Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به تشدید مجازات‎ها و افزایش نظارت‎ها در حفاظت از منابع طبیعی گفت: تشدید مجازات‎ها از سودجویی‌های احتمالی حوزه منابع طبیعی جلوگیری می‎کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ماهیت کار معدن تخریب است و بدون تخریب برداشتی اتفاق نمی‌افتد و در معدن تونلی تخریب کمتر اتفاق می‌افتد که در استان زنجان معدن تونلی نداریم اظهار کرد: بیشتر معادن زغال سنگ تونلی و معادن استان زنجان رو باز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد خسارت‎های مازاد و تخریب‌های بیشتر معادن گفت: زمانی منابع طبیعی وارد کار می‌شود که معدنکار بیش از مجوز داده شده کار برداشت را انجام داده است که نیروهای منابع طبیعی در این گونه مواقع در بازرسی‌های دوره‌ای متوجه این موضوع می‌شوند که دیگر کار از کار گذشته و این فرد تصرف بیش از حد داشته است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: تنها اهرمی که ما در این مواقع داریم از طریق مراجع قضایی نسبت به اضافه برداشت و تصرف شکایت کرده و ادعای خسارت کنیم.

وی با بیان اینکه باید در این راستا فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد و معدن‌دار به خود اجازه تصرف بیش از حد ندهد افزود: معدن‌دار باید این را قبول که اگر منابع طبیعی سخت‌گیری می‌کند خیرش به خود معدن‌دار برمی‌گردد.

فقیه خاطر نشان کرد: ضرر هر گونه تخریب محیط زیست به خود مردم برمی‌گردد سرچشمه فرسایش‌هایی که اتفاق می‌افتد سیل‌هایی که جاری می‌شود به همان تخریب برمی‌گردد.

وی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: برای نهادینه کردن حفاظت از محیط زیست باید نظارتها تقویت شود و هم معدن‌دار به لحاظ وجدانی اجازه تخریب بیش از حد ندهد و هم باید برخوردها تشدید شود که همه این موارد در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی تاثیر گذار است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مراجع قضایی نیز همکاری بسیار خوبی را با منابع طبیعی در خصوص برخورد با متخلفان دارند افزود: هر جایی که منابع طبیعی در حفاظت از محیط زیست وارد شده حمایت‌های مراجع قضایی نیز بوده است.

وی عنوان کرد: شاید تشدید مجازاتها جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی را در تخریب و تصرف منابع طبیعی تاثیرگذار باشد.

فقیه عنوان کرد: اگر مخالفت‌هایی هم از طرف منابع طبیعی در خصوص اکتشفات معدنی وجود دارد بخاطر دغدغه‌های منابع طبیعی بوده و حفاظت از عرصه‌های خدادادی انجام است.

وی خاطر نشان کرد: مخالف فعالیت معدنی نیز نیستیم و این بخش نیز برای کشور نیاز است ولی دغدغه ما توسعه پایدار با حداقل خسارتها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و کنترل در شهرستان بویراحمد و مناطق گنجه ای بزرگ، پریکدان و سریز سودجویان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد:سودجویان متخلف با کاشت نهال هایی از گونه های انگور، بادام، گردو، آلو، سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: در یک قطعه از این اراضی ملی تصرف شده، عرصه ای به مساحت سه هزار متر مربع فرد متخلف با حفر گودال، اقدام به انتقال و کاشت درختان گردو و سیب با قدمت ۱۰ ساله کرده بودند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب تاکید کرد: این اقدام به منظور قدیمی جلوه دادن درختان، فریب و انحراف ماموران انجام شده بود که با هوشیاری تیم عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی، نقشه مرموزانه متخلفان بی اثر شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می شوند.

جانی نسب ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی