Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از تعطیلی واحد‌های برندهای خارجی فاقد مجوز در استان و جایگزینی کالاهای داخلی به جای آنها در این استان خبر داد. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سعید ناجی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد ،با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: اتتخابات طبق قوانین، مقررات و در چارچوب برنامه‌های مدون جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : تامین شرایط نسبی برابر برای کاندیداهای انتخاباتی، تامین امکانات در حوزه های شهری و دقت در بررسی صلاحیت ها در چارچوب قانون همه باید به درستی در کنار هم قرار گیرند تا مردم نیز در شرایط و بستری سالم و درست رای دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز با تاکید بر اینکه رفتار و بیان کاندیداها باید مقبول باشد، بیان کرد: نباید افراد از امکانات و بستری که مهیا است سو استفاده کنند بر این اساس رصد جدی بر روند بهره برداری کاندیداها از امکانات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها اجازه ندارند با وعده های پوچ و توخالی از مردم رای بگیرند عنوان کرد: در حوزه اجرا به عنوان ستاد انتخابات با همراهی فرمانداران در شهرستان‌های البرز، امکانات لازم را بسیج می‌کنیم که انتخابات در چارچوب قوانین به شیوه‌های ابلاغی از وزارت کشور در استان برگزار شود.

ناجی با بیان اینکه با تشکیل هیات‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه، رفتارهای انتخاباتی رصد و نظارت می شود، در زمان برگزاری انتخابات با استفاده از اختیارات ستاد، هوشیاری و دقت نظر کافی اعمال می‌شود،اگر انتخابات آتی به شکل الکترونیکی برگزار شود ضریب اشتباه و خطا نیز بسیار پایین تر است.

وی با اشاره به خط مشی استاندار البرز مبنی بر برقراری تعاملات صحیح با استفاده از ظرفیت های مختلف، گفت: در شرایط فعلی کشور باید با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و همراهی دولت و مجلس هرچه سریعتر ازاین شرایط عبور کرد.

ناجی با اشاره به اینکه فعالیت در فضای باز و اتاق‌های شیشه‌ای، تخلفات را کاهش می دهد، تاکید کرد : امروز در تلاش هستیم تا با برگزاری جلسات مختلف زمینه برای حل هرچه بیشتر مشکلات فراهم شود، دراین زمینه رسانه‌ها همراهان مسئولان برای رصد هرچه بهتر مسائل هستند.

وی با بیان اینکه حفظ امانت داری در انتخابات و توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: مجریان انتخاباتی باید به درستی رصد کنند بنابراین نباید وعده های ناشدنی برای جلب نظر و اخذ رای از مردم وجود داشته باشد و دراین زمینه دستگاه‌های نظارتی کنترل بیشتری به خرج دهند.

ناجی اظهار داشت: دست اندرکاران امور انتخاباتی استان البرز با بسیج امکانات درستاد انتخابات استان و شیوه‌هایی که از طریق وزارت کشور اعلام می‌شود در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌هایی که صادر شده درتلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشور هستند.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه با تشکیل هیاتهای اجرایی در حوزه‌های انتخابیه برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در تلاش هستیم تا هرچه بیشتر این استان در مسیر توسعه قرار گیرد و آسیب‌های گذشته رفع شود،گفت: هزینه هر کاندیدا در جای خود قابل رسیدگی است و پیش بینی های قانونی انجام شده است بنابراین روش هایی بکارگرفته شده که مانع از هزینه های گزاف شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با شفاف سازی باید بسترها را برای کاهش تخلفات فراهم کرد و مردم را با بینش هرچه بیشتر به پای صندوق های رای آورد ،گفت: کسانی که توانایی کافی ندارند برای کاندیداتوری اقدام نکنند.

ناجی در ادامه به فعالیت های شورایی و نقش همفکری در جامعه اشاره کرد و افزود: این نوع فعالیت ها بهتر شده و البرز هم شرایط بهتری داشته است چرا که همه درتلاش برای افراد صالح هستند.

وی ادامه داد: تمام اختیارات امانتی در اختیار اعضای شوراها است باید با تلاش هرچه بیشتر از این امکانات برای بهتر شدن شرایط برای مردم استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارالبرز درادامه به بحث مسائل اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: مجموعه استانداری البرز دراین حوزه دغدغه دارد و در جلسات ویژه از جمله کارگروه و شورای تامین این موضوع در حال پیگیری است.

ناجی افزود: اعتیاد ،مواد مخدر، بانوان و جوانان از جمله مسائل حوزه اجتماعی است که به دنبال حل آنها هستیم و برای کمپ ماده 16 استان البرز با هزار و 500 نفر ظرفیت و در نظر گرفتن استانداردها اعتبارات لازم برای آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: امروز در تلاش هستیم تا با استفاده از تشکل های غیردولتی و واگذاری بخشی از امور بویژه در حوزه پژوهشی پیرامون آسیب های اجتماعی از این معضل بزرگ هرچه بیشتر جلوگیری کنیم.

ناجی با بیان اینکه در حوزه سرقت نگرانی‌هایی داریم به ویژه سرقت‌های خرد که احساس ناامنی بیشتری دارد به طوری که با مصوبات شورای تامین پیگیری ها دراین زمینه به جد دنبال می شود.

تاکید کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه سرقت، به سرقت رفتن خودروهای پارک شده است که علاوه چارچوب قانونی رفتارهای قانونمند قهرآمیز نیز جای خود را دارد.

معاون استاندارالبرز عنوان کرد : افزایش 100درصدی کشفیات قاچاق بیانگر اقدامات موثر دراین زمینه است و امروز با بسته شدن واحدهای مبلغ برندهای خارجی بدون مجوز در تلاش برای تبلیغ کالاهای داخلی هستیم.

وی افزود: درالبرز در حوزه سیاسی به تبع کشور به دنبال قانونمند کردن رفتارهای سیاسی هستیم بنابراین باید شرایطی ایجاد کرد تا درچارچوب اخلاق هرآنچه منجر به اصلاح جامعه می شود درقالب ادبیاتی منصفانه بیان شود.

ناجی ادامه داد: باید فضا درآستانه انتخابات به نحوی ایجاد شود تا احزاب بتوانند در فضای سیاسی به بیان نقطه نظرات خود بپردازند که دراین زمینه برنامه هایی در حوزه رفتارهای سیاسی داریم تا برابر قانون تجمعات شرایط برای برگزاری جلسات احزاب در فضاهای بسته نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,50/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  و بنابر اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، با سراسری شدن خدمات سامانه پنجره واحد زمین به ۱۶ استان باقیمانده کشور، هزاران هکتار از اراضی کشور با استفاده از هوش مصنوعی مورد پایش قرار گرفت. بر اساس این اعلام، سامانه پایش اراضی که یکی از دو زیرسامانه پنجره واحد زمین است و نیز وظیفه پردازش و مقایسه تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از تغییر کاربری در بازه‌های زمانی مختلف و با تکیه بر هوش مصنوعی را به عهده دارد، موفق به شناسایی بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری شد که این تصاویر حفاظت ۲۰ هزار هکتار از اراضی سراسر کشور را در پی داشته است. در همین راستا، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای زمین که توسط دو شرکت دانش بنیان انجام شد باعث بهبود ۴۵ درصدی در دقت شناسایی تخلفات نسبت به ابتدای سال جاری شده است. زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی که به صدور مجوز‌های زمین محور می‌پردازد نیز با اتصال حدود ۲۴ دستگاه از ۴۷ دستگاه اجرایی و با کاهش محسوس زمان انتظار برای متقاضیان دریافت مجوز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، نسبت به صدور مجوز‌های مختلف می‌پردازد به طوری که تا کنون بیش از ۴۹۰ هزار درخواست، توسط بیش از ۳۷۸ هزار متقاضی دریافت خدمت و مجوز در پلتفرم زمین ثبت شده است. پاسخگویی به این درخواست‌ها که پیش از این ماه‌ها به طول می‌انجامید، با استفاده از خدمات سامانه زمین در مقایسه با قبل به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در بسیاری موارد در کمتر از ۹۰ روز، مجوز درخواستی متقاضیان صادر می‌شود. مجوز‌هایی که توسط سکوی زمین صادر می‌شود، نیازمند تبادل استعلام‌های متعددی در میان دستگاه‌های متولی است که همگی رایگان و بعضا بلادرنگ پاسخ داده می‌شوند. پیش از این که سامانه زمین فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند، برخی دستگاه‌ها به طور غیرقانونی برای پاسخگویی به استعلامات، اقدام به اخذ وجه از مردم می‌کردند که با آنها برخورد شد. بنابر این گزارش، سامانه پنجره واحد زمین توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری دبیرخانه ستاد هماهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی راه‌اندازی شده و بهره‌بردار این سامانه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. سامانه پنجره واحد زمین به نشانی iraneland.ir هم اکنون آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

دیگر خبرها

  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در آمل
  • اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان
  • برخورد با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در استان زنجان