Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:59:15 GMT

نبشی دکل صنایع برق،‌ نفت و مخابرات داخلی سازی شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۵۹۰۹

نبشی دکل صنایع برق،‌ نفت و مخابرات داخلی سازی شد

یک تولیدکننده فولاد از تولید نبشی مورد نیاز برای ساخت دکل در صنایع برق،‌ نفت و مخابرات در ایران برای اولین بار خاورمیانه خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این نبشی‌ها با سایز ۱۳ تا ۲۰ میلی‌متر معادل ۳۰۰ هزار تن در سال است. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  بهمن قاسمی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه واردات بی ضابطه و سودجویانه ضربه به تولید وارد کرده است، اظهارداشت:  در سالهای اخیر 2 میلیون تن ورق فولادی در قالب قاچاق به کشور وارد که برخورد قانونی با آن انجام نشد، در واقع با دور زدن قانون به شیوه‌های مختلف متخلفان راه خود را در حاشیه امن می‌گذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، دخالت نکردن دولت در مکانیزم قیمت گذاری کالاها و همچنین بر ممانعت از رایزنی رانتخواران در عرصه صنعت فولاد را خواستار شد.

وی با بیان اینکه فلسفه عرضه و تقاضا یک اصل مسلم اقتصادی است، گفت: فروشندگان شمش فولادی (بیلت) و محصول می‌توانند برپایه قیمت‌های جهانی اقدام به مبادله کالا داشته باشند.

قاسمی با انتقاد از صادرات شمش فولاد و محدودیت در عرضه این ماده اولیه به کارخانه‌های داخلی، گفت: تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود از بورس کالا نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند و در بورس کالا قیمت‌سازی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، بورس کالا قیمت پایه شمش فولادی را سه هزار و 200 تومان تعیین می‌کند، در حالی که ماههاست در بازار این نوع شمش هرکیلوگرم چهار هزار تومان معامله می‌شود، بنابراین عرضه پنج درصد محصول برای کشف قیمت و تعیین نرخ برای 95 درصد باقیمانده زیان‌های زیادی به تولیدکنندگان مقاطع فولادی وارد می‌کند.

وی از تولید نبشی مورد نیاز برای ساخت دکل در صنایع برق،‌ نفت و مخابرات در ایران برای اولین بار خاورمیانه خبر داد و گفت: ظرفیت تولید این نبشی‌ها با سایز 13 تا 20 میلی‌متر معادل 300 هزار تن در سال است که بر اساس نیاز داخلی و صادراتی تولید خواهد شد.

این تولید کننده فولاد اضافه کرد: بر اساس پیش بینی میزان نیاز داخل به این نبشی های فولادی برآورد می‌شود که سالیانه 500 تا 600 میلیون دلار در این بخش صرفه جویی ارزی محقق شود و کشورمان از واردات این گونه آهن آلات برای مصرف در دکل‌های برق، مخابرات و نفت بی نیاز شود.

برخی از اخبار غیر رسمی حاکی است، با وجود توانمندی ایران در این بخش، واردکنندگان از کشورهای اروپایی و چین نسبت به واردات این اقلام مبادرت می‌کنند.

مدیرعامل آریان فولاد تصریح کرد: تولید محصولات یاد شده برپایه استانداردهای ایزو 1001، 9001، 18001 OHSAS به بازار کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه صادر می‌شود.

وی گفت: پیش از این سالیانه صدها میلیون دلار ارز کشور برای تأمین نبشی های یاد شده صرف واردات می‌شد، اما اکنون به خودکفایی رسیده‌ایم و این امر حاصل 20 سال تلاش صنعتگران ایرانی است.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته میزان تولید این مجموعه به 450 هزار تن رسید، گفت: سال 97 در واقع 30 درصد ظرفیت تولید به بازار مصرف راه یافت که از این رقم نیمی به میلگرد و بقیه به نبشی اختصاص داشت.

 به گفته قاسمی ، ایران در حال حاضر در میان 10 فولاد ساز جهان جای گرفته و سال گذشته با دستیابی به 35 میلیون تن ظرفیت، حدود 25 میلیون تن شمش فولادی و محصولات خود را به بازار داخل و خارج صادر کرده که بیش از 6 میلیون تن صادرات ثبت شده است. امسال هم امیدواریم حدود 10 میلیون تن شمش و محصولات فولادی صادرات شود.

دبیر کانون انبوه‌سازان: فولادسازان گرانفروشی می‌کنندانتقاد شدید یک فولادساز از وزارت صنعت؛ چرا جلوی صادرات را گرفتید؟/گران فروشی نمی‌کنیمپیش بینی ثبت رکورد تولید 30 میلیون تن فولاد در کشور طی امسالتولید فولاد ایران 6 درصد رشد کرددرخواست تولیدکنندگان فولاد برای اصلاح قیمت پایه میلگرد در بورس کالا + نامه


انتهای پیام/

 

R1012125/P/S7,78/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی