Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز (دوشنبه) گفته است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تمایل بسیاری دارد تا پای میز مذاکره با ایران بنشیند، با این وجود تأکید کرد که لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشروط به تحقق 12 شرطی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا قبلا اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، برایان هوک در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل تأکید کرد که در حال حاضر هیچ مذاکرات و ارتباطات پشت پرده‌ای میان دولت آمریکا و ایران وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه «کمپین افزایش فشار اقتصادی بر ایران و به انزوا کشاندن دیپلماتیک تهران همچنان ادامه خواهد داشت»، تأکید کرد: «ایران شروط تعیین شده را می پذیرد و پای میز مذاکرات می‌آید و یا اینکه می‌تواند به سیاست‌های تهاجمی خود ادامه دهد و شاهد نابودی اقتصادش باشد».

هوک علاوه بر این، بدون اینکه از شخص یا گروه خاصی نام ببرد، گفت: «هستند افراد و گروه‌هایی در سراسر جهان که نگران آینده ایران هستند....آینده ایران را مردم این کشور تعیین خواهند کرد نه آمریکا».

نماینده ویژه دونالد ترامپ در امور ایران همچنین گفت که قصد دارد برای مذاکره با انگلیس، فرانسه و آلمان درباره توافق هسته‌ای ایران عازم پاریس شود.

وی با اشاره به سازوکار مالی در نظر گرفته شده از جانب اروپا برای انجام مراودات مالی با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا گفت: «تردید دارم که ایران بتواند سازوکار تجارت مشترک با اتحادیه اروپا را عملیاتی کند».

برایان هوک در ادامه اظهاراتش در گفت‌وگو با خبرنگاران به تحریم‌هایی اشاره کرد که واشنگتن قصد دارد امروز علیه ایران اعلام کند، و تأکید کرد که «بسته به اقدامات هسته‌ای ایران، این احتمال وجود دارد که تحریم‌های بیشتری نیز در راه باشد».

نماینده آمریکا در امور ایران علاوه بر این گفته است، تلاش‌هایی را برای اجرای «طرح‌های جدیدی در راستای افزایش امنیت دریایی به منظور حفاظت از نفت‌کش‌ها در خلیج (فارس)» آغاز کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟

چین مشتری اصلی نفت ایران است و با احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، سوالات زیادی درباره آینده این تجارت به وجود آمده است. نظرات متفاوتی درباره تاثیر این تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش آسیا، سیجیا سان، دستیار مدیر تحقیقات و تحلیل پایین دستی «اس اند پی گلوبال» اظهار کرده است: «تاکنون، جریان صادرات نفت ایران به چین طبق روال معمول ادامه دارد، اما وضعیت این صادرات در آینده، به نحوه اجرای تحریم‌ها از سوی آمریکا بستگی خواهد داشت.»

از سوی دیگر، برخی منابع پالایشگاهی و بازرگانی گفته‌اند تقاضای چین برای نفت ایران، با تحریم‌های جدید آمریکا، بعید است آهسته شود. فعالان بازار، این سوال را مطرح کرده اند که تحریم‌های شدیدتر آمریکا، چگونه می‌تواند عرضه نفت را تهدید کند و به طور بالقوه جریان صادرات را مختل کند. یک منبع مرتبط با یک پالایشگاه خصوصی در شاندونگ گفت: «تعجب نمی‌کنم که آمریکا، تحریم‌های بیشتری را برای صادرات نفت خام ایران پس از عملیات اخیر تهران اعمال کند و فکر نمی‌کنم که اقدام آمریکا، کل رویه را تغییر دهد.»

محموله‌های نفت ایران، خوراک اصلی پالایشگاه‌های مستقل چین بوده‌اند. طبق برآورد «اس اند پی گلوبال»، این محموله‌ها معمولا ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه وارداتی توسط پالایشگاه‌های مستقل را تشکیل می‌دهند. «اس اند پی گلوبال» اطلاعات را از منابع تجاری و منابع پالایشگاهی مستقل، شرکت تحلیل داده کپلر، کارگزاران کشتیرانی و منابع بندری جمع آوری کرده و این اطلاعات را با منابعی که آگاهی مستقیم از موضوع دارند، چک می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمام محموله‌های نفت ایران، به جای دلار، به یوان چین تسویه می‌شوند.

یک منبع پالایشگاهی گفت: «تحریم‌های بیشتر مطمئنا واردات محموله‌های ایرانی را دشوارتر می‌کند و ممکن است شرکت‌های بیشتری درگیر در این معاملات، تحریم شوند، اما همچنین می‌تواند منجر به کاهش قیمت بشکه‌ها و تشویق به خرید شود.»

دیگر خبرها

  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • تردید‌های تداوم رشد