Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی گفت: باید از فرصت ها و ظرفیت های مردمی برای رصد و مراقبت سلامت اداری استفاده کرد و گفتمان سلامت اداری را بین کارمندان و عموم جامعه به گفتمان عمومی و راهبردی تبدیل کنیم.

به گزارش ایلنا، فرزین خرازی در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی افزود: آموزش عالی، آموزش و پرورش و رسانه ملی کلیدی ترین نقش را برای ارتقای سطح آگاهی مردم و مطالبات آنان از دستگاه‌های اجرایی را می توانند ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی اظهار داشت: تجربه نشان می‌دهد رصد و مراقبت تا زمانی‌که در انحصار دستگاه های دولتی و حاکمیتی است در عمل نمی‌تواند گام های بلندی در جهت اصلاح امور بردارد چون کارگزار دولتی هم می تواند در معرض فساد قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: نظارت و بازرسی باید از حیطه نظارت حکومتی گسترده‌تر شده و به سمت نظارت همگانی سازمان یافته سوق داده شود، امروز نظارت همگانی تشکل یافته در نظام بروکراسی های مدرن استفاده می شود.

خرازی تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی کشور پایین بودن و شیب نزولی سرمایه اجتماعی مشتمل بر اعتماد عمومی، انسجام مردم، مشارکت مردم در حل مشکلات کشور است که نظرسنجی نشان می دهد تعداد نارضایتی مردم از دستگاه های اجرایی نیز زیاد است.

وی یادآور شد: علاوه بر اینکه شورای راهبری توسعه مدیریت، کار رصد و مراقبت سلامت اداری دستگاه های اجرایی و صیانت از حقوق مردم را بر عهده دارد می بایست پیگیری و نکات ضعف و گلوگاه های فساد را شناسایی و برای هر کدام راهکارهایی ارائه دهد.

 خرازی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخش های حقوق شهروندی این بود که دستگاه های اجرایی را الزام می کرد سند حقوق شهروندی خود را بر اساس محتوا و مفاهیم منشور حقوق شهروندی تنظیم کنند.

وی بیان کرد: نخستین گام را سازمان اداری استخدامی به عنوان راهبری کننده نظام اداری کشور برداشت و در ماه های اولیه تصویب نامه آن تدوین و به تصویب شورای عالی اداری رسید.

وی گفت: تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری سرمشق اصلی و پلن عمومی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمت به مردم است که مشتمل بر ۱۹ ماده است که تا ماده ۱۴ حقوقی که مردم در مراجعه به دستگاه های دولتی دارند بیان شده و ۱۱ حق برای شهروند و فرد مراجعه کنند در آن پیش بینی شده است.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: از ماده ۱۵ تا ۱۹ به سازو کار نظارت و اجرا اختصاص دارد، در ماده ۱۶ دستگاه های اجرایی مکلف شده اند با اهتمام و سرعت در جهت رفع مراجعات عمومی مردم و توسعه میز خدمت الکترونیک گام بردارند.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی اظهار داشت: تجربه و بررسی های میدانی نشان داده به هر میزانی که بتوان مراجعات مردم و رابطه چهره به چهره خدمت گیرنده و کارگزار را کاهش داد به همان میزان ضریب سلامت اداری دستگاه اجرایی نیز بالاتر و میزان فساد نیز کاهش می یابد.

خرازی تصریح کرد: خیلی از دستگاه های اجرایی تصور می کنند میز خدمت به این معناست که یک یا دو نفر را پشت میزی نشانده تا مردم و مراجعه کنندگان را راهنمایی کنند در حالیکه میز خدمت پنجره واحد خدمت رسانی است.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد: یکی از مهمترین دستور کارهای دولت برای سهولت در کار مراجعه کنندگان به دستگاه های دولتی، کاهش فساد اداری و خدمت به مردم، تشکیل میز خدمت است.

خرازی اظهار داشت: موضوع میز خدمت یکی از کاربردی ترین اهداف نظام اداری در سال گذشته و امسال است برخی دستگاه ها اکنون به نقطه هدف رسیده اند ولیکن برخی هنوز در گام های اولیه در حرکت هستند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آموزش و پرورش ارتقای سطح جامعه دستگاه های اجرایی دستگاه های دولتی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور