Web Analytics Made Easy - Statcounter

عین الله آقاپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان تهران باید ۵۰ درصد عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت تهران به باقرشهر تعلق می‌گرفت که سال گذشته در حدود سه درصد و امسال نیز تاکنون عوارضی به این شهر پرداخت نشده است.

وی با اشاره با بیان اینکه هم اکنون بخش زیادی از آب، خاک و هوای باقرشهر به توسط پالایشگاه نفت تهران آلوده است، افزود: سه حلقه از چاه‌های آب شرب باقرشهر از سال گذشته تاکنون از چرخه مدار خارج شده اند و پنج حلقه دیگر نیز در معرض آلودگی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاپور ادامه داد: پالایشگاه تهران با اینکه متعهد شده است پنج حلقه چاه آب شرب در بالادست این شهر حفر کند تاکنون هیچگونه اقدام انجام نداده و با رسیدن فصل گرما و بالا رفتن مصرف آب ساکنان باقرشهر حتماً با مشکل کم آبی مواجه خواهند شد.

باقرشهر با جمعیتی بالغ بر ۵۹ هزار نفر جمعیت از شمال به حریم منطقه ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران از جنوب به شهر کهریزک، از جنوب شرقی با جلگه ورامین، از جنوب غربی با بهشت زهرا و حرم سید روح‌الله خمینی همجوار است.

به گزارش ایرنا، نشت نفت تأسیسات نفتی جنوب پایتخت موجب آلودگی زیست محیطی اراضی کشاورزی شهرهای باقرشهر و کهریزک شده است.

بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اینکه پالایشگاه نفت و پتروشیمی تحت هر شرایطی مشمول عوارض یک درصد قیمت فروش تحت عنوان عوارض آلایندگی می‌شوند.

محسن علیجانی زمانی، نماینده مردم تهران و ری در مجلس از واریز ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پالایشگاه شهید تندگویان به حساب شهرداری تهران خبر داد و از عدم هزینه این عوارض آلایندگی در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و زندگی شهروندان ری توسط شهرداری ابراز گلایه کرده بود.

خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران نیز در این باره گفت که عوارض آلایندگی به صورت کلی به حساب شهرداری تهران واریز می‌شود و شاید میزان آن ۱۰۰ میلیارد تومان نیز نباشد.

۳۲۱۸/‌۶۰۰۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کنسرسیوم کاهش آلایندگی یک نیروگاه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فراخوان شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کنسرسیوم کاهش آلایندگی نیروگاه شازند اراک از سوی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست اعلام شد.

از اهداف انتشار فراخوان شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کنسرسیوم کاهش آلایندگی نیروگاه شازند اراک، می‌توان به آسیب شناسی و ارائه نقشه راه مرتبط با کاهش آلایندگی نیروگاه در بخش‌های اصلاح مصرف سوخت، ارتقای عملکرد بویلر‌های نیروگاهی، ارتقای مشعل و فرآیند‌های تولید بخار، نصب و راه اندازی سیستم‌های تصفیه دود و کاهش آلایندگی اگزاست‌های نیروگاهی، شناسایی و پیگری برای عقد قرارداد میان شرکت‌های منتخب و سازمان‌های مربوط و نظارت بر اجرای آنها اشاره کرد.

همچنین، تهیه طرح‌های توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری در حوزه‌هایی همچون پالایش سوخت مازوت و تامین سوخت نیروگاهی با روش‌های جایگزین پیش از ورود به نیروگاه، ارتقای عملکرد بویلر‌های نیروگاهی شامل بروزرسانی و بازتنظیم شرایط عملکرد و سیستم کنترل بویلر، ارتقای مشعل و فرآیند‌های تولید بخار، استحصال و فرآوری دی اکسید کربن اهداف این فراخوان به شمار می رود.

نصب و راه اندازی سیستم‌های تصفیه دود و کاهش آلایندگی اگزاست‌های نیروگاهی، فضای سبز پیرامونی با حداکثر جذب آلایندگی و مصرف حداقل آب مبتنی بر صدور گواهینامه کاهش انتشار کربن و نهایتا انتقال و یا اکتساب فناوری‌های استحصال و فرآوری دی اکسید کربن، تصفیه دود و کاهش آلایندگی اگزاست‌های نیروگاهی از دیگر اهداف این فراخوان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • فراخوان شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کنسرسیوم کاهش آلایندگی یک نیروگاه
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • ۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!