان و بلوچستان خواست تا نشست های متعددی با فعالان اقتصادی این استان برگزار و مشکلات را برای رفع به این معاونت منعکس کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه ها در معاونت اقتصادی ریاست جمهوری بهبود محیط کسب و کار در کشور است.

معاون رئیس جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن موقعیت راهبردی و روابط بسیار مطلوب و ارزشمند ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان می تواند شرایط ممتازی را در صادرات و تامین نیازهای کشور بر عهده داشته باشد.

وی تقویت پل دوم میلک و پیگیری تصویب منطقه آزاد سیستان را از مهمترین اقدامات مورد توجه دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: هیات دولت در دی پارسال مصوبه توسعه این استان را داشت به طوریکه این سند توسعه در قالب ۳۰ بند در بخش های مختلف مورد توجه قرار گرفت.

نهاوندیان با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی در ایران گفت: دولت علاوه بر نزدن هیچ مهری در پاسپورت گردشگران برای سفر به ایران در شورای هماهنگی اقتصادی تصویب کرد که هر خارجی که در ایران ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری یا سپرده گذاری کند اجازه اقامت پنج ساله با قابلیت تمدید خواهد داشت که آیین نامه آن بزدوی ابلاغ می شود.

به گزارش ایرنا معاون امور اقتصادی رئیس جمهوری یکشنبه شب در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، شماری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی قرار گرفت.
بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، نشست هم اندیشی با نخبگان و دانشگاهیان، بازدید از حاشیه شهر زاهدان، حضور در کارگروه بازآفرینی شهری و همچنین سفر به شهرستان‌های کنارک و چابهار از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون اقتصادی رئیس جمهوری و هیأت همراه به این استان است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی معاون رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی حسناتی به اشاره به شعار سال و مشارکت بخشی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: در محیط پر امید امکان مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد و جهش تولید رقم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بذر ناامیدی امکان مشارکت مردم برای تولید را کاهش داده و مانع از رونق اقتصادی می‌شود از این جهت باید امیدآفرینی در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه نجف آباد رونق تولید را مستلزم مشارکت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: زمینه سازی افزایش نقش مردم در اقتصاد به افزایش تولید کمک کرده و کاهش بیکاری و مشکلات معیشتی را به همراه دارد.

وی معتقد است رونق تولید با فعالیت بخش خصوصی افزایش یافته و به دنبال آن مشکلات معیشتی و اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته حجت الاسلام حسناتی باید برای اقتصاد پویا برنامه‌ریزی بلند مدت صورت بگیرد و مسئولان در کنار یکدیگر ریل تولید را توسعه دهند و با حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع تولید وضع موجود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد تنها مختص به صنعت نیست، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد و همان مراکز کوچک صنعتی و تولیدی نیز حمایت شوند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است شرکت‌های تعاونی و فعالیت‌های جمعی در تحقق شعار سال برای جهش تولید و مشارکت مردمی نقش مهمی دارند و باید این زمینه‌ها نیز تقویت و توسعه پیدا کند.

وی آموزه‌های اسلامی و اعتقادی را نیز پشتوانه‌ای برای مشارکت در امر اقتصاد بیان کرد و یادآورشد: همواره علاوه بر توصیه به کار و تلاش فعالیت‌های جمعی و گروهی مثل تعاونی‌ها نیز سفارش شده که برای رونق اقتصاد نقش مهمی دارد.

حسناتی اضافه کرد: دشمن تلاش خود را برای رکود اقتصادی با هدف بر هم زدن نظم عمومی به کار گرفته تا نارضایتی ایجاد کند، اما با مشارکت مردم و تصمیم گیری‌های صحیح مسئولان گره‌های معیشتی رفع و اقتصاد پویا ایجاد خواهد شد.

17۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888227

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور
  • بیش از ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در منطقه آزاد چابهار کشف شد
  • مالیات برعایدی سرمایه سپری در برابر نوسانات اقتصادی است
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • برگزاری نخستین جلسه با محوریت شعار سال با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در بندر چابهار