Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به کاهش 42 درصدی درخواست معلمان برای خروج از استان، اظهار کرد: تلاش های بسیاری برای نگه داشتن نیروی انسانی در دستور کار قرار دادیم. از علت های کاهش تقاضای خروج فرهنگیان از استان می‌تواند اختصاص مبلغی تحت عنوان حق مناطق جنگی به حقوق معلمان باشد، یا کاهش بروز پدیده ریزگردها در استان که این مساله نیز با تلاش و اقدامات زیادی مانند نهال‌کاری‌های متعدد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مساله خرید خدمات آموزشی مساله بدی نیست به شرط اینکه کسی که خرید خدمت می‌کند، تعهداتی داشته باشد و دولت نیز در مقابل او باید تعهداتی را بپذیرد همچنین در بکارگیری نیروها نیز باید شاخص‌های مشخصی وجود داشته باشد.

شریعتی با اشاره به اینکه برنامه های گسترده ایی برای حمایت از دانش آموزان مناطق سیل زده در دستور کار داریم، توضیح داد: همه مدارس که در جریان سیل تخریب شده اند، تا قبل از مهر ماه به صورت کامل تعمیر و نوسازی خواهند شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های مهم در کشورهای توسعه یافته به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، افزود: اگر دولت بخواهد چابک‌تر و پر اثرتر باشد، باید در کل کشور به این سمت پیش برود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: اگر جذب نیروی حق‌التدریس با ضوابط و چارچوب‌های خاصی انجام شود، کار خوبی است. ما باید فضا را برای نیروهای جوان فراهم کنیم تا این افراد بیایند و وارد کار شوند. مشکل این است که ما کارهای خوب را با روش‌های خیلی بد انجام می‌دهیم و این مساله موجب می‌شود کل کار زیر سوال برود. ما می‌خواهیم مسایل را به صورت سنتی و عشیره‌ای حل کنیم.

شریعتی تاکید کرد: باید از تجارب گذشته درس بگیریم، ایرادها و نقایص را اصلاح کرده و روش کار را بهبود بخشیم. باید کارهای درست را به روش‌های درست انجام دهیم.

استاندار خوزستان در پایان افزود: در جذب نیروی انسانی باید مسایل تخصصی و نقش آموزش و پرورش در اشتغال دیده شود اما مسایل آموزشی و دانش‌آموزان در آموزش و پرورش یک اصل خدشه‌ناپذیر است. نباید کارهای ما باعث شود که به کار اصلی و تخصصی آموزش و پرورش خدشه‌ای وارد شود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استاندار خوزستان معلمان برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان