Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا فرهاد افشارنیا روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی به مناسبت هفته قوه قضائیه در سرسرای اداری امامت دادگستری خوزستان افزود: بر اساس تشکیلات سازمانی، محاکم قضائی خوزستان می‌بایست یک هزار و۳۴ قاضی در اختیار داشته باشند ولی در زمان حاضر ۵۷۸ قاضی در استان مشغول به خدمت هستند و ۴۵۶ پست بلاتصدی قضات در خوزستان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مقایسه تعداد قضات حاضر با پست‌های بلاتصدی این بخش نشان می‌دهد هر قاضی کار ۲ نفر را انجام می‌دهد که این خود فشار کاری را بر قضات با توجه به انبوه پرونده‌ها افزایش داده و این بر دقت رسیدگی به پرونده‌ها اثر منفی دارد.
رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت: خالی بودن پست‌های بلاتصدی نیز در همه بخش‌های اداری و پشتیبانی نیز همین وضعیت را دارد به گونه‌ای که کل چارت اداری دادگستری خوزستان چهار هزار و۲۶۲ نفر است ولی تعداد نیروهای حاضر یک هزار و ۵۳۵ نفر است بدین معنی که هر نفر به جای سه نفر پاسخگوی ارباب رجوع است.

روند به رشد ورودی پرونده به دستگاه قضایی خوزستان
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پارسال در مجموع ۷۶۱ هزار و۸۳۹ پرونده در محاکم قضائی استان تشکیل شده که در مقایسه با تعداد سال ماقبل آنکه ۶۹۲ هزارو ۵۵۳ فقره پرونده بود حدود ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
افشارنیا در ادامه افزود: ۷۷۵ هزار و ۹ پرونده پارسال در محاکم قضائی استان مختومه شده که در مقایسه با سال ماقبل آن ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و با تلاش‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۷ حجم پرونده‌های مانده را هفت درصد کاهش دادیم.
وی در ادامه افزود: بیش از ۱۵۹ هزار پرونده نیز پارسال در ۳۳۰ شعبه حکمی و صلحی حل اختلاف استان تشکیل شده و به همین تعداد نیز مختومه شده است.
به گفته افشار نیا از مجموع کل پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان، ۳۵ هزار و ۵۷۸ پرونده به صلح و سازش ختم شده که آمار قابل توجهی است.
وی علت افزایش تعداد پرونده‌های قضائی در محاکم قضائی استان را افزایش برخی مشکلات اقتصادی و حقوقی بیان کرد و افزود: نسبت افزایش پرونده‌ها در سایر محاکم قضائی کشور نیز همین روند بوده است، بنابراین خوزستان نیز به تبع مشکلات عمومی کشور درگیر روند رو به افزایش پرونده‌ها قضائی کشور است.

سرقت جرم مهم و نخست خوزستان
رئیس کل دادگستری خوزستان، سرقت را مهمترین جرم مهم با تعداد فراوانی ۳۹.۵ درصد از کل زندانیان استان عنوان کرد و افزود: بیشترین احساس ناامنی مردم از ناحیه سرقت است به خصوص سرقت‌های خرد است.
افشارنیا در ادامه افزود: ۱۱ هزار زندانی در خوزستان به صورت ثابت و شب خواب وجود دارد که پس از زندانیان سرقت، جرایم مربوط به مواد مخدر ۲۰ درصد کل زندانیان را به خود اختصاص داده است.
دادستان عمومی و انقلاب اهواز در این نشست خبری، بدون اشاره به تعداد سرقت‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۷، اعتیاد را عامل مهم در افزایش سرقت‌های خرد بیان کرد و افزود: در همین راستا طرح جمع آوری معتادان متجاهر با هدف کاهش سرقت‌های خرد و افزایش ضریب احساس امنیت مردم در دست اجرا است.
عباس حسینی پویا با اشاره به اینکه بیشترین موارد شکایات مردم در مورد جرم سرقت است واین به دغدغه اصلی آنان تبدیل شده افزود: برای حمایت از حقوق عامه، آزادی‌های مشروط، طرح در کمیسیون عفو، گذشت و رأفت اسلامی برای سارقان به خصوص سارقان مسلح وجود ندارد.
وی گفت: محاکم قضائی به خصوص دادسراها در بحث سرقت برخورد جدی می‌کنند و تعداد بالای دستگیری‌ها نیز موید این موضوع است.

وی از روند رو به افزایش تعداد زندانیان ابراز نگرانی و تأسف کرد و افزود: تعداد زندانیان ثابت خوزستان در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.

برخورد با متجاوزان به اراضی ملی
رئیس کل دادگستری خوزستان در این نشست خبری با تاکید بر برخورد جدی و بدوم ملاحظه با متجاوزان به اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: پارسال ۹۱۵ فقره پرونده در این خصوص در محاکم قضائی استان تشکیل شده و در خصوص تبدیل غیرمجاز کاربری اراضی نیز ۱۱۵ پرونده تشکیل شده است.
افشارنیا افزود: برای ۱۵۳ متجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی خوزستان پرونده تشکیل شده و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و تنها در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۶۲ هکتار به ارزش بیش از سه هزار میلیارد ریال به آزاد شده است.

پرونده متهمان حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ اهواز در مرحله صدور کیفرخواست
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه عوامل اصلی حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز که منجر به شهادت ۲۴ نفر و مجروح شدن حدود ۶۰ نفر شد، پنج نفر بودند که در محل حادثه به هلاکت رسیدند افزود: پرونده‌ای توسط سازمان قضائی نیروهای مسلح در تهران برای افراد نظامی که در این حادثه قصور داشتند و به وظایف خود به درستی عمل نکردند تشکیل شده که در مرحله صدور کیفرخواست و ارسالبه دادگاه است.
افشارنیا با اشاره به اینکه امنیت خط قرمز نظام است و افرادی که امنیت مردم را مخدوش کرده یا به خطر بیندازند و یا قصد براندازی نظام را داشته باشد "یاغی" تلقی شده و مجازات اعدام در انتظار آنان است افزود: در این حوزه اغماض یا گذشت در کار نیست و در قانون حداکثر مجازات برای مخدوش کنندگان امنیت و به خطر انداختن جان مردم در نظر گرفته شده است.

رأی شعبه رسیدگی کننده در قاچاق ۳۶ هزار دستگاه کولرگازی
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: موضوع قاچاق ۳۶ هزار دستگاه کولر گازی در یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته و منجر به صدور رأی شده است.
افشارنیا در ادامه افزود: رأی شعبه بدوی در مرحله تجدید نظر تأیید شده و متهمان به جزای نقدی یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال و ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های تجاری محکوم شده‌اند.
وی به رفع توقیف این محموله قاچاق و احتمال ورود آن بازار با توجه به افزایش سرسام آور وسایل سرمایشی در خوزستان اشاره‌ای نکرد.
کشف این محموله بزرگ قاچاق بازتاب زیادی در مطبوعات و رسانه‌های مجازی داشته است.
۶۰۶۵/‏۶۰۰۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز

به گزارش قدس آنلاین، سردار "حمید هداوند" روز چهارشنبه اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز مشخص شد که فردی با حک کردن ارکان خودرو با تجهیزات خاص بر روی خودروهای قاچاق اقدام به سند نمره کردن خودروها می‌کند.
وی افزود: ماموران مخفیگاه متهم را در منطقه مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به کشف ۲ خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال از پارکینگ متهم، گفت: همچنین تعدادی تجهیزات مخصوص حک ارکان و ارقام بر روی شاسی و موتور خودروها نیز در مخفیگاه نامبرده کشف شد.

دستگیری ۲ نفر از اشرار تحت تعقیب در گلشهر کرج

جانشین فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه دار منطقه گلشهر کرج که تحت تعقیب مرجع قضایی بودند، توسط ماموران سازمان اطلاعات فراجا در استان البرز دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه "محمد نادر بیگی" اظهار کرد : در پی به دنبال ارجاع پرونده دستگیری ۲ نفر از اشرار منطقه گلشهر کرج به دایره مبارزه با شرارت سازمان اطلاعات فراجا در استان البرز، سربازان گمنام امام زمان (عج) در این سازمان به رغم اینکه متهمان از تحت تعقیب قرار گرفتن خود مطلع و به صورت دائم در حال تغییر مکان بودند، با انجام اقدامات فنی موفق به ردزنی آن ها در یکی از مناطق شهر کرج شدند.
وی افزود: در یک عملیات ضربتی هر ۲ شرور در عملیات های جداگانه دستگیر و به مقر سازمان اطلاعات منتقل شدند.

سرقت میلیاردی منزل در کرج

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز از دستگیری ۲ سارق که در یک فقره سرقت مقادیری طلا و وجه نقد را سرقت کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ "پیمان لطیفی" گفت: در پی ارجاع پرونده یک فقره سرقت منزل در منطقه جهانشهر کرج که که منجر به سرقت اموالی به ارزش یک و نیم میلیارد ریال شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار مامورین کلانتری ۱۳ قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی محل وقوع سرقت و انجام کارهای اطلاعاتی، ۲ متهم در این زمینه شناسایی و سارقان دریک عملیات منسجم ودقیق باهماهنگی مرجع قضائی در مخفیگاه خود دستگیرشدند .
این مقام انتظامی افزود: در بازجویی های اولیه با توجه به مستندات موجود، سارقان به یک فقره سرقت وجه نقد و طلا به مبلغ یک میلیاردو۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد و با هماهنگی مقام قضایی بصورت صحیح و سالم تحویل مالباخته شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک پیشنهاد برای افزایش بازدارندگی مجازات سارقان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!