Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر ایران گفت: ثبت دانش آموزان اتباع همانند دانش آموزان عادی و براساس محدودیت جغرافیایی باید انجام شود.

شهرام ستوده منش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بجز مناطق ممنوعه و منطقه خارگ که قابلیت پذیرش اتباع را ندارد هیچ مدرسه‌ای نباید از ثبت نام دانش آموزان اتباع سرباز زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پاسپورت، کارت آمایش ۱۴ و برگه حمایت تحصیلی از الزامات ثبت نام دانش آموزان اتباع است و مدیران مدارس برای ثبت نام اتباع به موارد شیوه نامه ثبت نام اتباع توجه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: عدالت و برابری بین همه مردم اولویت دینی و اساسی کشور ماست و آموزش و پرورش استان هیچ تبعیض و تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع را بر نمی تابد و امیدواریم در این ارتباط همکاری لازم با این دانش آموزان در همه زمینه‌ها اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز ابتاع خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق در این استان مشغول به تحصیل هستند که بیشترین دانش آموزان اتباع خارجی در استان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مربوط به کشور افغانستان هستند.

ستوده منش ادامه داد: از مجموع دانش آموزان اتباع خارجی در استان بوشهر حدود چهار هزار و ۹۰۰ دانش آموز در دوره ابتدایی، یکهزار و ۱۶۱ دانش آموز متوسطه اول و ۵۰۳ دانش آموز در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در استان سه منطقه آموزشی شامل گناوه، ریگ و دیلم ممنوعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع را دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های بوشهر با یکهزار و ۷۹۰ دانش آموز و دشتستان با یکهزار و ۵۵۲ دانش آموز بیشترین تعداد دانش آموزان اتباع را دارند و در این ارتباط بیشترین خدمات را در زمینه دانش آموزان اتباع دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد