Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۹۲ درصد از تعداد واحدهای صنعتی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند، گفت: طرح رونق تولید به عنوان یکی از طرحهای حوزه صنایع کوچک و متوسط آغاز شده است. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 3 تیر) پارلمان و در جریان بررسی سؤال حبیب‌الله دهمردهنماینده زابل درباره اقدامات این وزارتخانه در زمینه بنگاه‌های کوچک و متوسط، گفت: 92 درصد از تعداد واحدهای صنعتی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل میدهند، سهم و جایگاه صنایع کوچک و متوسط در کشور و امکان ایجاد ظرفیت توسعه آنها در شرایط جدید فرصت استثنائی را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به عنوان یک موضوع بسیار مهم در میان برنامههای وزارتخانه قرار دارد و تلاش شده تا در این مدت از منابع موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم و صنایع کوچک و متوسط را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

معاون وزیر صنعت: ایران در تولید خودروهای خارجی سازنده شده استرئیس‌جمهور قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور را ابلاغ کرددستور رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها درخصوص رونق تولید

وزیر صنعت با تأکید بر اینکه امروز با اعتقاد به نقش این صنایع در توسعه آنها جدی هستیم و همکاران در وزارتخانه با اعتقاد به این بخش از صنعت، فعالیت میکنند، اظهار داشت: در وزارت صمت، طرح رونق تولید را داریم و تبصره 18 قانون بودجه، شاهبیت فعالیتهای رونق اقتصادی ما بوده است.

رحمانی با بیان اینکه طرح رونق تولید به عنوان یکی از طرحهای حوزه صنایع کوچک و متوسط آغاز شده است، تصریح کرد: واحدهای کوچک و متوسط در زمان تحریم، سریع آسیب می‌‌بینند، اما با برنامههای محدودی امکان بازسازی آنها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بسته حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تدوین شده و در اکثر کشورها راه حمایت از آنها بستر تسهیلات است، ادامه داد: در طول 3 سال اخیر این طرح اجرا شده و مورد حمایت قرار گرفته، همچنین ستادهای تسهیل نیز در سراسر کشور تشکیل شدهاند.

وزیر صنعت با بیان اینکه در سال جاری و سال گذشته یکی از مصوبات مجلس تبصره 18 قانون بودجه بود که کمک بسیار بزرگی محسوب میشود، گفت: منابع ما در حمایت از واحدهای کوچک و متوسط محدود بوده و تکمیل واحدهای نیمهتمام، نوسازی و بازسازی و ایجاد کلینیکهای صنعتی در دستور کار قرار گرفتهاند.

رحمانی با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمینه ارتباط صنایع کوچک با صنایع بزرگ وجود دارد که باعث آسیبپذیری آنها شده است، افزود: تلاش میکنیم تا ارتباط رشتههای صنعتی را برقرار کنیم، تاکنون بیش از هزار واحد در بخشهای مختلف شناسایی شدهاند.

وی با بیان اینکه قطبهای قدرتمندی با تشکیل ارتباط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با واحدهای صنعتی بزرگ بهوجود میآید که در دنیا نیز از این الگو استفاده شده است، گفت: 591 شرکت شناسایی شدهاند که میتوانند دانشبنیان شوند که 341 واحد از این تعداد مجوزهای دانشبنیان شدن را دریافت کردهاند.

وزیر صنعت با تأکید بر اینکه فعالیت خوبی در مناطق محروم آغاز شده و اهتمام ویژهای در زمینه اتمام طرح‌های نیمهتمام در مناطق محروم شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سیستان و بلوچستان و سراسر کشور اثرات اقدامات جهادی آغاز شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت را شاهد باشیم، این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که اولین راه حمایت از صنایع کوچک و متوسط، ارائه تسهیلات است.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سال رونق تولید وزارت صنعت و معدن نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم نمایندگان مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال رونق تولید وزارت صنعت و معدن نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم نمایندگان مجلس سال رونق تولید وزارت صنعت و معدن نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

رویداد فن‌آب با هدف حمایت از ایده‌های برتر بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سیدمهدی حجازی اظهار کرد: حامی اصلی رویداد فن‌آب (فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی) شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است و این رویداد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با اهمیت بهینه‌سازی آب در صنعت نساجی افزود: صنعت نساجی به‌خصوص در بخش چاپ، رنگرزی و تکمیل یک صنعت آب‌بر است و در استان اصفهان هم که قطب صنعت نساجی به‌شمار می‌رود، تعداد قابل توجهی از این واحدها وجود دارند. ازطرفی در دنیا شاهد رشد فناوری‌های مرتبط با مصرف بهینه آب و بازچرخانی آب در صنعت نساجی هستیم که مبحث بسیار مهمی است.

دانشیار دانشکده مهندسی نساجی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درحال پیشرفت به سمت دانشگاه نسل چهار است به همین علت به فکر حل معضلات پیرامونی خود بوده و در برابر جامعه و اطراف خود مسئولیت دارد، از این‌رو حل مسئله آب در صنعت نساجی، بازچرخانی آن و کمینه کردن مصرف یک بخش اساسی است.

حجازی با بیان اینکه روش‌های سنتی مصرف آب با مصرف بیش از ده‌ها کیلوگرم آب در صنعت نساجی باید به روش‌های نوین تغییر کند، اضافه کرد: هدف این رویداد شناسایی ایده‌های دانشجویی، استارت‌آپی و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان است که در این راستا قصد توسعه سبد محصول دارند. در طی این رویداد از صنعتگرانی که در حوزه چاپ، رنگریزی و تکمیل فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده تا یک فن‌بازار شکل بگیرد.

وی در رابطه با طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد بیان کرد: تاکنون ۲۸ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده است که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری و به مرحله نهایی رویداد راه یافتند. امیدواریم در انتهای رویداد ارتباط بین طرح‌ها و صنعت برقرار شود.

حجازی برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان و صنعتگران بزرگ در طی این رویداد را مهم‌تر از کسب جایزه دانست و خاطرنشان کرد: روز پنجم اردیبهشت داوری نهایی انجام می‌شود. هر تیم حدود ۱۰ دقیقه ایده خود را مطرح می‌کند، تیم داوری و افرادی که از صنعت در برنامه حضور دارند این ایده را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و به ۳ تیم برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.

کد خبر 747357

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم