Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@14:19:02 GMT

معاینه فنی خودرو گران شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۵۹۶۱

معاینه فنی خودرو گران شد

ساعت 24-مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از افزایش حدود ۵۵ درصدی نرخ معاینه فنی خودروها خبر داد.

 سید نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره نرخ جدید معاینه فنی خودرو اظهار داشت: نرخ معاینه فنی از سال ۹۴ هیچ افزایشی نداشت و با توجه به بالا رفتن هزینه‌، پیگیری‌هایی صورت گرفت و سرانجام در جلسه هیأت دولت افزایش نرخ معاینه فنی مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین بر اساس این مصوبه از ابتدای تابستان نرخ معاینه فنی خودروها از ۲۲ هزار تومان به ۳۷ هزار تومان رسید و در واقع با افزایش حدود ۵۵ درصدی همراه بوده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: در حال حاضر نرخ معاینه فنی همه خودروهای سبک ۳۷ هزار تومان و خودروهای سنگین ۵۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است که میزان معاینه فنی خودروهای سنگین پیش از این ۳۵ هزار تومان بود.

حسینی‌منش خاطرنشان کرد: خودروهای دوگانه‌سوز علاوه بر ضرورت انجام معاینه فنی باید مخزن CNG همچنین تجهیزات و قطعات گازسوز آن نیز توسط کارشناسان بررسی شود که دریافت وجه برای این موضوع متفاوت از معاینه فنی است و باید به سازمان استاندارد پرداخت شود.

وی گفت: بررسی مخزن CNG خودروهای دوگانه سوز ۲۲ هزار تومان هزینه دارد که تغییری نسبت به گذشته نداشته است ولی برای بازدید مجدد تا فاصله ۱۵ روز از نوبت اول بررسی و بازدید مخزن CNG مبلغ ۸ هزار تومان دریافت می‌شود که پیش از این ۵ هزار تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران  عنوان کرد: از همه مراکز معاینه فنی شهر تهران تنها ۵ مرکز برای شهرداری است و ۱۶ مرکز دیگر معاینه فنی همچنین خطوط سیار برای بخش خصوصی بوده که ما فقط برنامه نظارت و راهبردی برای آن داریم.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)

عصر ایران- چری یک شاسی بلند با نام تانسو 06 سی-دی ام را در نمایشگاه خودرو پکن دارد که البته محصول جدیدی نیست و تریم بنزینی آن قبلا در گروه خودرو عصر ایران با نام دیسکاوری 06 معرفی شده است(اینجا).

جائکو 7 نیز برند دیگر چری است که همین خودرو را با نامی متفاوت برای صادرات عرضه می کند(اینجا)

فنگیون تی6 نیز همین اتاق را میزبانی می کند! (اینجا)

تانسو در زبان چینی به مفهوم کاوش و شناسائی است. اکنون اطلاعاتی محدود از تریم افزاینده برد حرکتی در کلاس پلاگین هیبرید تانسو 06 یا جائکو 7 منتشر شده که در ادامه بدان اشاره می کنیم:

 این خودرو در کلاس پلاگین هیبرید قرار دارد و برد حرکتی آن در حالت الکتریکی خالص 120 کیلومتر است. در سیکل ترکیبی برد حرکتی خودرو به 1300 کیلومتر می رسد و متوسط مصرف سوخت آن نیز 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر محاسبه شده است.

این برد حرکتی در روزگار کنونی چیز عجیبی نیست زیرا بخش احتراقی پیشرانه در نقش ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند و در نهایت دستیابی به چنین پیمایشی را امکان پذیر خواهد کرد.

ساختار هیبرید تانسو 06 از انجین 1.5 لیتری توربو با 154 اسب بخار خروجی و گشتاور 220 نیوتن متر در همراهی با تک موتور الکتریکی تشکیل شده که هنوز جزئیات قسمت الکتریکی اعلام نشده است.

براساس اطلاعات موجود، تریم بنزینی تانسو 06 قرار است از 16 تا 19 هزار دلار برحسب تریم قیمت داشته باشد و در کلاس محصولات اقتصادی قرار می گیرد. قیمت مدل پلاگین هیبرید نیز به زودی مشخص می شود. 

استفاده از جعبه دنده دی اچ تی و بازده گرمائی 44.5 درصدی از دیگر ویژگی های محصول جدید چری است.

تانسو 06

 

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چری دیسکاوری 06 ؛ شاسی بلند جدید چینی که سودای لندروور در سر دارد! (+عکس)

دیگر خبرها

  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • مراجعه بیش ۷ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران