Web Analytics Made Easy - Statcounter


گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، «علی برجی»، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد که تصمیم دارد نمایشنامه‌خوانی از یک قصه جدید البته با محتوایی قدیمی از شهادت سرنشینان ایرانی در پرواز ۶۵۵ ایرباس که توسط ناو آمریکایی شلیک شد، انجام دهد.
وی در ادامه افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در یک پرواز معمولی برنامه ریزی ۶۵۵، (سال ۶۷) از بندرعباس به دبی در حال فراز بر آب‌های خلیج فارس بود که توسط شلیک دو موشک از ناو آمریکایی سقوط و تمامی ۲۹۹ مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱۸ نفر از این مسافران زن و کودک بودند.
برجی با اشاره به اینکه ابتدا قرار است با همراهی گروه نمایشی‌شان این کار را دوازدهم تیر ماه نمایشنامه خوانی کنند، افزود: پس از آنکه شرایط تهیه و تولید کار فراهم شد، نمایش را به صحنه اجرا خواهیم برد.
وی همچنین افزود:‌ این نمایشنامه‌خوانی سه شب قرار است صورت بگیرد که در خود نمایشنامه سه کاراکتر تعبیه شده و توسط سه نفر که یکی از آنها خودم هستم خوانش خواهد شد. 
برجی با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری انجمن تئاتر دفاع مقدس، نمایش و مرکز هنرهای نمایشی تفاهم نامه‌ای برای انجام کارهای دفاع مقدسی داشته باشیم.
وی همچنین اظهار داشت: در این رابطه با حمید نیلی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گفت‌وگوهایی داشتیم، جلساتی برگزار کردیم و خوشبختانه آنها هم استقبال کردند. قول‌های مساعدی برای پروژه‌های مشترک گرفتیم که امیدواریم در چند روز آینده به نتایج مطلوبی در این رابطه برسیم.
برجی در پایان گفت:‌ این روزها مشغول بازی در دو فیلم سینمایی «سر بی تو» از داود موثقی و تله فیلم «سوپ تند» در شبکه سه سیما هستم.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش های «چه کسی جوجه تیغی را کشت»،  «سنتز»، «بیژن و منیژه»، «رجوع»، «برف»، «بامانی» در پردیس تئاتر شهرزاد و «کورلی»، «لورل و هاردی» و«شهرجادو» در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می‌روند.

در این دوره علاوه بر هنرمندان مطرحی نظیر بهرام افشاری، نادر فلاح و شکرخدا گودرزی با توجه به سیاست‌های مدیریت این مجموعه در جهت معرفی وجذب استعداد‌های جوان در حوزه تئاتر و حمایت از گروه‌های جوان تئاتری، تعدادی از باکس‌های نمایشی این مجموعه در اختیار نمایش‌های تازه‌ای از کارگردانان جوان قرار گرفته است.

به غیر از حمایت از «رپرتوار آموزشگاه پانیذ » با اجرا‌های متفاوت ۲۰ گروه جوان، «رجوع» نوشته کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی از تاریخ ۲۲ فروردین هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ روی صحته رفته. نمایش «برف» نوشته  سیدمحمد طباطبائی و به کارگردانی فرهاد باقری اثر دیگری از یک گروه جوان است که از ۱۹ فروردین ماه ساعت ۱۹:۳۰ درسالن شماره ۳ اجرا میشود.

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به جهت حمایت از نمایش‌هایی با مخاطب کودک ونوجوان کنسرت نمایش «بامانی» که عبد آتشانی طراح آن است از ۳۰ فروردین با بازی مسعود جوادیان، پیمان کلانتری روی صحنه می‌رود.

حرف‌هایی تکان‌دهنده درنمایش «عطر آدم»

سرود-نمایشِ «عطرِ آدم»، به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرشیدی‌سپهر،   که هدف اصلی‌اش، ایجاد آرامش در مخاطبان است نمایشی است که این روز‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این نمایش که به گفته کارگردان برای گذرمردم از این سال‌های سخت طراحی شده؛ تلاشی است برای ارتقای برخی از مهارت‌های فردی.

این نمایش از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن شماره ۲ روی صحنه رفته است.

مدت زمان اجرای این نمایش یک ساعت‌ونیم است و هر روز به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹:۱۵ روی صحنه می‌رود.

نمایش «سنتز»؛ تاریخ و مسأله شر

نمایش «سنتز» با رخنه به داده‌های تاریخی، داستان ابراهیم پیامبر را به عنوان الگویی ارزشمند برگزیده تا به نقد جامعه معاصر خود و خشونت موجود در آن به نام دین، عرف و سنت بپردازد. جامعه‌ای که پدران و مردانش اراده مطلق خود را جایگزین رأفت الهی کرده‌اند.

نمایش «سنتز» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اخوان که اسفند سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته بود، دور جدید اجرا‌های خود را از ۱۵ فروردین از سرگرفته است.

در این اثر نمایشی، نادر فلاح و دو دخترش یسنا و حسنا فلاح به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

تئاتر موزیکال «بیژن و منیژه» از ۲ اردیبهشت در شهرزاد

نمایش «بیژن و منیژه» جدیدترین اثر شکرخدا گودرزی در مقام کارگردان و با تهیه‌کنندگی مهدی بخشیانی است.

در این اثر نمایشی که از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان و پارمیس هوبخش، علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی، آیسان نوریان و اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که به مقابله و جنگ با گرازان می‌رود و در این مسیر دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

رکوردشکنی میلیاردی بهرام افشاری

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» پیش از شروع اجرا‌ها و در پیش‌فروش بیش از ۱۰۰۰۰ بلیت فروخت و در هفته نخست اجرا به فروشی بیش از ۴ میلیارد دست یافت.

این اثر نمایشی، به تهیه کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی توانست نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند.

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در دو سانس در ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از ماجرای «تمساح خونی» تا چند خبر دیگر
  • انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • فراخوان عمارت نوفل لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • «پینوکیو» در تالار هنر خوانش می‌شود
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • آیین رونمایی از پوستر رویداد «صدای نمایشنامه‌نویس» برگزار شد
  • رونمایی از پوستر «صدای نمایشنامه‌نویس»