Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@08:55:11 GMT

درباره سرنگونی شاهین جهانی اقبال آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۵۲۵۵

جهان نيوز - دکتر شهاب اسفندیاری: حجاب معاصرت مانع از این است که اهمیت این روزهای تاریخی را درک کنیم آیندگان قطعا بهتر از ما خواهند فهمید. هرچه بیشتر تحلیل‌ها و گزارش‌های رسانه‌های جهان را می‌خوانم بیشتر مطمئن می‌شوم که این رخداد یک # نقطه_ عطف بود؛ تحقیر نظامی «ابرقدرت جهان» چند روز پس از تحقیر سیاسی آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شگفت آن که این دو حرکت «سیاسی» و «نظامی» با این که ماهیتی کاملا «انقلابی» در عرف دیپلماتیک جهان داشت، اما از نظر فرم با حرکت‌های کور، انتحاری و بی‌محاسبه کاملا متفاوت بود. دو عملیات به غایت هوشمندانه، حرف‌های تمیز؛ دو حرکت استادانه شطرنج که رقیب را مات و منفعل کرد.این دو عملیات تجلی دو ویژگی ممتاز در حکمرانی جمهوری اسلامی بود؛ «انقلابی بودن» و «عقلانیت». دشمنان ایران، می‌خواستند با بدیل‌های جعلی مانند طالبان، القاعده و داعش چهره اسلام و جمهوری اسلامی را ملوک کنند. رهبری خردمند این نظام اما این توطئه را در نظر وعمل نقش بر آب کرد. کیفیت و سطح این دو کنش «سیاسی» و «نظامی» نه در حد رفتار یک گروه افراطی و تندرو، که در اندازه‌های یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و جهانی بود. آنچه بر حیرت جهانی افزود این که ایران علی‌رغم فشار سنگین تحریم‌ها، این دو حرکت مقتدرانه را انجام داد؛ زخمی که تو را نکشد، تو را قویتر می‌کند. همه غرور و فخر ارتش آمریکا، به برتری در جنگ هوایی بود. همه هیمنه‌ای که ارتش آمریکا بر دل‌ها می‌انداخت، به‌خاطر ترس از حمله هوایی بود. و اکنون در یک عملیات خارق‌العاده، یکی از پیچیده‌ترین و گران‌ترین هواپیماهای آنها سرنگون شد و نگویید «پهپاد»؛ این پرنده از اف-35 گرانتر بود.ترامپ که با پاره کردن برجام می‌خواست «قدرت آمریکا» را به رخ جهانیان بکشد و ملت ایران را تحقیر کند، در هفته‌های اخیر با دو سیلی سنگین «سیاسی» و «نظامی» پاسخ آن اقدام را دریافت کرد. پاسخی سخت و پشیمان کننده. رهبر ایران عزت ملت ایران را در برابر یک «ابر قدرت» زورگو حفظ کرد.آن جوانان انقلابی که از رهبری گلایه دارند که چرا برجام پذیرفته شد، دقت ندارند که انرژی هسته‌ای و حتی توان نظامی و موشکی بدون پشتوانه مردمی در بلند مدت برای یک نظام مردم‌سالار فایده‌ای ندارد. برجام اگر نبود آیا 81 درصد افکار عمومی ایران ضدآمریکایی می‌شد؟
برجام اگر نبود آیا 72درصد مردم می‌گفتند امتیاز دادن به غرب فایده‌ای ندارد؟ برجام اگر نبود آیا باز امروز دلال‌های مذاکره و تئوریسین‌های تسلیم معرکه گیر نمی‌کردند؟ نمی‌گفتند اگر کار درست ما بود، از طریق «دیپلماسی» همه مسائل را حل می‌کردیم؟ بی حیاها بعضی هنوز هم می‌گویند البته!
 امروز اگر رهبری مثل کوه در برابر آمریکا می‌ایستند، صرفا به پشتوانه موشک نیست. این موشک را سال 93 هم داشتیم. رهبری هم همین رهبری بودند. امیرالمومنین ؟ع؟ هم که باشی، ذوالفقار هم که داشته باشی، بدون زمینه اجتماعی و حمایت افکار عمومی مجبور به پذیرش «حکمیت» می‌شوی. اما دوره «میانداری میان مایه‌ها» دیگر گذشته است. پرده‌های فریب فرو افتاده و نقشه‌های دشمنان رسوا شده است. روسیاهان تاریخ خواهند بود آنها که امروز هم با خیانت و تردیدافکنی و سستی به بیگانگان کمک کنند. شواهد نشان می‌دهد که این میدان، میدان فتح خیبر است. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

محمدرضا حسین‌نژاد بامداد امروز (۲۹ فروردین ماه) در آیین گرامیداشت روز ارتش که در تالار همایش‌های تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ آرامش و امنیت خود در همه شرایط می‌دانند که مانند خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی هستند. وی با اشاره به جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت درست جامعه، بیان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، عده‌ای به‌دنبال انحلال ارتش بودند و آن را تا مجلس نیز پیش بردند؛ اما امام (ره) این موضوع را خنثی کردند و اینگونه از انحراف جامعه جلوگیری شد، سپس ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری کردند. وی ادامه داد: امروز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزان‌مان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را با آمادگی که در طول این سال‌های ایجاد شده است، پشیمان و دنیا را مبهوت خودش کرد. وی به عزت امروز کشور به‌عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و بی‌باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی و اقتصادی را هدف قرار نمی‌دهد. حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی شرقی و غربی دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع ایشان در سایه قرآن نشأت می‌گیرد. فرمانده تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش نیز در این مراسم از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد. سرهنگ نجفی اظهار کرد: نیروی انسانی، مولفه مهم ما در ارتش محسوب می‌شود که با نظمی بالا، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی و حتی کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه را دارند. وی گفت: ارتش، خودش را موظف به ارائه خدمات به مردم می‌داند و در شرایط خاص جزو نخستین داوطلبان کمک‌رسانی به مردم است. وی با بیان اینکه نیروهای نظامی در استان در هماهنگی و همکاری با یکدیگرند، ادامه داد: ارتش در خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی و مردم آن کرده است و خانواده‌های آنها جزو سرمایه‌های ارتش محسوب می‌شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • هاآرتص: اسرائیل شکست خورد هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • طوفان دریا بندرنشینان را غرق کرد