Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دویچه وله، نشریه "بیلد ام زونتاگ" با استناد به تازه‌ترین آمار اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، که نهاد مسئول برای مقابله با جرایم امنیتی در آلمان محسوب می‌شود، گزارش داد که خشونت با انگیزه راست‌گرایانه در سال ۲۰۱۸ به شکل محسوسی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، که یک‌شنبه ۲۳ ژوئن (دوم تیر) منتشر شد، در سال گذشته ۴۸ مورد اقدام خشونت‌آمیز راست‌گرایان در آلمان به ثبت رسیده، در حالی که این رقم در سال قبل از آن ۲۸ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار با استناد به گزارش اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی در مورد تحولات امنیتی سال ۲۰۱۸، که هنوز به طور رسمی منتشر نشده، اعلام شده است.

وزارت کشور آلمان از اعلام نظر در این مورد خودداری کرده و خبر داده که گزارش اداره فدرال روز پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن به طور رسمی منتشر خواهد شد.

به نوشته "بیلد ام زونتاگ" در سال گذشته تعداد افراد شناخته شده با گرایش راست‌گرایانه افراطی ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر و اندکی بیش از این افراد در سال ۲۰۱۷ بوده است.

این نشریه می‌گوید نهادهای امنیتی آلمان نزدیک به نیمی از این افراد (۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر) را در زمره کسانی طبقه‌بندی کرده‌اند که آمادگی دارند دست به خشونت بزنند.

سوءقصد با انگیزه راست‌گرایانه افراطی

بنابر این گزارش در سال ۲۰۱۸ شش سوءقصد انجام شده که به عنوان اقداماتی با "انگیزه احتمالی راست‌گرایانه افراطی" به ثبت رسیده و همه به نوعی سویه بیگانه‌ستیزی داشته‌اند.

در میان کسانی که هدف حمله‌های راست‌گرایان قرار گرفته‌اند، در کنار خارجیان، به خصوص پناهجویان و مسلمانان، برخی سیاستمداران مدافع حقوق شهروندان خارجی نیز قرار داشته‌اند.

یکی از تازه‌ترین قربانیان خشونت راست‌گرایان والتر لوبکه، سیاست‌مدار حزب دموکرات‌ مسیحی و فرماندار منطقه کاسل است که دوم ژوئن در بالکن خانه مسکونی‌اش به ضرب گلوله به قتل رسید.

مارکوس اشمیت، سخنگوی دادستانی فدرال آلمان، مستقر در شهر کارلسروهه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری از شناسایی و بازداشت مظنون اصلی این واقعه خبر داد و او را یک شهروند ۴۵ ساله آلمانی با پیشینه راست‌گرایی معرفی کرد. انگیزه مظنون و ارتباط احتمالی او با یک تشکیلات تروریستی راست‌گرایان هنوز مشخص نیست.

راست‌گرایی افراطی، یک "خطر واقعی"

وزیر کشور آلمان، هورست زهوفر در واکنش به قتل والتر لوبکه، خواستار مبارزه قاطعانه علیه راست‌گرایی افراطی شد. او گفت: «راست‌گرایی افراطی به خطری واقعی تبدیل شده است. »

زهوفر در گفت‌وگو با گروه رسانه‌ای "فونکه" هشدار داد، اگر سوء‌ظنی که در رابطه با قتل فرماندار کاسل نسبت به راست‌گرایان وجود دارد اثبات شود در ‌این صورت این روند "بسیار خطرناک" است.

وزیر خارجه آلمان هایکو ماس نیز در واکنش به قتل لوبکه از وجود مشکلی به نام تروریسم راست‌گرایانه در این کشور سخن گفت و خاطر نشان کرد که در آلمان ۱۲ هزار دست‌راستی خشونت‌طلب وجود دارند که علیه ۴۵۰ نفر آنها که مخفی شده‌اند حکم جلب صادر شده است.

به نوشته "بیلد ام زونتاگ" مطابق گزارش اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، در سال ۲۰۱۸ نفرت‌پراکنی با انگیزه‌های یهودی‌ستیزانه نیز نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره افزایش اقدامات نژادپرستانه از سوی راست‌گرایان، به خصوص عملیات با انگیزه یهودی‌ستیزی در آلمان منتشر و این رونده نگران‌کننده توصیف شده است.

 مطابق گزارش مرکز تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات یهودی‌ستیزی در برلین (RIAS Berlin) که حدود دو ماه پیش منتشر شد، در سال ۲۰۱۸ تنها در پایتخت آلمان برخوردهای یهودی‌ستیزانه ۱۴درصد به نسبت سال قبل افزایش داشته و به ۱۰۸۳ مورد رسیده است.

کد خبر 445292

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»

به گزارش همشهری آنلاین، نتانیاهو در دیدار با کامرون و بائربوک، حمایت انگلیس و آلمان از اسرائیل را «بی چون و چرا» توصیف کرد.

دفتر نتانیاهو با انتشار یک بیانیه درباره این دیدار اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنها به خاطر "حمایت بی چون و چرای دولت‌هایشان و ایستادگی آنها در دفاع بی سابقه در برابر حمله ایران به اسرائیل» تشکر کرده است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، وضعیت غزه و ادامه جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن این منطقه در محاصره، یکی دیگر از موضوعات رایزنی نتانیاهو با وزرای خارجه آلمان و انگلیس بود.

طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل «ادعاهای سازمان‌های بین‌المللی درباره گرسنگی در غزه را رد کرد و مدعی شد که این رژیم در موضوع بشردوستانه» اقداماتی بیشتری انجام می‌دهد.

کد خبر 845269 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل انگلیس خبر ویژه آلمان

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد