Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی-نوبت عصر امروز دوشنبه مجلس برای پاسخ به سوال حسن نوروزی نماینده رباط کریم در خصوص علت عدم استقرار ۹۵ درصد از مسئولان شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در شهرستان محل خدمت خود گفت: ما حجم انبوهی از تقاضاهای نمایندگان درباره تقسیمات کشوری، تبدیل شهر به شهرستان و تبدیل روستا به شهر را داریم که اکثراً متناسب با شرایط قانونی است ولی در اجرا با مسائل مختلف اجتماعی، اداری، مالی و در برخی موارد سیاسی مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه اداری تبدیل شهر به شهرستان یا روستا به شهر مستلزم ایجاد شعبه‌های مختلف اداری است و متناسب آن مدیران بخش‌های مختلف هم باید تعیین شوند.

وزیر کشور به تبدیل بهارستان به شهرستان در سال ۸۹ اشاره کرد و اظهار داشت: البته این شهرستان فاقد اداره، منابع انسانی و تشکیلات مناسب بود و ناگزیر برخی مدیران شهرستان‌ها از چهار شهرستان همجوار انتخاب شدند که البته باید تلاش شود مستقر شوند اما برخی از آنها در فواصل ۶-۵ کیلومتر در رفت و آمد هستند.

رحمانی فضلی یادآور شد: ما فرماندار را به همین دلیل جابجا کردیم و در مورد شهرداران هم نظارت بر استقرار آنها به عهده شوراهای شهر است و هر جا تخطی از قانون صورت گرفت آنها باید موضوع را به استاندار یا وزارت کشور ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: وزارت کشور برای اجرای قانون تلاش می‌کند همانطور که در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۱۵ مورد استاندار و ۶ مورد معاون استاندار و فرمانداران مختلف داشتیم که حتی یک نفر از آنها از اجرای قانون باز نماند. در این مورد هم امیدواریم با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی مشکل حل شود.

وزیر کشور گفت: عدم حضور مدیران در منطقه خدمت خود به خاطر نبود ساختمان‌های اداری و فقدان تأمین منابع برای اجاره خانه است. البته همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند مدیران‌شان مستقر شوند. اگرچه این یک تکلیف قانونی نیست بلکه یک آئین‌نامه است و وزارت کشور هم تلاشش این است که فرمانداران و استانداران همگی مستقر باشند. در مورد بهارستان نیز ما پیگیری‌هایی داشتیم و به فرماندار گفتیم اگر می‌توانی در این منطقه مستقر شو وگرنه جابجایی اتفاق می‌افتد که در نهایت وی را جابجا کردیم.

رحمانی فضلی افزود: مجلس باید استقرار مدیران در مناطق محل خدمت خود را به تکلیف قانونی تبدیل کند، ما ۴۳۲ فرماندار داریم و قانونی هم تصویب کردیم که همه خانه‌های سازمانی را بفروشیم. در مقابل منابعی برای تأمین مسکن نیست و لازم است به تأمین منابع کمک شود.

در حال تکمیل است

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن گفت: دفتر نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی این شهرستان خراسان‌رضوی با گذشت نزدیک به ۳۰ سال از تاسیس این شهرستان با پیگیری‌های مستمر فرمانداری تاسیس شد.
علی دهقان‌زاده گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استقرار ادارات در بردسکن بود که در ۲ سال گذشته و با پیگیری‌های فرمانداری نمایندگی و ادارات راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ناحیه پخش و فرآورده‌های نفتی در شهرستان استقرار یافت.

وی به تاسیس شهرستان بردسکن در سال ۱۳۷۴ اشاره کردو افزود: در سه دهه گذشته مردم این شهرستان مجبور بودند برای انجام امور اداری در نهاد‌های ذکر شده به شهر‌های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند که اکنون این مشکل برطرف شده است و خوشبختانه تمامی ادارات در بردسکن استقرار پیدا کرده‌اند.

فرماندار بردسکن از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست نسبت به تامین نیرو و تجهیزات اداری و مهمانسرای آن اداره اهتمام جدی داشته باشد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی
  • مدیران پروازی از سراسر کشور حذف شوند
  • اصلاح الگوی کشت تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی