Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@08:10:14 GMT

عادل الجبیر: تحریم‌های ایران خیلی شدید است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۶۳۱۶

ساعت 24-وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه با بیان اینکه تحریم‌های وضع شده علیه ایران خیلی سخت است، گفت که کشورش دنبال جنگ با ایران نیست و منطقه به آرامش نیاز دارد.

 «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی، با بیان اتهامات معمول و همیشگی علیه ایران، مدعی شد که تحریم‌ها موجب بحرانی شدن شرایط این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته اسپوتنیک او در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی لوموند، گفت که ایران باید به سیاست‌های خود پایان دهد در غیر این صورت در معرض تحریم‌های بیشتری قرار می‌گیرد و در ادامه ادعا کرد که ریاض به دنبال شعله‌ور شدن آتش جنگ نیست.

عادل الجبیر افزود: این ایرانی‌ها هستند که افزایش تنش را برگزیده‌اند و ما این حق را داریم که در صورت تجاوز، پاسخ دهیم و اگر ایران تنگه هرمز را ببندد با عکس‌العمل بسیار قدرتمند مواجه می‌شود. او سپس اشاره‌ای به اینکه چه کشوری قرار است مقابل ایران بایستد نکرد و مدعی شد که «جامعه جهانی مصمم به مقابله با رفتار تنش‌زای ایران است.»

این وزیر سعودی در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای مدعی شد: «این توافق از اساس بد بود و ریاض نیز از ابتدا با آن مخالفت کرده است؛ اکنون تحریم‌ها علیه ایران بسیار سخت است، صادرات نفت این کشور کاهش یافته و ارزش پول ملی نیز سقوط کرده است. تورم و بحران افزایش یافته و اوضاع بدتر از قبل شده است.»

او با ادعای اینکه حملات ایران در هفته‌های گذشته افزایش یافته گفت که منطقه نیاز به آرامش دارد اما اقدامات ایران موانع بسیاری را در این مسیر ایجاد کرده است و دلایل کافی در خصوص دست داشتن ایران در حمله به نفتکش‌ها وجود دارد.

اشاره این وزیر سعودی به انفجار در چهار نفتکش در ساحل فجیره در امارات در تاریخ ۲۲ اردیبهشت و حادثه انفجار در دو نفتکش در دریای عمان در تاریخ ۲۳ خرداد است که در هر دو مورد کشورهای محور سعودی و غربی بدون ارائه دلایلی ایران را به دست داشتن در این حوادث محکوم کرده‌اند که با رد قاطع تهران مواجه شده است.

صحبت‌های این وزیر سعودی در حالی انجام می‌شود که پنج‌شنبه هفته گذشته یک پهپاد جاسوسی آمریکا با تجاوز به حریم هوایی ایران، با پدافند سپاه پاسداران ساقط شد. با وجود اینکه قطعات پهپاد ساقط شده در تهران به نمایش در آمده و نقض قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا اثبات شده است اما کشورهای محور سعودی و آمریکا ایران را عامل بحران در خلیج فارس معرفی می‌کنند. 

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود!

یک نماینده سابق مجلس گفت: خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس و کارشناس و استاد علوم سیاسی، در بخشی از گفتگوی خود درباره وضعیت تحریم‌ها گفت: شاخص‌ها را می‌توان کنار هم گذاشت، خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.

بخش‌هایی از گفت و گوی فلاحت پیشه را در ادامه می‌خوانید:

اگر این هزار میلیارد تومان را هر روز به یک استان بدهید، آن استان آباد می‌شود. یک شرایط تحریمی است که به دلیل نظام شل بایدن می‌توانیم نفت خود را بفروشیم. در سیاست خارجی یک بحثی وجود دارد که نقاط ضعف خود را به نقطه قوت کشور دیگر ربط بدهید.

ما نقطه ضعف خود را به نقاط قوت کشور چین و دیگری ربط داده‌ایم، یعنی تحریم نعمت است؟ تحریم به سود کاسبان تحریم است. وقتی اولین‌بار در مجلس از کاسبان تحریم نام بردم، این روز‌ها را پیش‌بینی می‌کردم.

در مجلس هشتم، در مخالفت با فردی صحبت کردم که می‌خواست وزیر کشور شود. گفتم آقای فلانی، یک نفر را به غیر از خودت نام ببر که امتیاز سوآپ نفت داشته باشد. این مسئله ممنوع است و فقط شرکت ملی نفت به نمایندگی از دولت و ملت ایران می‌تواند این کار را انجام بدهد.

این شخص امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که ما برای کشور عراق که تحریم بود، دل می‌سوزاندیم، او نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرز‌های غرب ایران می‌فروخت. سپس امتیاز سوآپ گرفته و در مرز‌های دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد. او تریلیارد شده بود و الآن نیز یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی حکومتی است.

ما دلمان برای کشور عراق می‌سوخت، اما ایران بدتر از آن شده است. یعنی دهان آقایان از نفت تحریم شده شیرین شده است، شرکت درست کردند و نفت را می‌فروشند. چه غوغا‌هایی بر پا شده است برای اینکه نفت ایران را با تخفیف بیشتری بفروشند، بعد می‌گویند تحریم نعمت است. کجا تحریم نعمت است؟

دیگر خبرها

  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود!
  • عکس| فوتبال زیر باران با فردوسی‌پور،بزیک،کاظمیان و زندی
  • (تصاویر) تمرین عادل فردوسی‌پور با رسانه ورزش زیر باران