Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دانشگاه تهران درحال حاضر با بیش از 15 دانشگاه فرانسه، یادداشت تفاهم نامه همکاری علمی تحقیقاتی دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمود نیلی احمدآبادی در همایش بین المللی دانشگاهی فرانسه زبان که در سالن همایش‌های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد افزود: دانشگاه تهران از قبل از تاسیس خود در سال 1934 در قالب دارالفنون با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی فرانسه همکاری‌های سازنده داشته و از استادان و محققان آن بهره‌مند شده است، این همکاری حتی در زمینه معماری برخی از پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه‌های فرانسه در دانشگاه تهران به آموزش و پژوهش مشغول بودند و طرح‌های تحقیقاتی متعددی با این دانشگاه درحال انجام است.
احمدآبادی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه تهران با بیش از 15 دانشگاه فرانسه یادداشت تفاهم نامه همکاری دارد گفت:: همکاری‌های متعددی براساس یادداشت تفاهم نامه با دانشگاه‌های سوربن پاریس، دانشگاه تور‌ای یو اف پایتک، لیموژ، لیون و مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه داشته ایم.
وی تاکید کرد: این دانشگاه برای توسعه همکاری با فرانسه زمینه‌های مختلفی را از جمله زبان و ادبیات فرانسه، مطالعات اروپایی، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر‌های زیبا، معماری، کتابخانه و نسخ خطی، حقوق، باستان شناسی، موسیقی، ایرانشناسی و مردم شناسی را در برنامه کاری خود قرار داده است و این برنامه‌ها در قالب همایش‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو، دوره‌های مشترک تحصیلی و اعطای بورس‌های متفاوت انجام می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه فرانسه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن ارائه پیشنهاد همکاری به روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم، مدعی شد که همان تروریست‌های داعشی که به مسکو حمله کردند، برای حمله به فرانسه نیز برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گزارش مشرق، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه «همان گروه‌های داعش که به مسکو حمله کردند، تلاش کردند فرانسه را نیز هدف قرار دهند»، اعلام کرد که پاریس به روسیه پیشنهاد افزایش همکاری در زمینه جنگ علیه تروریسم را داده است.

در حالی که فرانسه پس از حمله تروریستی در سالن کنسرت «کروکاس» در حومه مسکو وضعیت هشدار امنیتی را به بالاترین سطح رسانده است، ماکرون تأکید کرد که فرانسه به نهادهای امنیتی روسیه و همچنین شرکای خود در منطقه برای افزایش همکاری در جنگ علیه تروریسم پیشنهاد همکاری داده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • واکنش تند پدر پیوند کبد به بازنشستگی اجباری دکتر ملک زاده؛ قدر زر زرگر شناسد
  • نامه پدر پیوند کبد ایران بعد از بازنشستگی اجباری دکتر ملک زاده
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود
  • ادعای ماکرون درباره تلاش داعش برای حمله به فرانسه
  • شرکت گاز اصفهان با دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد