Web Analytics Made Easy - Statcounter

هژبری با اشاره به اینکه استان سمنان در تحقق تعهدات خیران بسیار بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد گفت: این استان در زمینه مشارکت‌های مردمی یکی از استان‌های فعال، پویا و بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «سعید هژبری» در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان  سمنان در روز چهارشنبه در پارک سیمرغ گفت: این جشنواره با هدف تقدیر از خیران مدرسه‌ساز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان با تاکید بر ترویج بیشتر فرهنگ مقدس مدرسه‌سازی در جامعه ادامه داد: نبود مرحوم حافظی، رئیس فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در بین ما تفاوت جشنواره خیران مدرسه‌ساز امسال  این استان با سال‌های گذشته است.

 

وی ضمن بیان اینکه شعار امسال بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان افزایش ایمنی مدارس در نظر گرفته‌شده است، افزود: در این جشنواره ضمن تقدیر از خیران مدرسه‌ساز اختصاصاً به تخریب فضاهای فرسوده و استانداردسازی فضاهای آموزشی و سیستم گرمایشی پرداخته می‌شود.

 

هژبری با بیان اینکه در 20 جشنواره گذشته خیران مدرسه‌ساز در استان سمنان بیش از 730 میلیارد ریال از تعهدات خیران محقق شده است، افزود: خیران استان سمنان، یک هزار و 370 میلیارد ریال در طول همه جشنواره‌ها تعهد داشته‌اند و برخی اوقات تمام تعهدات خیران محقق نمی‌شود.

 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان بابیان اینکه این سازمان ۷۴ پروژه آموزشی و ورزشی در دست احداث دارد که ۱۳۳ هزار مترمربع زیربنا را شامل می‌شود، ابراز داشت: هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال میزان اعتباری که برای تکمیل این تعداد فضای موردنیاز است.

 

وی تصریح کرد: خیران در بسیاری از این ۷۴ پروژه تعهداتی داشتند که ۲۸۳ میلیارد ریال را شامل می‌شود از این تعداد پروژه‌ها ۳۴ طرح با مشارکت خیران انجام شد، به‌نوعی ۲۴۰ کلاس از این ۵۰۴ کلاس با مشارکت خیران صورت گرفته است.

 

هژبری بابیان اینکه یکی از سیاست‌های جشنواره بیستم برپایی جشنواره خیران مدرسه‌ای است، ابراز داشت: تاکنون ۴۰ جشنواره خیران مدرسه‌ساز درون مدرسه‌ای در استان سمنان برگزار و بیش از دو میلیارد تومان خیران در این مدت تعهدات ثبت کردند و از سوی دیگر فرهنگ‌سازی بین دانش آموزان ازجمله دیگر برکات این نوع جشنواره‌ها بوده است.

 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان  از فعالیت 444 مجموعه حقوقی و افراد حقیقی خیران مدرسه‌ساز در استان سمنان خبردادو گفت: از این تعداد، 267 نفر مرد، 94 نفر خانم و 83 توسط مؤسسه حقوقی در امر مدرسه‌سازی فعالیت خیر دارند.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳ پروژه شامل ۹۳ کلاس درس و ۱۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع فضای آموزشی با مشارکت خیران به بهره‌برداری رسید که ۱۲۱ میلیارد ریال میزان تعهداتی بود که خیران در این پروژه‌ها هزینه کردند.

 

هژبری میزان اعتباری که برای پروژه‌های مشارکتی سال گذشته هزینه شده را ۲۳۷ میلیارد ریال ذکر کردوافزود: سال گذشته ۵۱ درصد اعتبارات این ۱۳ پروژه توسط خیران پرداخت شد.

 

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان با اشاره به اینکه اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از مدارس استان سمنان را خیران می‌سازند  اظهارداشت: ظرفیت برای ساخت مدرسه از سوی این نیک اندیشان به مراتب بیشتر از این آمار است.

 

وی بابیان اینکه از سال ۸۷ تاکنون ۱۸۷ پروژه مدرسه‌سازی در سطح این استان به بهره‌برداری رسیده است، ابراز داشت: تاکنون رقمی معادل ۸۴۲ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی کمک شده است که علاوه بر آن خیران خدماتی نیز ارائه کردند که درگذشته به دلیل نبود سامانه ثبت نشد اما با ایجاد سامانه هرگونه کمکی توسط خیران ثبت خواهد شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان سرانه حضور دانش آموز در این استان را بسیار قابل توجه دانست وافزود:  متوسط حضور دانش آموزان در شهرهای بزرگ استان ۳۵ نفر است که این رقم باید به ۲۵ نفر برسد.

 

وی مدرسه‌های دو نوبته در شهرستان های سمنان و شاهرود را چالش‌های آموزشی در نحوه اداره و تحصیل دانش آموزان عنوان کردوافزود: بهتراست این مدارس با همکاری خیران از بین برود.

 

هژبری با بیان اینکه بسیاری از شهرهای استان مهاجرپذیر هستند که این امر ساخت مدرسه در سمنان را ضروری می‌سازد، ادامه داد: در شهرهای سمنان و شاهرود مدارس دو نوبته وجود دارد که براساس قانون، این نوع مدارس باید برچیده شود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد اردبیل بیرجند غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سومین جلسه کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی با حضور معاون وزیر علوم در مازندران برگزار شد.

ایجاد کارگروه جدید درمدیریت برنامه ریزی ساماندهی رشته‌های مورد نیاز در آمایش سرزمینی و نیز ایجاد دانشگاه واحد و معین در مازندران در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی از مصوبات این جلسه بود. 

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه و دولت سیزدهم ریل گذاری دانشگاه‌ها با رویکرد جدیدی برنامه ریزی و سیاست گذاری شده است، گفت: حکمرانی آموزشی بر پایه محور‌های دانش و اخلاق اصلاح و پایه گذاری شده است.

قاسم عمو عابدینی امروز در سومین نشست کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در مازندران، آمایش رشته‌ها، ماموریت گرایی، اجرای طرح تحول دولت سیزدهم و ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را از جمله مسئولیت‌های مهم این کارگروه عنوان کرد.

عمو عابدینی افزود: ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها، ساماندهی موسسات، کیفی‌گرایی مهارت‌افزایی و مدیریت منطقه‌ای، از اهداف و اولویت‌های طرح آمایش آموزش عالی است که به طور جد به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات با بیان اینکه هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد دانشگاه دانایی‌ محور است، خاطرنشان کرد: رشته‌های دانشگاهی باید دارای پیوست اشتغال باشند و وجود رشته‌های دانشگاهی بدون توجه به ظرفیت‌ها، نیاز‌ها و آمایش آموزش عالی، بر تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور افزوده است.

عمو عابدینی با اشاره به اینکه در طرح تحول آموزش عالی نیز، بورسیه شغلی در صنایع بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: رییس جمهور نیز در شورای اشتغال مصوبه‌ای ابلاغ کرد که براساس آن، تمام صنایع و شرکت‌ها موظف به استفاده از کار ورزان هستند.

استاندار مازندران نیز در این جلسه؛ به میانگین ۴۰ درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور اشاره کرد و افزود: بر این اساس نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سیدمحمود حسینی پور  با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های دولتی در مازندران به هیچ عنوان مفید فایده نبوده است، خاطرنشان کرد: این امر باعث شد هم رتبه دانشگاه این استان در مقایسه با دانشگاه‌های ملی کاهش یابد و هم در مدیریت دانشگاه‌ها مشکلاتی دشته باشیم.

حسینی پور تصریح کرد: طرح در دست اقدام وزارت علوم با عنوان پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول راهی برای برون رفت از مشکلاتی است که دانشگاه‌ها اکنون با آن مواجه هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در پیاده سازی طرح تحول نباید به دنبال گزینه‌های غیر کارشناسی باشیم، تاکید کرد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، توانمندسازی دانشگاه مازندران هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در طرح تحول باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود، گفت: باز تعریف و ساماندهی رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز‌های توسعه‌ای مازندران باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور