Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - دونالد ترامپ ایران را با تحریم‌های اضافی در روز دوشنبه تهدید می‌کند ولی چیز زیادی نمانده که آمریکا هدف قرار دهد چون بیشتر اقتصاد ایران زیر بار تحریم‌های مالی قرار گرفته است.

آمریکا قبلاً بخش‌های قابل‌توجهی از اقتصاد ایران از جمله نفت، بانکداری و فولاد را تحریم کرده است و اهداف کمی باقی مانده مثل صادرات خاصی که تا حالا تحریم نشده‌اند یا برخی مقامات دولتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ می‌تواند بانک مرکزی ایران را هم تحت تحریم‌های ثانویه قرار دهد ولی این کار به تجارت بشردوستانه آسیب می‌رساند.

ترامپ روز شنبه گفت آمریکا در روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی بر ایران اعمال می‌کند. این اظهارات چند روز پس از آن ایراد شد که ترامپ دستور حمله هوایی به ایران را در پاسخ به هدف قرار گرفتن پهپاد نیروی دریایی آمریکا لغو کرد.

مایکل پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قبل از عزیمت به عربستان و امارات برای راه‌اندازی یک ائتلاف ضدایرانی گفت: «80 درصد اقتصاد ایران تحریم شده است. دور جدید تحریم‌ها اطمینان می‌دهد که ایران نه‌تنها نمی‌تواند اقتصادش را رشد دهد بلکه دوری از تحریم‌ها برای آن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود».

آمریکا تقریباً هزار نهاد ایرانی شامل بانکها، اشخاص، کشتی‌ها، انرژی و هواپیمایی ایران را تحریم کرده است. در ماه می دولت ترامپ خرید آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را هم ممنوع کرد.

آمریکا همچنین معافیت‌هایی را که به هشت کشور برای خرید نفت از ایران داده بود لغو کرد. ترامپ قصد دارد صادرات نفت ایران را صفر کند تا تهران مجبور شود دست از حمایت نیروهای نظامی در خاورمیانه بردارد و در مورد قرارداد برجام مذاکره کند. صادرات نفت خام ایران به 190 هزار بشکه در روز در نیمه اول ژوئن سقوط کرد که کمتر از یک‌دهم مقدار صادرات آن در اوایل 2018 است.

 استثنای تحریم‌های نفتی ایران فقط برای خرید کالاهای بشردوستانه مثل غذا و دارو است که مشخص نیست چه تصمیمی برای آن گرفته شود.

با توجه به آنچه تا حالا  انجام شده، شرکتها و مقاماتی که هنوز تحریم نشده‌اند بیشتر نمادین هستند و تحریم آنها چندان مؤثر نخواهد بود.

می‌توان فروش کالاهای مختلف مصرفی به ایران را تحریم کرد ولی این کار بیشتر مردم ایران را هدف قرار می‌دهد تا دولت را.

در اوایل ماه جاری وزیر امور خارجه ایران گفت تحریم‌های جدیدی که در 7 ژوئن اعلام شده نشان می‌دهد درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران توخالی است. تهدید به تحریم‌های جدید این نظر را تقویت می‌کند.

صادرات نفت ایران، اصلی‌ترین منبع درآمد این کشور به‌خاطر تحریم‌ها سقوط کرده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی ایران 6 درصد در سال جاری کاهش یابد. تولید ناخالص داخلی ایران در 2018 هم 4 درصد پایین آمده بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس مدعی شده است که این تحریمها گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های نیابتی از جمله انصارالله است.

این افراد، نهادها و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا همچنین مدعی شده است که تحریم‌های جدید، ششمین دور تحریم‌ها از دسامبر ۲۰۲۳علیه «شبکه تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها» به نام «سعد الجمال» محسوب می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان