Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، دکتر سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: پزشکی قانونی تا سال 72 به صورت اداره کل در مرکز دادگستری های کل کشور بوده است، و از سال 72 به بعد به صورت سازمان در استان‌ها تشکیل شده است و تلاشهایی در زمینه علمی، معاینات، آموزش و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...انجام شده است و روز به روز تغییرات خوبی هم داشته است.

 خانی با اشاره به اینکه 30 درصد از پرونده های قضایی پرونده هایی هستند که پزشکی قانونی اظهار نظر کرده است، افزود: پزشکی قانونی یک سازمان جدا و زیر نظر قوه قضائیه است که در این سازمان معاینات پزشکی برای مصدومان تصادفات، روانپزشکی، از کار افتادگی،  استخدامی، فرزند خوانندگی، نازایی زنان، عقیمی مردان، تعیین سن، معاینات اجساد و صدور جواز دفن ، کمیسیون پزشکی ، سم شناسی، و... انجام می شود و در این راستا گامهای مهمی برداشته شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه آمار سه ماهه اول سال 98 هنوز اعلام نشده است، تعداد معاینات عمومی را در سال97 را 46هزار و 25 مورد اعلام کرد وافزود: از این تعداد هزار و 705 معاینه اختصاصی بوده،  1336 معاینه روانپزشکی، 1010 کمیسیون پزشکی،  1836 معاینه اجساد، 46هزار و 25معاینه بالینی در استان انجام شده است.

دکتر خانی از جرای طرح داد پزشک در ارامستان کرمانشاه از سال 97 خبرداد وافزود:  تعداد تصادفات در سال 96 از 11هزار و 400مورد بوده که در سال 97 رشد هشت درصدی داشته است،  حوادث کار 21 درصد افزایش داشته است،  145 مورد مصدوم صلاح گرم داشته ایم و پرونده های معاینات روانپزشکی 38 درصد افزایش داشته است.

این مسئول در ادامه سخنانش در آمار سال 97  از 32 نفر مصدوم حوادث کار، 21نفر مواد مخدر، 37نفر سوختگی، 18 نفر غرق شدگی خبرداد وافزود: 18 مورد برق گرفتگی و 11مورد مصدومیت با منواکسید کربن و 23 مورد مصدومیت با قرص برنج ثبت شده است.

او در ادامه از 74 مورد قصور پزشکی در سال 97 خبرداد وافزود: حدود 20درصد محکوم داشته است.

دکتر خانی تاکیدکرد: جواب دهی قسمت تشریح از 140 روز به 40 روز تقلیل داده شده است و سم شناسی کمتر از یک  هفته جواب دهی می شود، جواب کمیسیون های پزشکی از پنج ماه به 19 الی 22 روز  رسیده است و بحث جوابدهی ارباب رجوع به  کمتر از 40 دقیقه رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان از مجهز شدن شهرستان اسلام آباد غرب به مرکز تشریح خبرداد وافزود: این مرکز مشکل غرب استان را حل کرده است، و ماه گذشته نیز سالن تشریح در شهرستان هرسین افتتاح شده است.

دکتر خانی عمده مشکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه را کمبود اعتبارات جاری، تملکی بودن ساختهای پزشکی قانونی، کمبود فضای فیزیکی و کمبود نیروی انسانی عنوان کرد وافزود: تفاهم نامه افتتاح مرکز در سرپل ذهاب، صحنه و جوانرود نوشته شده است

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قوه قضاییه پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر

ابوالقاسم کیانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

او افزود: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی گفت: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر افزود: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد