Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، احمد فاضلیان، رئیس‌کل دادگستری البرز، به همراه معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان، معاونان قضایی، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل بازرسی، مدیرکل پزشکی قانونی، مدیرکل ثبت و اسناد و مدیر تعزیرات حکومتی البرز با حضور در دفتر امام‌جمعه کرج با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار صمیمی آیت‌الله حسینی همدانی یکی از الزامات تحقق عدالت را «ساختار عادلانه» برشمرد و عنوان داشت: متأسفانه چینش ساختاری درستی برقرار نیست و باید اقدامات لازم برای اصلاح آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به جایگاه «عدالت و مبارزه با فساد» در بیانیه «گام دوم» بیان داشت: بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اندوخته چهل سال است که عصاره گیری و تبیین شده لذا تمامی عبارات و کلمات آن کلیدی و راهبردی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بیانیه «گام دوم» برنامه چهل‌ساله حرکتی ما به سمت جلو است، اظهار داشت: مدیران باید در برنامه‌ریزی و ساختار سازی از هدایت‌های چهل‌ساله اول انقلاب که در این بیانیه جمع‌آوری‌شده بهره‌مند شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از محورهای اصلی بیانیه «گام دوم» برقراری عدالت است، گفت: آن‌کسی که می‌تواند عدالت را در اقشار و لایه‌های مختلف جامعه نهادینه کند و گسترش دهد، قوه قضاییه است.

وی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۵ اظهار داشت: رهبر انقلاب در خصوص عدالت می‌فرمایند: «عدالت، با من بمیرم، تو بمیری درست نمی‌شود؛ عدالت، با تعارف درست نمی‌شود؛ اولاً قاطعیت می‌خواهد، ثانیاً ارتباط با مردم می‌خواهد، ثالثاً ساده‌زیستی و مردمی بودن لازم دارد و بالاتر از همه، خودسازی و تهذیب می‌خواهد؛ این هم جزو پیش‌شرط‌ها و پیش‌نیازهای اجرای عدالت است. اول، باید خودمان را درست کنیم و یکدستی به سروصورت خودمان بکشیم تا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم؛ وظیفه‌ی من و شما این‌هاست. واقعاً باید با ویژه خواران و فساد مبارزه کنیم.»

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه عدالت عالی‌ترین آرمان نظام اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی با شعار تحقق عدالت، مبارزه با ظلم، تبعیض و فساد پیروز شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که آیا اختلاف طبقاتی حاضر مطلوب نظام اسلامی هست؟ اذعان داشت: این اختلاف طبقاتی نشان از انحراف در مسیر دارد که باید به‌وسیله عدالت اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: عدالت، عدالت ورزی و جویای عدالت بودن از آموزه‌های مکتب اهل‌بیت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه عدالت فقط در اهداف حکومت و نظام محدود نیست، گفت: عدالت روح و جوهره‌ی نظام اسلامی است یعنی در همه‌ی عرصه‌های حکومت، عدالت جاری است.

آیت‌الله بابیان اینکه حاکم و مسئولین حکومتی باید عادل باشد، تصریح کرد: معیار سنجش مسئولین باید عدالت باشد و نه‌تنها حاکم و مسئولین بلکه تمام تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌ها نیز باید عادلانه باشد.

وی تغییرات اخیر در قوه قضاییه را به تنفسی جدید تشبیه کرد و افزود: تغییرات جدید قوه قضاییه و کاهش نیروهای ستادی باعث چابک سازی شده و کارآمدی را افزایش خواهد داد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در خاتمه دستگاه قضایی را یکی از مصادیق بارز کارآمدی نظام دانست و خاطرنشان ساخت: امروزه که استکبار جهانی تلاش می‌کند نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، دستگاه قضایی باید با انسجام و توان بیشتری فعالیت کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه روز ارتش در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رژه نیرو‌های مسلح از ساعت ۸ صبح در محوطه لشکر ۲۸ پیاده کردستان آغاز شد.
نیرو‌های مسلح با برگزاری مراسم سان و رژه، اقتدار خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.
این آیین با سخنرانی استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان و حضور برخی از مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
استاندار کردستان گفت: امروز در همه جای دنیا سخن از توانمندی، شجاعت و شهامت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده که مرهون هدایت رهبر معظم انقلاب است.
اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: نظام اسلامی براساس فرامین رهبر انقلاب، امروز دست به اقدامی می‌زند که همه دشمنان و دوستان ملت را در دنیا انگشت به دهان می‌گذارد و کسانی را که دل در گرو آزادگی دارند، خوشحال می‌کند.
زارعی کوشا تاکید کرد: پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی، کسانی را که به زعم باطل خود برای نظام اسلامی خواب‌های آشفته می‌دیدند، در بهت فرو برد.
از ۲۱ فروردین و شهادت سپهبد صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی به عنوان دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در سیستان و بلوچستان
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان